Στα $3 τρισ. η παγκόσμια αγορά των gay

Διεθνώς εκτιμάται ότι πρόκειται για περισσότερα από 400 εκατ. άτομα με αγοραστική δύναμη που ξεπερνά τα 3 τρισ. δολ. Ακόμη και ο συντηρητικός τραπεζικός κλάδος δεν μπορεί να αγνοήσει αυτήν την αγορά, γράφουν οι F.T.

Στα $3 τρισ. η παγκόσμια αγορά των gay
Τα δημογραφικά του παγκόσμιου πληθυσμού αλλάζουν ραγδαία. Η παραδοσιακή μορφή της οικογένειας με τα δύο παιδιά και έναν σκύλο που τον λένε Αζόρ αντιστοιχεί σε όλο και μικρότερο ποσοστό του πληθυσμού. Σε τέτοιον βαθμό μάλιστα που τα εναλλακτικά lifestyle δεν μπορούν πλέον να αγνοηθούν ούτε καν από τον χρηματοοικονομικό κλάδο, γράφουν οι Financial Times.

Στη Βρετανία, για παράδειγμα, το 1961 το 51% του πληθυσμού ζούσε στην παραδοσιακή μορφή οικογένειας. Το 2009 το ποσοστό μειώθηκε στο 39%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της βρετανικής στατιστικής υπηρεσίας. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς το μέγεθος της αγοράς που δημιουργείται από ανθρώπους που δεν ζουν με το παραδοσιακό lifestyle, όπως και το ενδιαφέρον που γεννάται ακόμη και για τον χρηματοοικονομικό κλάδο. Έχει ανακύψει ένας νέος τομέας, η κοινότητα LGBT (lesbian, gay, bisexual και transgender).

«Είναι σαφές ότι η αγορά LGBT χρειάζεται συμβουλές από ανθρώπους που κατανοούν τις δικές τους ανάγκες», δηλώνει ο Paul Thompson, της LGBT Capital, μια ειδική εταιρεία διαχείρισης τοποθετήσεων και επιχειρηματικών συμβουλών για τον συγκεκριμένο χώρο.

Τον Φεβρουάριο του 2013, η LGBT Capitan ίδρυσε την LGBT Wealth, την πρώτη εταιρεία διαχείρισης πλούτου για την LGBT κοινότητα της Ασίας. Έγινε σε συνεργασία με τη Financial Partners, μία συμβουλευτική εταιρεία με έδρα στο Χονγκ Κονγκ, και στοχεύει σε μία αγορά που γιγαντώνεται καθώς απελευθερώνεται η ασιατική κοινωνία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο πληθυσμός LGBT στην Ασία ξεπερνά τα 200 εκατ. άτομα, με αγοραστική δύναμη που υπερβαίνει τα 800 δισ. δολ. Διεθνώς, εκτιμάται ότι πρόκειται για περισσότερα από 400 εκατ. άτομα με αγοραστική δύναμη που ξεπερνά τα 3 τρισ. δολ.

Κι όμως, ο χρηματοοικονομικός κλάδος ακόμη δεν έχει δώσει σημασία σε αυτήν την κοινότητα ανθρώπων.

Ειδικότερα για την Ασία υπάρχει κάποια αιτιολογία. Όπως εξηγεί και ο κ. Thompson, «πολλά άτομα LGBT επιλέγουν πιο ιδιωτική στάση για το lifestyle τους». Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το 2009, η Credit Suisse ξεκίνησε πρωτοβουλία LGBT εντός του τμήματος private banking στις ΗΠΑ. Έκτοτε αυτό έχει εξελιχθεί σε δικό του τμήμα, στοχεύοντας στα ζευγάρια ιδίου φύλου.

«Ξεκίνησε ως προσωπική μάχη», δήλωσε στους Financial Times ο ιδρυτής του τμήματος Eric Berger και συμπλήρωσε: «Μαζί με ορισμένους συναδέλφους θεωρήσαμε ότι ήταν αυτό που έπρεπε να γίνει. Και αναγνωρίσαμε ότι υπήρχε ισχυρή οικονομική επιχειρηματολογία».

Πλέον δεν είναι προσωπικό. Η οικονομική επιχειρηματολογία αναγνωρίστηκε σε επίπεδο ανώτερης διοίκησης στην Credit Suisse και τώρα εξετάζεται να γίνει τμήμα LGBT στην Ασία και στη Λατινική Αμερική. Από φέτος, στο εσωτερικό πρόγραμμα ΜΒΑ της τράπεζας στις ΗΠΑ υπάρχει και σχετικό μάθημα για την κοινότητα LGBT.

Τι μπορούν, όμως, να μαθαίνουν εκεί; Για τον χρηματοοικονομικό κλάδο ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ενός πελάτη που ανήκει στην ομάδα LGBT και του παραδοσιακού πελάτη της τράπεζας;

Ένα βασικό μέλημα γι' αυτήν την κοινότητα είναι η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας καθώς και η διασφάλιση του συντρόφου (τουλάχιστον μέχρις ότου αναγνωριστεί σε κάθε χώρα ο γάμος ομοφύλων). Ένα εξίσου σημαντικό θέμα είναι η συνταξιοδότηση. «Σε μεγάλο βαθμό, η κοινότητα LGBT δεν σκέφτεται το θέμα της συνταξιοδότησης. Δεν βλέπει τη ζωή με το ίδιο μάτι» εξηγεί ο κ. Thomspon.

Η LGBT Capital ξεκινά δύο LGBT επενδυτικά ταμεία που επικεντρώνονται σε τοποθετήσεις οι οποίες στηρίζουν τα δικαιώματα της συγκεκριμένης κοινότητας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v