Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Oι ταξιδιώτες έχουν πάντα δίκιο!

Οι τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές αν θέλουμε η οικονομία να σταθεί στα πόδια της. Αυτό ισχύει για τα αεροδρόμια και τα λιμάνια. Το παράδειγμα του Ελ. Βενιζέλος δεν πρέπει να επαναληφθεί.

Ο τουρισμός είναι η κατ' εξοχήν εξαγωγική βιομηχανία της χώρας.

Φέρνει έσοδα στον κρατικό κορβανά, ενισχύει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, δημιουργεί εισοδήματα και θέσεις εργασίας.

Για να τα πάει καλύτερα θα πρέπει να αναβαθμισθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν και αυτό περιλαμβάνει καλύτερες και πιο σύγχρονες υποδομές, όπως λιμάνια και αεροδρόμια.

Από τη στιγμή που το κράτος δεν έχει τα απαιτούμενα κεφάλαια για να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να αναλάβει δράση.

Η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου κι εκείνου της Θεσσαλονίκης, προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις και να ενισχυθεί περαιτέρω το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας.

Σε ορισμένα από αυτά, το 70% της κίνησης προέρχεται από διεθνείς πτήσεις σύμφωνα με τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Γ. Εμίρη.

Να υπενθυμίσουμε ότι 7 επενδυτικά σχήματα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και θα κληθούν οσονούπω να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για τα περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν χωρισθεί σε δύο γκρουπ των 7 το καθένα.

Ο νικητής (ή οι νικητές) του διαγωνισμού θα καταβάλει ένα ποσό μπροστά και θα πληρώνει ετησίως ένα ποσό κατά τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε.

Επιπλέον, θα αναλάβει να κάνει επενδύσεις για την αναβάθμιση των αεροδρομίων ώστε να πιάσει τα στάνταρ του Ελ. Βενιζέλος σε 4 χρόνια.

Μακάρι, όλα αυτά να γίνουν έτσι όπως σχεδιάστηκαν χωρίς παρατράγουδα.

Όμως, η εμπειρία διδάσκει ότι δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα.

Επομένως, κάποιος θα κληθεί να πληρώσει τον συνδυασμό σημαντικών επενδύσεων με την καταβολή ενός ποσού μπροστά και ενός ετήσιου «ενοικίου» για όλη τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης.

Η εμπειρία από το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών Ελ. Βενιζέλος με τις υψηλές χρεώσεις δείχνει ότι αυτός μπορεί να είναι πιθανόν ο ταξιδιώτης.

Όμως, θα ήταν μεγάλο λάθος να επαναληφθεί ό,τι έγινε με το Ελ. Βενιζέλος μία δεκαετία και πλέον αργότερα και να πληγεί το τουριστικό ρεύμα.

Οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και των λιμανιών θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές για να καταστεί και το ελληνικό τουριστικό προϊόν πιο ανταγωνιστικό.

Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτραπεί να γίνουν αυξήσεις στις χρεώσεις πριν οι ταξιδιώτες δουν τη διαφορά.

Το πάθημα με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος θα πρέπει να γίνει μάθημα σε όλους τους ιθύνοντες.

Οι ταξιδιώτες έχουν πάντα δίκιο.

Dr. Money


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v