Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Αχτίδα φωτός» οι εγχώριοι καταναλωτές για λιανεμπόριο-ταξίδια

Σε μια ακόμα χρονιά απογοητευτικής –όπως φαίνεται- ανάπτυξης, οι ευρωπαίοι καταναλωτές ενδέχεται να αποδειχθούν το μοναδικό σημείο αισιοδοξίας για τα εταιρικά κέρδη. Η πτώση των τιμών ενέργειας και τα χαμηλά κόστη δανεισμού βελτιώνουν την καταναλωτική δύναμη.

«Αχτίδα φωτός» οι εγχώριοι καταναλωτές για λιανεμπόριο-ταξίδια

Μπορεί οι αναλυτές να έχουν «κόψει» τις εκτιμήσεις τους για τα κέρδη του 2016 για όλους σχεδόν τους κλάδους στον δείκτη Stoxx Europe 600 τους τελευταίους τρεις μήνες –προβλέποντας ότι ο δείκτης θα μειωθεί κατά 2,2%- ωστόσο υπάρχουν δυο τομείς που αποτελούν «αχτίδα φωτός» στις κατά τα άλλα ζοφερές προβλέψεις: οι εταιρείες του λιανικού εμπορίου και των ταξιδίων και αναψυχής.

Σε μια ακόμα χρονιά απογοητευτικής –όπως φαίνεται- ανάπτυξης, οι ευρωπαίοι καταναλωτές ενδέχεται να αποδειχθούν το ένα σημείο αισιοδοξίας, με τους αναλυτές να στοιχηματίζουν ότι η νέα πτώση στις τιμές της ενέργειας σε συνδυασμό με τα χαμηλά κόστη δανεισμού και τη βελτίωση της απασχόλησης, θα βοηθήσουν ώστε να αυξηθούν τα κέρδη των εταιρειών που βασίζονται στους εγχώριους καταναλωτές.

«Ο κόσμος έχει περισσότερη καταναλωτική δύναμη και περισσότερα χρήματα στις τσέπες του», σχολιάζει στο Bloomberg ο Michael Woischneck της Lampe Asset Management. «Η Ευρώπη όχι μόνο ανακάμπτει, αλλά εμφανίζει ανάπτυξη. Δεν είναι αξιοσημείωτη ανάπτυξη, όμως είναι σταθερή ανάπτυξη, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εγχώρια κατανάλωση αυτή τη φορά. Η ευρωπαϊκή κατανάλωση σταθεροποιείται».

Οι αναλυτές προβλέπουν πως ο μέσος όρος των κερδών και στους δυο αυτούς τομείς θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 9,3% φέτος. Ευελπιστείται πως η καθυστερημένη επίπτωση από την πτώση των τιμών του πετρελαίου και από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ θα δώσουν ώθηση στην εγχώρια ζήτηση, παρά το ότι η ισχνή παγκόσμια ανάπτυξη περιορίζει τις προοπτικές των πωλήσεων εταιρειών που βασίζονται στις εξαγωγές, όπως οι Unilever και η Pernod Ricard.

Τα στοιχεία αυτού του μήνα έδειξαν πως οι λιανικές πωλήσεις στην ευρωζώνη αυξήθηκαν περισσότερο του αναμενόμενου τον Φεβρουάριο, καταγράφοντας άνοδο για 28 συνεχόμενους μήνες. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων τριάντα ετών. Παράλληλα, ο τραπεζικός δανεισμός κινήθηκε ανοδικά σχεδόν όλους τους μήνες από τότε που η ΕΚΤ άρχισε να αγοράζει ομόλογα, τον Μάρτιο του 2015.

Η γαλλική εταιρεία super market Casino Guichard Perrachon ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα μεγαλύτερη του αναμενόμενου αύξηση των τριμηνιαίων εγχώριων πωλήσεων, ενώ η εταιρεία ενδυμάτων Inditex ανακοίνωσε την μεγαλύτερη αύξηση των κερδών των τελευταίων τριών ετών. Η IAG, μητρική της British Airways, ανακοίνωσε πως οι ευρωπαϊκές και διατλαντικές αγορές της εμφανίζουν τις καλύτερες επιδόσεις, και ότι προχωρά σε αγορές αεροσκαφών για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

Ωστόσο, παρά το ότι ο Stoxx 600 διαπραγματεύεται κοντά στην υψηλότερη αποτίμησή του για το 2016, οι προβλέψεις για τα κέρδη δεν είναι σίγουρες. Άλλωστε, τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για το 2015 ήταν χαμηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών, ενώ ήδη ορισμένες εταιρείες έχουν ανακοινώσει χειρότερες του αναμενόμενου τριμηνιαίες πωλήσεις. Επιπλέον, η οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης προβλέπεται να επιβραδυνθεί στο 1,5% φέτος, έναντι του 1,7% που προβλέπονταν τον Ιανουάριο.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v