Θα μπορούσε να μιλήσει κανείς για «λογαριασμό ενός σκανδάλου». Η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, τον Οκτώβριο, έδειξαν ότι τελικά το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε πριν από λίγο καιρό μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τους ανταγωνιστές του γερμανικού κολοσσού της VW.
Σύμφωνα με στοιχεία οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν τον Οκτώβριο αύξηση πωλήσεων στην αγορά των ΗΠΑ. Η αύξηση ήταν τόσο σημαντική ώστε η General Motors, η Ford και η FCA είπαν ότι αυτός ο Οκτώβριος ήταν ο καλύτερος των τελευταίων 11 χρόνων. Ακόμη και η Toyota, το Νο 3 σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, κατέγραψε ρεκόρ όλων των εποχών.
Αλλά η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η γερμανική Volkswagen, δεν είχε τέτοια τύχη. Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις της ανέβηκαν μόλις κατά 0,24% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Μάλιστα, κάποιοι αναλυτές επισήμαναν ότι αυτό το πενιχρό 0,24% συνέβη διότι τον Οκτώβριο οι επιχειρήσεις πώλησης αυτοκινήτων δούλεψαν μία επιπλέον μέρα. Χωρίς αυτήν την προσθήκη πιθανόν οι πωλήσεις της VW να ήταν μειωμένες.
Για να κατανοήσει κανείς τι σημαίνει αυτό το «φτωχό» 0,24% θα πρέπει να το συγκρίνει με τις επιδόσεις των ανταγωνιστών του γερμανικού κολοσσού. Η GM, ο ηγέτης της αγοράς των ΗΠΑ, είδε τις εγχώριες πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 15,7%. Οι πωλήσει της Ford (δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στις ΗΠΑ) αυξήθηκαν κατά 13,4%, ενώ της FCA (ο βραχίονας στις ΗΠΑ της Fiat Chrysler) αυξήθηκαν κατά 14,7%.
Αν οι επιδόσεις αυτές συνεχιστούν, στην πραγματικότητα το σκάνδαλο ακυρώνει τις προσπάθειες δεκαετιών για να ενισχυθεί η θέση της VW στην αγορά των ΗΠΑ.
Στην πραγματικότητα, η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε με το περίφημο «σκαθάρι». Οι επενδύσεις που έγιναν προκειμένου το μικροσκοπικό εισαγόμενο «σκαθάρι» να κερδίσει τις οικογένειες της αμερικάνικης μεσαίας τάξης στα τότε επεκτεινόμενα προάστια, οι οποίες χρειάζονταν ένα οικονομικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο για τις καθημερινές δουλειές τους, ήταν σημαντικές. Οι διαφημιστικές καμπάνιες επικεντρώθηκαν στην «τιμιότητα» του προϊόντος , στην αξιοπιστία και στην προσωπικότητα. Σε αντίθεση με τα πολυδιαφημισμένα προϊόντα του Ντιτρόιτ, αυτό το όχημα δεν έδινε ψεύτικες υποσχέσεις.
Υπό το πρίσμα αυτό τα στοιχεία από τις πωλήσεις δείχνουν ότι το μεγάλο κόστος από το σκάνδαλο θα είναι τελικά η αμφισβήτηση αυτών των χαρακτηριστικών. Και ο λογαριασμός αυτός ενδεχομένως να αποδειχθεί ασήκωτος για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην Γερμανία, από όλες τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η VW ήταν η μοναδική που τον Οκτώβριο κατέγραψε πτώση των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η πτώση ήταν 0,7%.
Υπό το πρίσμα αυτό ο «λογαριασμός» μπορεί να είναι η αποτυχία της Volkswagen να καθιερωθεί ως παγκοσμίως Νο 1 αυτοκινητοβιομηχανία. Με την αγορά των ΗΠΑ να στρέφεται στον ανταγωνισμό και με τις πωλήσεις στην Κίνα να επιβραδύνονται, ο δρόμος για την κορυφή σίγουρα γίνεται δύσβατος.
Πηγή: Premium.paratiritis.gr