Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε επίπεδο ρεκόρ οι επενδύσεις σε assets υποδομών το 2016

Οι επενδύσεις σε παγκόσμια assets υποδομών άγγιξαν το επίπεδο ρεκόρ των 413 δισ. δολαρίων το 2016, ενώ ο αριθμός των deals παρέμεινε σταθερός στα 1.772. Για "έτοιμα" projects ενδιαφέρονται οι επενδυτές. Οι επιδόσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Ασία.

Σε επίπεδο ρεκόρ οι επενδύσεις σε assets υποδομών το 2016

Οι ιδιωτικές επενδύσεις σε τίτλους υποδομών εκτινάχθηκαν πέρυσι καθώς ο έντονος ανταγωνισμός για δρόμους, αεροδρόμια, λιμάνια και μονάδες ενέργειας οδήγησε σε αύξηση των τιμών.

Οι επενδύσεις σε παγκόσμια assets υποδομών άγγιξαν το επίπεδο ρεκόρ των 413 δισ. δολαρίων το 2016, εμφανίζοντας άνοδο 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Όμως, αν και η αξία των συμφωνιών αυξήθηκε στα 413 δισ. δολάρια το 2016 από 362 δισ. δολάρια το προηγούμενο έτος, ο αριθμός των deals παρέμεινε σταθερός στα 1.772, δείχνοντας πως εξακολουθεί να υπάρχει πλεόνασμα χρήματος για λίγα projects.

Ο αριθμός των συμφωνιών παραμένει μεταξύ των 1.700 και 1.800 ετησίως από το 2013, σύμφωνα με στοιχεία του Prequin.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος real assets products της Prequin, Tom Carr, «η ζήτηση για υποδομή έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, άρα ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός για assets -ιδιαίτερα των assets που έχουν ήδη κτιστεί και λειτουργούν σε ανεπτυγμένες αγορές- έχει ωθήσει ανοδικά τις αποτιμήσεις.

Τα χαμηλά επιτόκια έχουν επίσης συμβάλει στις υψηλότερες απαιτήσεις τιμολόγησης, καθώς η μόχλευση γίνεται πιο φθηνή».

Η αναζήτηση για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου έχει οδηγήσει αρκετά μεγάλα funds στην άντληση κεφαλαίων ύψους πολλών δισεκατομμυρίων στερλινών για υποδομές. Η αισιοδοξία τους βασίζεται στην αυξανόμενη προθυμία κυβερνήσεων να στηρίξουν τις ιδιωτικές επενδύσεις στις υποδομές, ωστόσο ο κ. Carr σημειώνει πως είναι ασαφές αν «ο ρυθμός της αγοράς μπορεί να διατηρηθεί και το 2017, ή αν οι managers θα δυσκολευτούν να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα κεφάλαιά τους για ελκυστικά projects».

Αν και η όρεξη για projects υποδομών παραμένει ισχυρή, ωστόσο οι περισσότεροι επενδυτές προτιμούν να μην επενδύουν στη φάση της κατασκευής.

Οι επενδυτές δείχνουν προτίμηση σε «έτοιμα» assets, όπως αεροδρόμια και δρόμους με διόδια, τα οποία έχουν σταθερή ροή εσόδων.

Το «πάγωμα» αποφάσεων κυβερνήσεων για μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και ενεργειακά projects από τότε που ξέσπασε η κρίση σημαίνει πως πολλοί επενδυτές υποδομών δυσκολεύονται να βρουν «στέγη» για το ρευστό τους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τιμές για τα assets.

Οι επενδυτές, όπως αναφέρουν οι FT, στρέφονται όλο και περισσότερο στην Ευρώπη, ελπίζοντας να εκμεταλλευτούν το νέο πολιτικό ενδιαφέρον για υποδομές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Prequin, το 2015 υπήρχαν 555 deals υποδομών στην Ευρώπη -το υψηλότερο νούμερο παγκοσμίως-, αξίας 94 δισ. δολαρίων.

Αυξημένο είναι όμως το ενδιαφέρον για projects υποδομών και στις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει πει πως θέλει να ξαναχτίσει τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, να χτίσει γέφυρες και τούνελ.

Στην Ασία, υπάρχει σημαντική ώθηση για επενδύσεις σε υποδομές τα τελευταία χρόνια, με την περιοχή να «βλέπει» την υψηλότερης αξίας χρηματοδότηση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη περιοχή το 2016, με 552 deals ύψους 131 δισ. δολαρίων.

Η μεγαλύτερη συμφωνία παγκοσμίως ήταν η απόκτηση της Turban Refinery Plant της Ινδονησίας από τις PT Pertamina και Rosneft προς 13 δισ. δολάρια και ακολουθεί η απόκτηση ποσοστού 50% της Ausgrid από δύο συνταξιοδοτικά ταμεία της Αυστραλίας (AustralianSuper και IFM Investors), προς 16 δισ. δολάρια Αυστραλίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v