Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Das Hellas: Γιατί είναι επιτακτική η ασφάλιση νομικής προστασίας

Ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρηματίες και ιδιώτες μπορούν να διεκδικήσουν το δίκιο τους μέσω της ασφαλιστικής αγοράς! Σε τι χρησιμεύουν τα προϊόντα νομικής προστασίας. Συνέντευξη με την CEO της Das Hellas κ. Νάντια Σταυρογιάννη.

Das Hellas: Γιατί είναι επιτακτική η ασφάλιση νομικής προστασίας

Για την ασφάλιση νομικής προστασίας και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και ιδιώτες, μιλά στο Euro2day.gr η διευθύνουσα σύμβουλος της Das Hellas και πρόεδρος της Επιτροπής Νομικής Προστασίας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κα Νάντια Σταυρογιάννη.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα φαίνεται να έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, καθώς στη χώρα μας υπολείπεται των 40 εκατ. ευρώ όταν στην Αυστρία που έχει πληθυσμό παρόμοιο με αυτόν της Ελλάδας, ανέρχεται στα 480 εκατ. ευρώ.

ΕΡ: Κυρία Σταυρογιάννη, η Das Hellas είναι μια εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρεία και δραστηριοποιείται στον τομέα της νομικής προστασίας. Μπορείτε να περιγράψετε με απλά λόγια το σχετικό αντικείμενο;

ΑΠ: Κάθε φορά που θα παραστεί ανάγκη στον κάτοχο ενός ασφαλιστικού συμβολαίου νομικής προστασίας να προσφύγει στα δικαστήρια, ή να επιλύσει εξώδικα μια διαφορά του, τότε ο ασφαλιστής νομικής προστασίας, η Das Hellas δηλαδή, αναλαμβάνει να πληρώσει για λογαριασμό του πελάτη όλες τις δικαστικές δαπάνες και τις αμοιβές των δικηγόρων, προκειμένου η υπόθεση αυτή να προχωρήσει και να βρει τη λύση της μέσω της οδού της δικαιοσύνης.

ΕΡ: Ο δικηγόρος επιλέγεται από τον πελάτη, ή εσείς διαθέτετε ένα δίκτυο δικηγόρων με το οποίο συνεργάζεστε;

ΑΠ: Η επιλογή του δικηγόρου ανήκει στον πελάτη. Είναι δικαίωμά του να επιλέξει ο ίδιος το δικηγόρο του και εμείς αυτό το υπηρετούμε πάντοτε. Πολλές φορές όμως οι πελάτες μας δεν έχουν το δικό τους δικηγόρο, οπότε ζητούν από εμάς να επιλέξουμε για λογαριασμό τους. Σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, εμείς έχουμε δικηγόρους σε όλη την Ελλάδα με τους οποίους συνεργαζόμαστε.

ΕΡ: Η Das Hellas προσφέρει προϊόντα για ιδιώτες, για ελεύθερους επαγγελματίες και για επιχειρηματίες. Μπορείτε να μας δώσετε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πώς αυτά τα προγράμματά σας μπορούν να βοηθήσουν για παράδειγμα ένα γιατρό, ή ένα λογιστή;

ΑΠ: Όλοι όσοι ασκούν το επάγγελμά τους είναι εκτεθειμένοι σε μια σειρά από κινδύνους. Για παράδειγμα, σε έναν γιατρό που ασκεί λειτούργημα και προσφέρει έργο στην κοινωνία, ένα ενδεχόμενο ιατρικό λάθος μπορεί να έχει συνέπειες τόσο στον ασθενή του, όσο και στον ίδιο, καθώς είτε μπορεί να κληθεί να αποζημιώσει το λάθος αυτό, είτε ακόμη χειρότερα, μπορεί να κατηγορηθεί άδικα από τους συγγενείς του ασθενούς και αυτό να βλάψει τη φήμη του. Σε μια τέτοια περίπτωση λοιπόν, ο γιατρός έχει ανάγκη από νομική προστασία, προκειμένου να αποκαταστήσει τη φήμη του, ή τη ζημία που θα πάθει ο ίδιος από τις κατηγορίες τις οποίες θα του προσάψουν οι συγγενείς του ασθενούς.

