Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η ειδική σχέση Γερμανίας και VW

Η στάση και η στρατηγική της VW παραπέμπει ευθέως στην προσπάθεια της Γερμανίας να αναγεννηθεί και να επανέλθει στην πορεία προς τον έλεγχο και την κυριαρχία. Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπάθησε να κερδίσει την αμερικανική αγορά.

Η ειδική σχέση Γερμανίας και VW

Οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο θεωρούν την VW εμβληματική εταιρία. Στο μυαλό τους ο γερμανικός κολοσσός είναι σχεδόν συνώνυμος με τη Γερμανία και με την πορεία της για κυριαρχία.

Χωρίς να γνωρίζουν το γιατί και το πώς, είχαν αποδώσει στα προϊόντα της εταιρίας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά στα οποία βασίστηκε όχι μόνο η εξαγωγική εκστρατεία της Γερμανίας αμέσως μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά και η προσπάθεια να επανέλθει ως γεωπολιτικός κυρίαρχος.

Κοντολογίς η ιστορία της VW στις ΗΠΑ παρουσιάζει ομοιότητες με τη γερμανική πολιτική.

Η VW προσπάθησε να κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ με τον «σκαραβαίο» λίγα χρόνια μετά τον πόλεμο. Η αρχή δεν ήταν εύκολη, καθώς η αμερικάνικη καχυποψία ήταν το πρώτο και μεγαλύτερο εμπόδιο. Οι μνήμες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου όταν ο Αδόλφος Χίτλερ είχε αναθέσει στο μηχανικό αυτοκινήτων Ferdinand Porsche να αναπτύξει ένα οικονομικό και ανθεκτικό όχημα που θα μηχανοκινήσει τη ναζιστική Γερμανία, ήταν νωπές.

Η επιμονή, η υπομονή, η συνέπεια, ο μακροχρόνιος σχεδιασμός και η λήθη, ήταν όπλα που είχε στη φαρέτρα της η γερμανική βιομηχανία ώστε να πείσει τους Αμερικανούς καταναλωτές να εγκαταλείψουν τα πολυδιαφημισμένα προϊόντα του Ντιτρόιτ και να προτιμήσουν ένα μικρό, ευκίνητο και με προσωπικότητα προϊόν.

Για να το πετύχουν πρόβαλλαν ως κυρίαρχο στοιχείο την τιμιότητα του προϊόντος, την ηθική ανωτερότητά του και την αξιοπιστία του. Για να το πετύχει η VW Corporation ενίσχυσε την αίσθηση της εντιμότητας μέσω του μάρκετινγκ.

Πετυχαίνοντας μία μακροπρόθεσμη συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρία Doyle Dane Bernbach, η VW προώθησε το κύριο προϊόν της μέσω διαφημιστικών εκστρατειών που εκθείαζαν τις αρετές του Beetle. Η πιο διάσημη από αυτές τις διαφημίσεις ενθάρρυνε τους οδηγούς που μελετούσαν την αγορά ενός Beetle να «σκέπτονται μικρά», υπονοώντας ότι το μέγεθος έχει σημασία, αλλά όχι με τον τρόπο που το σκέπτονται άλλες εταιρίες αυτοκινήτων.

Ακολούθησε μία περίοδος συνεχούς και επίπονης προσπάθειας που βασίστηκε στην προώθηση της εικόνα της τιμιότητας και της αποτελεσματικότητας.

Κάποιοι ειδικοί μάλιστα θέλοντας να τονίσουν αυτήν τη συνέπεια, παραπέμπουν σε μία διαφήμιση που έκανε το 2011, που δείχνει ένα μικρό αγόρι να τρέχει γύρω από ένα σπίτι της μεσαίας τάξης φορώντας ένα κοστούμι του Darth Vader με υπόκρουση το soundtrack του Star Wars, προσπαθώντας να φέρει «τη δύναμη» στο σκύλο της οικογένειας, στην κούκλα της αδελφής του, στις οικιακές συσκευές και στο απογευματινό σνακ του.

Η απογοήτευσή του αυξανόταν˙ τίποτα δεν αντιδρούσε στις όλο και πιο επίμονες χειρονομίες του, μέχρι που τοποθετεί τον εαυτό του μπροστά από το VW Passat που ο πατέρας του μόλις στάθμευσε στο δρόμο. Προς μεγάλη έκπληξη του αγοριού, το αυτοκίνητο αναβοσβήνει τα φώτα και τα φλας του στις κινήσεις του - γιατί ο μπαμπάς του, χαμογελώντας από την κουζίνα, λειτουργούσε τα ασύρματα κλειδιά του αυτοκινήτου. Τέσσερα χρόνια αργότερα, αυτή η διαφήμιση είχε πάνω από 62 εκατομμύρια επισκέψεις στο You tube.

Αν το καλοσκεφτεί κανείς η στάση και η στρατηγική της VW παραπέμπει ευθέως στην προσπάθεια της Γερμανίας να αναγεννηθεί και να επανέλθει στην πορεία προς τον έλεγχο και την κυριαρχία. Και κάπου εκεί έγινε το ...λάθος.

Πηγή: Premium.paratiritis.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v