Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Google δίνει στους εκδότες αυτό που δεν έχουν οι Facebook και Apple

Η Google προσφέρει στις εταιρίες ενημέρωσης ένα πολύ πιο ελκυστικό μοντέλο για την ανάρτηση του περιεχομένου τους, καθώς προστατεύει τα έσοδά τους από τις διαδικτυακές διαφημίσεις και τους επιτρέπει να διατηρήσουν τους συνδρομητές τους.

Η Google δίνει στους εκδότες αυτό που δεν έχουν οι Facebook και Apple

Οι New York Times κινούνται διστακτικά στο Facebook και την Apple, αναρτώντας μόλις 30 δημοσιεύματα την ημέρα στις νέες πλατφόρμες των δύο εταιριών. Τώρα θα ανεβάζουν παραπάνω από τα διπλάσια άρθρα σε μια εναλλακτική πλατφόρμα της Google, που προσφέρει αυτό που δεν παρέχουν οι ανταγωνιστές της: τη δυνατότητα ο κάθε εκδότης να ζητά από τους αναγνώστες του να αγοράζουν ψηφιακές συνδρομές μετά την ανάγνωση 10 δωρεάν θεμάτων το μήνα.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι εκδότες έχουν σταθεί προσεκτικοί με τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες και την ανάρτηση περιεχομένου, στην προσπάθεια να προστατεύσουν τα έσοδα από διαδικτυακές διαφημίσεις και να διατηρήσουν τους συνδρομητές τους. Ωθώντας τους αναγνώστες προς συνδρομές επί πληρωμή, η Google παρέχει στις εταιρίες ενημέρωσης ένα εργαλείο που αναζητούσαν διακαώς και ενδεχομένως θα πιέσει το Facebook και την Apple να ακολουθήσουν.

Κάποιοι από τους εκδότες που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες των Facebook και Apple υποστηρίζουν πως έχουν δει μια αύξηση σε αναγνώστες ενώ άλλοι τονίζουν ότι έχουν χάσει ευκαιρίες για έσοδα λόγω των περιορισμών στις διαφημίσεις.

Οι εκδότες κρατούν το 100% των εσόδων από τις διαφημίσεις που πωλούν για τα Facebook Instant Articles και Apple News, ενώ οι δύο εταιρίες κρατούν το 30% των διαφημίσεων που κλείνουν οι ίδιες. Στην περίπτωση της Google δεν υπάρχει διαμοιρασμός κερδών διότι λειτουργεί σαν να είναι ιστότοπος του εκδότη. Επιπλέον, η εταιρία δεν περιορίζει τον αριθμό των διαφημίσεων σε κάθε σελίδα.

Πάντως, αν και η Google προσφέρει ένα πολύ πιο ελκυστικό μοντέλο, εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αναγνώστες που αναζητούν πληροφορία. Αντίθετα, το Facebook και η Apple μπορούν να χρησιμοποιούν κοινωνικά δίκτυα και εφαρμογές για να προτείνουν δημοσιεύματα που οι αναγνώστες δεν μπορούν να ανακαλύψουν οι ίδιοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v