Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η μάχη του διαδικτύου

Ψηφιοποιημένα κείμενα, τηλεοπτικές υπηρεσίες κατά παραγγελία και τεχνολογικές καινοτομίες κυριαρχούν στο πεδίο της μάχης.

Η μάχη του διαδικτύου
Πριν από 200 χρόνια η ατμομηχανή έφερε μεγάλες αλλαγές. Ταυτίστηκε με τη βιομηχανική επανάσταση. Σήμερα ανάλογη θέση με την ατμομηχανή κατέχει το ίντερνετ. Μια οικονομία χωρίς διαδίκτυο θεωρείται πλέον αδιανόητη. Οι αλλαγές που γίνονται πραγματοποιούνται με ραγδαία ταχύτητα επηρεάζοντας όχι μόνο τη διαδικασία της παραγωγής αλλά και τη μορφή της .

Για παράδειγμα, η κινητή τηλεφωνία απειλεί την αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των τηλεοράσεων. Ο πλανήτης αριθμεί περί τα 4,5 δισ. κινητών τηλεφώνων, οι τελευταίες γενιές των οποίων αρχίζουν να λειτουργούν ως οθόνες πολυμέσων.

Μέσα στους εννέα μήνες που ακολούθησαν την κυκλοφορία του πρώτου τηλεφώνου της Apple (iphone) αναπτύχθηκαν περίπου 25.000 εφαρμογές για τη συγκεκριμένη συσκευή (100.000 μέχρι στιγμής, αφού το προϊόν-φάρος της Apple κυρίευσε την Κίνα και τη Νότια Κορέα) προκαλώντας 800 εκατομμύρια downloads.

Ταυτόχρονα, οι Amazon, Apple και Google ανέτρεψαν τους φραγμούς που αφορούσαν στις αγορές της μουσικής, του βιβλίου, των βιντεοπαιχνιδιών και του κινηματογράφου. Ψηφιοποιημένα κείμενα, τηλεοπτικές υπηρεσίες κατά παραγγελία και τεχνολογικές καινοτομίες κυριαρχούν στο πεδίο της μάχης.

Ενώ η αγορά των CD καταρρέει, οι τέσσερις μεγάλοι που μοιράζονταν τη μερίδα του λέοντος στη βιομηχανία του δίσκου υποχρεώνονται να παραχωρήσουν ένα μέρος των κερδών τους στην Apple. Το ίδιο συμβαίνει με τις πολυεθνικές του κινηματογράφου, που χάνουν έδαφος απέναντι στο YouTube, τη χοάνη των βίντεο της Google. Όσο για την τηλεόραση, η οποία πλήττεται από τη μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, κατακερματίζεται σε εκατοντάδες καλωδιακά και δορυφορικά κανάλια, σε προγράμματα για κινητά τηλέφωνα και σε διαδικτυακές πύλες.

Το Διαδίκτυο αποτελεί το πιο ισχυρό εμπορικό μέσο και για αυτόν τον λόγο ο έλεγχος του Ιστού διεκδικείται με μανία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η επιρροή της βιομηχανίας των επικοινωνιών αποκτά όλο και περισσότερο βάρος στην πολιτική των ΗΠΑ.

Δεν είναι τυχαίο που ο Μπαράκ Ομπάμα, ο «πρόεδρος Silicon», κέρδισε, πριν ακόμα εκλεγεί, την αμέριστη υποστήριξη των διευθυντών της Google, της ΙΒΜ και του Συμβουλίου Βιομηχανίας Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, της οργάνωσης εργοδοτών που συγκεντρώνει όλα τα μεγάλα μεγέθη του τομέα.

Πηγή: Premium.paratiritis.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v