Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Gfk: Βελτιώνεται το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία

Ο δείκτης για την καταναλωτική εμπιστοσύνη αναμένεται να ενισχυθεί σε 10,4 τον Ιούνιο από 10,2 το Μάιο. Σε υψηλά δύο ετών οι οικονομικές προσδοκίες από τους Γερμανούς, αλλά το Gfk προειδοποιεί για κινδύνους από τον αμερικανικό προστατευτισμό.

Gfk: Βελτιώνεται το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη αναμένεται να βελτιωθεί τον Ιούνιο, αντανακλώντας προσδοκίες για εύρωστη οικονομική ανάπτυξη, όπως κατέδειξε σήμερα η μηνιαία έρευνα του ινστιτούτου Gfk σε 2.000 Γερμανούς.

Ο δείκτης του ινστιτούτου που για τη μελλοντική καταναλωτική εμπιστοσύνη αναμένεται να ενισχυθεί σε 10,4 μονάδες τον Ιούνιο από 10,2 μονάδες το Μάιο. Οι οικονομολόγοι, αντίθετα, έχουν εκτιμήσει ότι θα παραμείνει σταθερός στις 10,2 μονάδες.

Το ινστιτούτο χρησιμοποιεί τρεις υποδείκτες για να διαπιστώσει τα επίπεδα της εμπιστοσύνης για τον επόμενο μήνα.

Ο πρώτος υποδείκτης που μετρά τις οικονομικές προσδοκίες αυξήθηκε στα υψηλά δύο ετών των 34,8 μονάδων το Μάιο από 30,5 μονάδες τον Απρίλιο, καθώς οι Γερμανοί καταναλωτές θεωρούν πως η εγχώρια οικονομία βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης παρά τους παγκόσμιους οικονομικούς και πολιτικούς κινδύνους, ανέφερε το GfK, επισημαίνοντας πως η αισιοδοξία αυτή είναι πραγματικά βάσιμη.

Ο δεύτερος υποδείκτης μετρά τις προσδοκίες για τα εισοδήματα. Η μέτρηση ενισχύθηκε σε 58,5 μονάδες το Μάιο από 57,5 μονάδες τον Απρίλιο, καθώς στηρίζεται από τις βελτιωμένες οικονομικές προβλέψεις.

Τέλος, ο τρίτος υποδείκτης που μετρά την τάση για αγορές, δηλαδή την προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν σε ακριβά αντικείμενα, υποχώρησε σε 55,7 από 60,2 μονάδες, αν και παρέμεινε σε ιστορικά υψηλό επίπεδο, τόνισε το ινστιτούτο.

Το Gfk πρόσθεσε πως, παρότι η πραγματική ιδιωτική κατανάλωση προβλέπεται να αυξηθεί κατά περίπου 1,5% φέτος, οι πιθανοί οικονομικοί και πολιτικοί κίνδυνο από ολοένα αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στις ΗΠΑ, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ανησυχίες των εργαζομένων για την εργασία τους.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v