Ευρωπαϊκές ΜμΕ: Χάνουν τζίρο γιατί δεν εξάγουν

Από τη μη ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας οι ευρωπαϊκές ΜμΕ χάνουν τζίρο που εκτιμάται ότι ανέρχεται, κατά μέσον όρο, σε 647.000 ευρώ επιπλέον σε ετήσιες πωλήσεις.

Ευρωπαϊκές ΜμΕ: Χάνουν τζίρο γιατί δεν εξάγουν
Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε βασικές αγορές της Ευρώπης δεν εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα των εξαγωγών, σύμφωνα με τη νέα έρευνα για την Εξαγωγή στις Ευρωπαϊκές ΜμΕ που διεξήγαγε η Harris Interactive για λογαριασμό της FedEx Express.

Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως περισσότερες από 6 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (62%) δεν εξάγουν, παρά το γεγονός ότι το 78% αυτών των επιχειρήσεων αναγνωρίζει τις προοπτικές που υπάρχουν στις διεθνείς αγορές από πλευράς πελατών.

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι ΜμΕ χάνουν, από τη μη ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας, τζίρο που εκτιμάται ότι ανέρχεται, κατά μέσον όρο, σε 647.000 ευρώ επιπλέον σε ετήσιες πωλήσεις.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν την κρυφή δύναμη της Ευρώπης και τη ραχοκοκαλιά των τοπικών οικονομιών. Είναι βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη και την απασχολησιμότητα. Με την τοπική αγορά να παραμένει εγκλωβισμένη σε ύφεση, η εξαγωγή αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τις ελληνικές ΜμΕ που δεν πρέπει, ως ελληνική οικονομία, να αφήσουμε να πάει χαμένη. Η νέα πολιτική ηγεσία θα έχει να διαχειριστεί την ανοικοδόμηση της οικονομίας μέσω της εξαγωγικής ανάπτυξης των ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε να δούμε τον εξαγωγικό τομέα στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής. Θα βοηθήσουμε όλοι για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα», σχολίασε ο Δημήτρης Κατσαδάκης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Orbit Couriers, αποκλειστικής αντιπροσώπου της FedEx στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, η έρευνα εξετάζει την τρέχουσα εξαγωγική συμπεριφορά μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ευρώπης, που αναγνωρίζεται ευρέως ότι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη, το άνοιγμα σε νέες αγορές και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Επίσης εστιάζει στις ιδιαίτερες διαφορές μεταξύ των αγορών που ερευνήθηκαν, με την εξαγωγική δραστηριότητα να είναι πιο ανεπτυγμένη στην Ισπανία (το 47% των ΜΜΕ είναι ενεργές διεθνώς) και στην Ιταλία (41%), ενώ μεγάλες χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία βρίσκονται σημαντικά χαμηλότερα (32% και 31% αντίστοιχα).

Όπως προκύπτει επίσης από την έρευνα, οι ΜμΕ που εξάγουν τείνουν να εστιάζουν σε «τοπικό» επίπεδο, αφού μόλις το 24% εξάγει εκτός Ευρώπης. Η Ισπανία είναι και εδώ πρωτοπόρος, με το 1/3 των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (32%) να εξάγει στις ΗΠΑ και στη Λατινική Αμερική συγκεκριμένα, ενώ μόλις το 19% των ΜΜΕ στη Γερμανία εξάγει πέραν των γειτονικών χωρών (Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία).

Σημειώνεται επίσης ότι οι ΜμΕ που εξάγουν εμφανίζουν σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα από τη διεθνή τους δραστηριότητα, με τις ταχέως αναπτυσσόμενες ΜμΕ (52%) να είναι δύο φορές πιο πιθανό να εξάγουν, σε σχέση με τις ΜμΕ που είναι σε σταθερή ή πτωτική πορεία (28%). Οι εξαγωγικές ΜμΕ ήταν επίσης πιο αισιόδοξες σε σχέση με τις εκτιμήσεις τζίρου για τους επόμενους 12 μήνες, με το 60% να περιμένει αύξηση τζίρου (σε σχέση με 48% των ΜμΕ που δεν εξάγουν).

Την έρευνα διεξήγαγε η Harris Interactive σε δείγμα 2.005 μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ευρώπης. Η έρευνα διεξήχθη για λογαριασμό της FedEx, η οποία στην Ελλάδα εκπροσωπείται επίσημα και αποκλειστικά από την Orbit Couriers, εταιρία του ομίλου Ορφεύς Βεϊνόγλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v