Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς οι χυμοί της Οικογένειας Χριστοδούλου νίκησαν την κρίση

Πάνω από 40 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της CHB για το 2017, αναφέρει ο CEO, Νικόλας Χριστοδούλου. Με ρυθμό 50% κινήθηκε ο τζίρος στην πενταετία. Γιατί έχει απορρίψει προτάσεις εξαγοράς. Οι σκέψεις για το ΧΑ.

Πώς οι χυμοί της Οικογένειας Χριστοδούλου νίκησαν την κρίση
  • στον Αναστάσιο Τσομπανίδη

Την ανοδική πορεία του ομίλου CHB Group καταγράφει ο διευθύνων σύμβουλος Νικόλας Χριστοδούλου, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr. Ο κ. Χριστοδούλου επισημαίνει ότι οι πωλήσεις του 2017 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ. Οπως αναφέρει, τα τελευταία 5 χρόνια οι πωλήσεις των χυμών της «Οικογένειας Χριστοδούλου» αυξήθηκαν κατά 50% την ώρα που η αγορά παρουσίαζε μία οριακή άνοδο της τάξης του 3%

«Δεχόμαστε προτάσεις εξαγοράς αλλά τις απορρίψαμε ως μη συμβατές με το αναπτυξιακό μας μοντέλο. Επίσης και προς το παρόν δεν σκεφτόμαστε το χρηματιστήριο», σημειώνει.

Δραστηριοποιείστε σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό από εγχώριες και πολυεθνικές εταιρείες. Ως μια ποιοτική οικογενειακή επιχείρηση με βάση ποιες παραμέτρους διαμορφώνετε την δική σας στρατηγική;

Η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας μας διαμορφώνεται με βάση το όραμα που έχουμε, να αποτελούμε την πρώτη επιλογή των καταναλωτών μας. Η στρατηγική αυτή βασίζεται στις αξίες της οικογένειας μας, το ήθος, την υπευθυνότητα, την ομαδική εργασία και το φιλότιμο, τις οποίες φροντίσαμε να περάσουμε και στην εταιρία μας. Απώτερος στόχος του ομίλου μας είναι η καινοτομία. Προσπαθούμε να παράγουμε διαρκώς νέους συνδυασμούς στα προϊόντα μας με κύριο μέλημα την προώθηση της υγιεινής διατροφής, έτσι ώστε να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό.

Εν μέσω παρατεταμένης οικονομικής κρίσης τι πιστοποιούν τα κλαδικά στοιχεία για την πορεία του μεγέθους αγοράς χυμών κατά την τελευταία πενταετία; Ποιες ανακατατάξεις έλαβαν χώρα και ποια ήταν η συγκριτική πορεία των δικών σας μεριδίων αγοράς για την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με τα κλαδικά στοιχεία της αγοράς χυμών ψυγείου στα supermarket, έχει σημειωθεί μια ελαφρά άνοδος της τάξεως του 3% κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών. Κατά το ίδιο διάστημα, η Οικογένεια Χριστοδούλου έχει αυξήσει κατά περισσότερο από 50% τις πωλήσεις της και έχει θέσει ως στόχο να εμπλουτίσει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων προσφέροντας χυμούς υψηλής διατροφικής αξίας, με κύρια προτεραιότητα την ποιότητα και τη διαφοροποίηση

Είστε μια οικογενειακή επιχείρηση. Πώς αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις των νέων τεχνολογιών και των μεθόδων οργάνωσης; Η οικογενειοκρατία δεν αποτελεί εμπόδιο στο να μπουν έμπειροι μάνατζερ στην διοικητική σας ομάδα;

Στην οικογένεια μας από πολύ νωρίς μας μεταλαμπάδευσε ο πατέρας μας την αγάπη για την εταιρία και για τη δημιουργία. Η αγάπη αυτή μετατράπηκε σε επιχειρηματικότητα και σε δέσμευση ως προς τους ανθρώπους μας , με σκοπό να συνεχίσουμε την ανάπτυξη της εταιρίας με γοργούς ρυθμούς. Μέσα από την οργάνωσή της, η οικογενειακή μας επιχείρηση αγκαλιάζει τις νέες τεχνολογίες. Από το 2003 που έχει αναλάβει η γενιά μας, ξεκαθαρίσαμε τις αρμοδιότητες του κάθε μέλους έχοντας ως βάση τις εμπειρίες από την προηγούμενη γενιά.

