Η γερμανική καταναλωτική εμπιστοσύνη εκτιμάται πως θα υποχωρήσει τον Νοέμβριο, αντανακλώντας ανησυχίες για τα οικονομικά και πολιτικά ζητήματα που επηρεάζουν την οικονομία και την ασφάλεια, σύμφωνα με την GfK που μελετά το καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη.
Ο δείκτης της GfK για την μελλοντική καταναλωτική εμπιστοσύνη αναμένεται να υποχωρήσει σε 9,7 μονάδες τον Νοέμβριο από 10 μονάδες τον Οκτώβριο, όπως γνωστοποίησε σήμερα η ερευνητική εταιρία σύμφωνα με το MarketWatch.
Οι οικονομολόγοι της Wall Street Journal αναμένουν ανάγνωση 10 μονάδων.
Ο υποδείκτης οικονομικών προσδοκιών για τον Οκτώβριο ενισχύθηκε σε 13 μονάδες από 6,8 το Σεπτέμβριο.
«Για πρώτη φορά, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν χωνέψει την απόφαση του βρετανικού λαού να φύγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επεσήμανε η GfK, προσθέτοντας ότι μετά το δημοψήφισμα ο δείκτης της υποχώρησε τρεις φορές στη σειρά.
Ο δείκτης για τις προσδοκίες στα εισοδήματα υποχώρησε σε 44,8 μονάδες τον Οκτώβριο από 52,6 μονάδες το Σεπτέμβριο. Η ερευνητική εταιρία τόνισε ότι η ετήσια άνοδος του πληθωρισμού σε 0,7% το Σεπτέμβριο από 0,4% τον Αύγουστο, «μάλλον επηρέασε τις προοπτικές για τα εισοδήματα».
Η τάση για αγορές, η οποία αντανακλά την πρόθεση των καταναλωτών να ξοδέψουν σε μεγάλα, ακριβά αντικείμενα, υποχώρησε σε 49,9 μονάδες τον Οκτώβριο από 53,3 μονάδες το Σεπτέμβριο.