Επίσης, ο λογιστής, στον οποίον αναφερθήκατε, έχει πολλές ευθύνες με βάση τη νέα νομοθεσία και είναι εκτεθειμένος σε πάρα πολλούς κινδύνους, είτε έναντι του πελάτη του, είτε έναντι του κράτους. Έρχεται λοιπόν ο ασφαλιστής νομικής προστασίας όταν υπάρξουν προβλήματα κατά την άσκηση του επαγγέλματός του -από την αστική ευθύνη που φέρει ως λογιστής- να προασπίσει τα συμφέροντα του λογιστή.

Όλα αυτά είναι προγράμματα που έχουν προωθηθεί σε μεγάλο βαθμό στην αγορά, με αποτέλεσμα να έχουμε πάρα πολλούς πελάτες από το χώρο των ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι μάλιστα έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών μας και έχουν μείνει απόλυτα ικανοποιημένοι.

ΕΡ: Σε έναν ιδιώτη, τι μπορείτε να προσφέρετε;

ΑΠ: Συνολικότερα, μιλάμε για ένα δικηγόρο που θα βρίσκεται δίπλα του, στην υπηρεσία του. Για παράδειγμα, ένας ιδιώτης μπορεί να αντιμετωπίζει νομικά προβλήματα εργασιακής φύσεως. Ενδεχομένως να τραυματιστεί από κάποιο αυτοκίνητο, οπότε πρέπει να διεκδικήσει τη ζημία που έπαθε για τη σωματική του βλάβη, είτε τα κέρδη που δεν πήρε από τη δουλειά του, είτε οποιαδήποτε άλλη βλάβη έχει υποστεί. Μπορεί να προκληθούν ζημιές στην οικογενειακή στέγη του ιδιώτη με υπαιτιότητα τρίτων και έτσι να πρέπει να ζητήσει είτε την οικιοθελή αποκατάστασή τους, είτε την αποκατάστασή τους βάσει της νομικής οδού.

Επίσης, ένας ιδιώτης συναλλάσσεται καθημερινά με φυσικά και νομικά πρόσωπα. Σ' αυτή την περίπτωση, αν οι όροι της σύμβασης δεν ικανοποιηθούν, τότε ο ιδιώτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τη νομική προστασία.

Ένα συνεργείο μπορεί να προκαλέσει κάποια ζημιά στο σπίτι του.

Ενδεχομένως, να σπάσουν οι σωλήνες του επάνω διαμερίσματος και να προκαλέσουν υγρασία στο δικό του διαμέρισμα.

Τα παραδείγματα, όπως καταλαβαίνετε, είναι πάρα πολλά. Η ουσία είναι πως μέσω ενός ασφαλιστικού συμβολαίου νομικής προστασίας, κάθε ιδιώτης μπορεί να διεκδικήσει το δίκιο του.

ΕΡ: Εσείς ως Das Hellas με ποιο τρόπο απευθύνεστε στους πελάτες σας; Έρχονται αυτοί σε εσάς; Χρησιμοποιείτε διαμεσολαβητές; Συνεργάζεστε με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες καθώς πολλές φορές τα δικά σας προϊόντα είναι συμπληρωματικά με άλλα ασφαλιστικά πακέτα που προσφέρονται στους πελάτες;

ΑΠ: Χρησιμοποιούμε όλους τους τρόπους που αναφέρατε. Κατ' αρχάς, θέλω να σας πω ότι η Das Hellas βρίσκεται στην Ελλάδα από το 1970 και μετά από 45 χρόνια παρουσίας, είναι αρκετά γνωστή, με αποτέλεσμα πολλοί συμπολίτες μας να έρχονται μόνοι τους σε εμάς. Το βασικό μας κανάλι είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές (ελεύθεροι πράκτορες, μεσίτες ασφαλίσεων, ασφαλιστικοί σύμβουλοι) που προωθούν τα προϊόντα μας στους πελάτες που ασφαλίζουν.

