Όχι και τόσο φιλόδοξη η ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων από αεροσκάφη

Η συμφωνία του Παρισιού δεν καλύπτει τις ραγδαία αυξανόμενες εκπομπές ρύπων από αεροσκάφη. ΗΠΑ και Ευρώπη καταθέτουν προτάσεις στον ΟΗΕ ενόψει διαπραγματεύσεων τον ερχόμενο μήνα. Φιλόδοξες οι ΗΠΑ, πιο χαλαρά πρότυπα ζητά η Ευρώπη.

Όχι και τόσο φιλόδοξη η ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων από αεροσκάφη

Η Ευρώπη κάνει έκκληση για πολύ λιγότερο φιλόδοξα πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων από αεροπλάνα σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, στο πλαίσιο μιας νέας παγκόσμιας κίνησης για μείωση της συνδρομής της αεροπορίας στην κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με τον Guardian.

Τα πρότυπα αυτά σηματοδοτούν ένα σημείο καμπής στις προσπάθειες ρύθμισης των ραγδαία αυξανόμενων εκπομπών από τα αεροσκάφη, κάτι που δεν καλύπτει η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή το Δεκέμβριο.

Αυτό το ορόσημο θα εφαρμοστεί σε παλαιά και νέα μοντέλα που θα μπουν στην παραγωγή μετά το 2020, ωστόσο η ΕΕ προτιμά μια εκδοχή των προτύπων που θα είναι λιγότερο σχολαστική σε σχέση με τις αμερικανικές προτάσεις. Και τα δύο προσχέδια, τα οποία εξέτασε η βρετανική εφημερίδα, έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών (Icao), ενόψει σχετικών διαπραγματεύσεων στο Μόντρεαλ τον ερχόμενο μήνα.

«Η αμερικανική πρόταση είναι σίγουρα πιο φιλόδοξη», ανέφερε ο Joris Melkert, λέκτορας αεροναυπηγικής στο Πανεπιστήμιο του Delft, στην Ολλανδία. «Θα μπορούσε να μειώσει περισσότερες εκπομπές και η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη», πρόσθεσε.

Το δημοσίευμα τονίζει πως η διαφορά μεταξύ των δύο προτάσεων είναι μεγαλύτερη των ετήσιων εκπομπών των περισσοτέρων ευρωπαϊκών χωρών μεσαίου μεγέθους, κάτι που αναφέρει πως έχει επιβεβαιωθεί από αξιωματούχους της ΕΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v