Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Spelman: Η ψηφιακή εποχή γεννά ευκαιρίες για τις ΜμΕ

Σε τρεις βασικούς άξονες πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια, τονίζει ο επικεφαλής του Future of the Digital Economy and Society Initiative του WEF. Ο ρόλος των εργαζομένων στη νέα εποχή.

Ευκαιρίες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρά «απειλή» σηματοδοτεί η ψηφιακή επανάσταση, που οδηγεί τον κόσμο των επιχειρήσεων σε μετασχηματισμό, υποστηρίζει ο Mark Spelman, επικεφαλής του Future of the Digital Economy and Society Initiative στο World Economic Forum, ο οποίος συμμετείχε στο πρόσφατο συνέδριο που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΕΒ), με τίτλο «Ψηφιακή Πολιτική της Ελλάδας».

«Το μέγεθος μιας επιχείρησης δεν παίζει τον ίδιο καθοριστικό ρόλο, όσον αφορά στη δυνατότητα διείσδυσης και επέκτασης, όπως παλιά», αναφέρει στη συνέντευξη που ακολουθεί. Σήμερα υπάρχουν πολλά παραδείγματα μεγάλων εταιριών, όπως π.χ. στον τομέα της φαρμακοβιομηχανίας, οι οποίες συνεργάζονται με μικρότερες στο πεδίο Έρευνας και Ανάπτυξης νέων προϊόντων, αναφέρει.

«Υπάρχουν φανταστικές ευκαιρίες και προοπτικές σήμερα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις απ’ ό,τι στο παρελθόν» αναφέρει, καθώς σήμερα μέσω των ψηφιακών πλατφορμών μπορεί κανείς να πλησιάσει τον πελάτη του ευκολότερα. Τονίζει ότι αυτό που χρειάζεται είναι οι επιχειρήσεις να διαθέτουν ένα διακριτό προϊόν ή υπηρεσία που αφορά στην παγκόσμια αγορά.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός διατρέχει όλη την αλυσίδα αξίας των επιχειρήσεων αλλά εκτιμά ότι υπάρχουν τρεις βασικοί άξονες στους οποίους οι εταιρίες πρέπει να εστιάσουν τα επόμενα χρόνια.  

«Βρισκόμαστε στην εποχή όπου η ζήτηση καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων» αναφέρει και προτάσσει ως ανάγκη τη συλλογή πληροφοριών για τους πελάτες του, έτσι ώστε να τους προσφέρει καλύτερη εξυπηρέτηση. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά και τις υποδομές των επιχειρήσεων, με σκοπό τη συλλογή στοιχείων αλλά και την εφαρμογή νέων ψηφιακών μεθόδων που θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των εργοστασίων, των αποθηκών ή των δικτύων τους. Ο τρίτος άξονας αφορά στην αξιολόγηση, εκπαίδευση και προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού των εταιριών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα.

Αναγνωρίζει ότι η ψηφιακή μετάβαση θα αλλάξει τις ανάγκες των επιχειρήσεων, στρέφοντάς τες σε εργαζόμενους με ψηφιακές ικανότητες, σημειώνει ωστόσο ότι είναι καθήκον των εταιριών να προστατεύσουν το ανθρώπινο κεφάλαιό τους, να το εκπαιδεύσουν και να το ενισχύσουν με νέα εργαλεία.

Σε ό,τι αφορά στο κόστος της μετάβασης, σημειώνει πως οι ιθύνοντες των επιχειρήσεων πάντοτε ανησυχούν για το πόσο κοστίζει η επένδυση και ποια είναι η ανταπόδοση, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μονοδιάστατη απάντηση.

Εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης και τις ανάγκες της, απαντά, προσθέτοντας ωστόσο με νόημα: «Ποιο είναι το κόστος του να μην επενδύσει κάποιος στην τεχνολογία και στα νέα ψηφιακά εργαλεία;»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v