Οι ανησυχίες των Βρετανών γύρω από την οικονομία ξεπέρασαν τους φόβους τους για την τρομοκρατία και τη μετανάστευση πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για τους καταναλωτές παγκοσμίως. Βάσει των ευρημάτων, αν και η συνολική εμπιστοσύνη παρέμεινε ισχυρή, οι Βρετανοί καταναλωτές ανησυχούσαν πέρυσι όλο και περισσότερο για τον πιθανώς καταστροφικό αντίκτυπο του Brexit.
Η έρευνα της Nielsen κατέδειξε ότι το 28% των Βρετανών επικαλέστηκαν την οικονομία ως τον έναν από τους δύο κύριους λόγους ανησυχίας στα τέλη του 2016. Το ποσοστό αντανακλά αύξηση 12 μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
«Καθώς ο πολιτικός και οικονομικός σχεδιασμός για το Brexit βρίσκεται σε εξέλιξη, οι ανησυχίες για τις θέσεις εργασίας που φεύγουν από τη Βρετανία έχουν αναστατώσει τους καταναλωτές», εξήγησε ο Steve Smith, επικεφαλής της Nielsen για Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία.
Επιπλέον, τα ευρήματα της εταιρίας κατέδειξαν μεγαλύτερη ανησυχία για τις αυξανόμενες τιμές σε καύσιμα και τρόφιμα, κατά πέντε και δύο μονάδες αντίστοιχα. Πρόκειται για μια ακόμη ένδειξη πως οι Βρετανοί καταναλωτές αρχίζουν να αισθάνονται την επιτάχυνση του πληθωρισμού.
Συνολικά, τα στοιχεία της Nielsen έδειξαν ότι ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Βρετανία διαμορφώθηκε στο 102 το 2016, δηλαδή μια μονάδα υψηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και σημαντικά παραπάνω του ευρωπαϊκού μέσου όρου που βρίσκεται στο 81.
Όπως συνόψισε η ερευνητική εταιρία, η Βρετανία ήρθε πέρυσι τέταρτη στην Ευρώπη στην εμπιστοσύνη, ενώ πριν από έναν χρόνο ήταν η ευρωπαϊκή χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην περιοχή.