Ένα επίσης πολύ σημαντικό κανάλι πρόσκτησης εργασιών είναι άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτές, αναγνωρίζοντας την τεχνογνωσία που διαθέτει η εταιρεία μας, ασφαλίζουν την νομική προστασία και την εξυπηρέτηση των ζημιών στην Das Hellas, οπότε το συμβόλαιο προωθείται μέσα από τις εταιρείες, οι ζημιές όμως και ο πελάτης ουσιαστικά εξυπηρετείται από εμάς.

ΕΡ: Έχετε πολλά χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Τι μερίδιο κατέχετε και πόσο ικανοποιητικό δείκτη φερεγγυότητας διαθέτετε;

ΑΠ: Η Das Hellas είναι μια υγιέστατη εταιρεία που υπερκαλύπτει στο διπλάσιο τα απαιτούμενα κεφάλαια από το Solvency II. Είναι leader στην αγορά από το 1970 μέχρι και σήμερα και το μερίδιο που κατέχει στην Ελλάδα ανέρχεται στο 18%.

ΕΡ: Κυρία Σταυρογιάννη είστε πρόεδρος της Επιτροπής Νομικής Προστασίας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Γιατί η νομική προστασία δεν είναι τόσο αναπτυγμένη στη χώρα μας;

ΑΠ: Δυστυχώς, η νομική προστασία δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστή στους Έλληνες καταναλωτές. Η συγκεκριμένη αγορά στην Ελλάδα υπολείπεται των 40 εκατ. ευρώ όταν στην Αυστρία που έχει πληθυσμό παρόμοιο με αυτό της χώρας μας, ανέρχεται στα 480 εκατ. ευρώ.

Για την υστέρηση αυτή, θα έλεγα πως δεν θα πρέπει να αποποιηθούμε των ευθυνών μας: το πρώτο και μεγαλύτερο πρόβλημα είναι των ασφαλιστών νομικής προστασίας που δεν φροντίσαμε όσο έπρεπε να γίνει γνωστό το προϊόν. Βέβαια, θα πρέπει να πούμε πως γενικότερα, οι Έλληνες δεν έχουν τόσο αναπτυγμένη ασφαλιστική παιδεία όσο οι Ευρωπαίοι.

Όμως, το γεγονός ότι η ασφάλιση νομικής προστασίας βρίσκεται σήμερα αρκετά πίσω, μπορεί να ιδωθεί και ως ένα αισιόδοξο στοιχείο σε ότι αφορά τις προοπτικές ανάπτυξής της.

Επίσης, θα ήθελα να τονίσω πως είναι πολύ χαρούμενη γιατί η Επιτροπή Νομικής Προστασίας της ΕΑΕΕ και όλα τα μέλη που συμμετέχουν σε αυτή, κάνουμε μια πολύ καλή δουλειά και προσπαθούμε όλοι μαζί να επικοινωνήσουμε στον κόσμο τα οφέλη της νομικής προστασίας. Σ΄ αυτό βέβαια, έχουμε αρωγό και σύμμαχό μας, τον πρόεδρο της ΕΑΕΕ κ. Αλέξανδρο Σαρηγεωργίου και φυσικά όλη την Ένωση.

ΕΡ: Κυρίως Σταυρογιάννη, πολλοί υποστηρίζουν ότι σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης για τον ελεύθερο επαγγελματία και το ιδιώτη που αγωνιά να πληρώσει τις άλλες υποχρεώσεις του, η ασφαλιστική κάλυψη αποτελεί... πολυτέλεια.

ΑΠ: Διαφωνώ με αυτή την άποψη. Πιστεύω πως η ασφάλεια είναι ανάγκη, η οποία μάλιστα γίνεται επιτακτικότερη στις δύσκολες ώρες. Σε περιόδους οικονομικής ευρωστίας, καθένας μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα μόνος του, ενώ αντίθετα στις δύσκολες συγκυρίες η ασφάλιση είναι απαραίτητη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v