Σε αυτή τη διαδικασία, επιλεκτικά «ξεχάσαμε» τα αρνητικά του παρελθόντος και ενδυναμώσαμε τα θετικά στοιχεία. Αυτή η πρακτική μας δίνει τη δυνατότητα να ενσωματώσουμε νέους managers στη διοικητική μας ομάδα και, μέσω του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού,να μετασχηματίσουμε την οικογενειακή μας εταιρία σε μια επιχείρηση που διατηρεί τη δυναμική των οικογενειακών μελών και ταυτόχρονα υιοθετεί την άρτια οργάνωση μεγάλων οργανισμών.

Πολύ σημαντικό είναι για εμάς το γεγονός ότι πρόσφατα βραβευτήκαμε από την Endeavor Greece, ως «TopJobCreator» για τη δημιουργία των περισσότερων θέσεων εργασίας μέσα στο 2017. Είμαστε υπερήφανοι για τον τίτλο αυτό, καθώς αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι σε αυτά τα δύσκολα χρόνια που διανύουμε, η εταιρία μας παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη.

Ποια είναι τα όπλα σας σε αυτό που ονομάζεται «η μάχη του ραφιού» με δεδομένη και την έντονη συγκέντρωση του κλάδου των supermarket; Πώς αντιμετωπίζετε τον πόλεμο των τιμών με δεδομένο ότι έχετε ένα ποιοτικό προϊόν αλλά με σαφώς υψηλότερη τιμή από τα μέσα επίπεδα του ανταγωνισμού;

Όπως προανέφερα, η κάθε εταιρία λειτουργεί με τη δική της στρατηγική. Στην προσωπική αλλά και επαγγελματική «Οικογένεια Χριστοδούλου» , η οποία περιλαμβάνει και εσάς τους πελάτες μας, έχουμε ως αρχή την αριστεία, που για εμάς δεν είναι απλώς μια πράξη αλλά μια συνήθεια.

Από το 2011 η εταιρεία μας εισήχθη στην αγορά τυποποιημένων χυμών με το brandname «Οικογένεια Χριστοδούλου», χυμοποιώντας αυστηρά επιλεγμένα και άριστα ποιοτικά φρούτα Ελλήνων παραγωγών. Στόχος μας είναι ύστερα από ήπια επεξεργασία, να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας πρωτοποριακούς χυμούς που έχουν διατηρήσει τη μέγιστη θρεπτική τους αξία.

Η Οικογένεια Χριστοδούλου σήμερα διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα χυμών υψηλής διατροφικής αξίας (ψυγείου, βιολογικών και βιταμινούχων χυμών μακράς διαρκείας), πλούσιων σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, καλύπτοντας έτσι όλες τις διατροφικές ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.

Με την εγχώρια κατανάλωση να συρρικνώνεται σημαντικά ποια είναι τα βήματα που ακολουθήσατε στον τομέα των εξαγωγών; Ποιές είναι οι κύριες αγορές που στοχεύετε και πόσο ποσοστό κατέχουν οι εξαγωγές επί των πωλήσεών σας;

Η ιστορία της εταιρίας μας ξεκινά το 1955 με την εξαγωγή φρέσκων φρούτων στην Ευρώπη. Στη συνέχεια δραστηριοποιηθήκαμε στην επεξεργασία των φρούτων και τη διάθεση τους ως πρώτη ύλη στις βιομηχανίες εμφιάλωσης χυμών και αναψυκτικών. Οι ανάγκες της αγοράς στο εξωτερικό για φρέσκα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα σε συνδυασμό με την εμπειρία μας στον τομέα των τροφίμων, μας οδήγησαν σε αυτήν τη δραστηριότητα.

Ανέκαθεν η εταιρία μας ήταν εξωστρεφής, με έμφαση κυρίως στις ευρωπαϊκές αγορές.

Όμως αρκετά πριν το ξεκίνημα της κρίσης ανοίξαμε τους ορίζοντες μας και σε άλλες ηπείρους και έτσι αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει το 80% των δραστηριοτήτων του ομίλου μας να αποτελούν πρώτες ύλες, οι οποίες εξάγονται σε πάνω από 90 χώρες και σε 5 ηπείρους.Οι λόγοι της στρατηγικής μας αυτής ήταν η αναζήτηση νέων αγορών με πιο προσοδοφόρες τιμές καθώς επίσης και το γεγονός ότι η εγχώρια αγορά δεν θα είχε τη δυνατότητα να απορροφήσει τους όγκους που παράγει η Ελλάδα στα συγκεκριμένα προϊόντα.

Έχετε δεχθεί προτάσεις εξαγοράς από επιχειρηματικούς επενδυτικούς ομίλους; Επιθυμείτε να διατηρήσετε τον οικογενειακό σας χαρακτήρα και στο μέλλον; Σκέφτεστε την είσοδό σας στο Χρηματιστήριο;

Έχοντας υιοθετήσει τα θετικά των μεγάλων οργανισμών, επιδιώκουμε και έχουμε κατορθώσει παράλληλα να διατηρήσουμε τον οικογενειακό μας χαρακτήρα, στον οποίο οφείλεται άλλωστε και το όνομα «Οικογένεια Χριστοδούλου». «Υπογράφουμε» με το όνομα μας και αυτό αποτελεί και τη δέσμευση μας για εξαιρετικά προϊόντα τα οποία πρώτα εμείς δίνουμε στην οικογένεια μας. Αρκετές φορές έχουμε δεχτεί προτάσεις εξαγοράς από επιχειρηματικούς – επενδυτικούς ομίλους, οι οποίοι προς το παρόν δεν συνάδουν με το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρίας μας. Αυτή τη στιγμή, δεν σκεφτόμαστε την είσοδό μας στο Χρηματιστήριο.

Ως μονάδα της περιφέρειας σε ποιο βαθμό αξιοποιείτε τους εγχώριους πόρους; Έχετε ενσωματώσει στην στρατηγική σας την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη; 

Προσπαθούμε να αξιοποιούμε κατά το μέγιστο τους εγχώριους πόρους γιατί έτσι γινόμαστε αρωγοί στην οικονομία της πατρίδας μας. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί εδώ και δεκαετίες το μέλημά μας και είναι αυτό που μας ενδυναμώνει, γιατί παίρνουμε την πραγματική χαρά μέσα από τα μάτια των συνανθρώπων μας. Το μεγαλύτερο κομμάτι της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το αφιερώνουμε σε περιβαλλοντολογικές και φιλανθρωπικές ενέργειες.Ο όμιλός μας λειτουργεί με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον, καθώς οι εγκαταστάσεις μας είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο (greendesign) ώστε να γίνεται αξιοποίηση όλων των υποπροϊόντων. Επιπλέον ανακυκλώνουμε το 100% των αποβλήτων που προκύπτουν από την παραγωγική διαδικασία ενώ διαθέτουμε αυτόνομες μονάδες επεξεργασίας λυμάτων εφαρμόζοντας βιολογικό καθαρισμό.

Επιπλέον, μέσα από το σύστημα περιβαλλοντολογικής διαχείρισης ISO 14001 που εφαρμόζουμε, καλούμαστε να παρακολουθούμε σημαντικούς περιβαλλοντολογικούς δείκτες. