Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο Κένεντι και τα golden boys του Πειραιά!

Πάνε αρκετές δεκαετίες από το 1963 που ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζον Κένεντι απευθύνθηκε στους Βερολινέζους λέγοντας "Ιch Bin ein Berliner". Στην παρούσα φράση κάποιος θα έπρεπε να τον μιμηθεί.

Ο Κένεντι και τα golden boys του Πειραιά!
λιμενεργάτες στη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών δουλεύουν πάνω από 50 ώρες και κατ’ άλλους περισσότερες από 60 κατά μέσο όρο την εβδομάδα και λαμβάνουν γύρω στις 58.000 δολάρια ετησίως επίσης κατά μέσο όρο σύμφωνα με τους γνωρίζοντες.

Η μέση ετήσια αποζημίωσή τους υπερέβαινε το κατά κεφαλήν εισόδημα στις ΗΠΑ κατά 10.000 δολάρια περίπου το 2008.

Συγκρινόμενοι με τους συναδέλφους τους στον Πειραιά, τα Αμερικανάκια δουλεύουν μάλλον σκληρότερα. Αν μάλιστα γίνει προσαρμογή για τις πραγματικές ώρες, αφαιρώντας τις πλασματικές, δεν τίθεται καν θέμα ποιος εργάζεται σκληρότερα.

Από τη δική τους πλευρά, οι λιμενεργάτες στο λιμάνι του Πειραιά δουλεύουν λιγότερες ώρες και λαμβάνουν κατ’ άλλους λίγο κάτω από τις 100.000 ευρώ και κατ’ άλλους αρκετά πάνω από 100.000 ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως.

Επιπλέον, είναι μόνιμοι υπάλληλοι και δεν χρειάζεται να ανησυχούν αν θα απολυθούν αύριο σε περίπτωση που οι δουλειές στο λιμάνι δεν πάνε καλά και οι ίδιοι δεν αποδίδουν καλά.

Αν μάλιστα στα ανωτέρω ποσά προστεθούν τα "μαύρα" του γρηγορόσημου, το ετήσιο πακέτο ανεβαίνει, και ασφαλώς δεν αναφερόμαστε σε κάποιες περιπτώσεις δημιουργίας εταιριών για outsourcing, όπως αφήνεται να διαρρεύσει από την κυβέρνηση.

Συγκρινόμενα με το κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας, αυτά τα λεφτά είναι τέσσερις και πλέον φορές περισσότερα.

Δικαιολογημένα λοιπόν οι εργάτες του ΟΛΠ μπορούν να διεκδικήσουν τον τίτλο των golden boys, που τόσο εύκολα τα ΜΜΕ και η κοινή γνώμη απέδωσε προ πολλού στους μεγαλοτραπεζίτες.

Ακόμη κι έτσι δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα για τους τρίτους που ίσως φθονούν το ετήσιο εισόδημά των λιμενεργατών αν το επίπεδο της αποζημίωσης ήταν απόρροια των συνθηκών μιας ανταγωνιστικής αγοράς.

Όμως, δεν είναι.

Είναι κυρίως απόρροια μιας μονοπωλιακής κατάστασης την οποία είναι θεμιτό να θέλουν να διατηρήσουν, μιλώντας για "δημόσια λιμάνια" που είναι ταυτόχρονα πολύ ιδιωτικά.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η έλευση της κινεζικής κρατικής CΟSCO σηματοδοτεί μια νέα εποχή που σημαδεύεται από την είσοδο του ανταγωνισμού στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Το τίμημα της απεργίας δεν είναι ασφαλώς μικρό όπως κι αν το δει κανείς αφού η χώρα δυσφημείται ως επενδυτικός προορισμός, ενώ ταυτόχρονα αρκετές εταιρίες με κοντέινερ παθαίνουν ζημιές.

Είναι όμως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την κυβέρνηση να τιμήσει την κυρωμένη με νόμο σύμβαση του ΟΛΠ με την COSCO και να βάλει μια και καλή στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας πρακτικές που αποσκοπούν κυρίως στη μεγιστοποίηση προσωπικών ωφελημάτων εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Σε μια τέτοια χρονική στιγμή θα ήταν θετικό κάποιος να θυμηθεί τον λόγο του αείμνηστου προέδρου Κένεντι στο Βερολίνο, τον Ιούνιο του 1963, καθιστώντας σαφές στη συντεχνία των golden boys του Πειραιά ότι "είμαστε όλοι Κινέζοι".

Dr. Money

[email protected]  

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v