Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι traders «ξεφορτώνονται» πετρέλαιο σε… πλωτά βενζινάδικα

Τα αποθέματα των μεγάλων εταιριών έτσι κι αλλιώς «κάθονται» σε δεξαμενόπλοια που χρησιμεύουν ως θαλάσσιες αποθήκες. Οι traders πλέον χρησιμοποιούν τα δίκτυα που ήδη έχουν, για να πουλήσουν πετρέλαιο στους... διερχομένους.

Οι traders «ξεφορτώνονται» πετρέλαιο σε… πλωτά βενζινάδικα

Καθώς οι μεγαλύτεροι traders του μαύρου χρυσού πιέζονται σε έναν κόσμο που ξεχειλίζει από αργό και αναζητούν τρόπους να ξεφορτωθούν πετρέλαιο, αναγκάζονται να γίνονται επινοητικοί.

Έτσι, εταιρίες από τη  Vitol και την Trafigura μέχρι την Glencore και την Gunvor, διαθέτουν αργό με τη χρήση ενός στόλου δεξαμενόπλοιων που έχουν αράξει στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας, προσπαθώντας να προσελκύσουν… διερχόμενους αγοραστές που γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί.

Με αργό από τις ΗΠΑ, από την Αφρική και την Ευρώπη να κάθεται αποθηκευμένο στα τάνκερ τους, οι traders προσφέρουν μια μίξη ποικιλιών πετρελαίου διαφορετικής ποιότητας και χαρακτηριστικών, ουσιαστικά πουλώντας πετρέλαιο «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των ειδικών επιθυμιών του εκάστοτε αγοραστή.

Αντιμέτωποι με τον ισχυρότερο ανταγωνισμό και τα μικρότερα επιτόκια, οι traders πλέον εκμεταλλεύονται ένα παγκόσμιο δίκτυο που ήδη κατέχουν για να αυξήσουν τις πωλήσεις. Συνήθως τα μεγάλα αποθέματα που έχουν στη θάλασσα αναμειγνύονται και αναδιανέμονται σε μικρότερα δεξαμενόπλοια για να στηρίζεται η πιο εξατομικευμένη προσφορά.

«Αυτά τα κινούμενα σκάφη επιτρέπουν στους traders να πουλάνε φορτία σε μικρότερα "πακέτα", κάτι που μπορεί να βοηθήσει όταν τα διυλιστήρια επεξεργάζονται αργό για πρώτη φορά, ή όταν οι τοπικές αποβάθρες δεν μπορούν να φιλοξενήσουν μεγαλύτερα σκάφη», εξήγησε ο Nevyn Nah, αναλυτής για τη βιομηχανία στην Energy Aspects.

«Επίσης επιτρέπουν στους πωλητές να αναμειγνύουν διαφορετικές ποιότητες, για να ανταποκριθούν σε εξειδικευμένες απαιτήσεις στην ποιότητα», πρόσθεσε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v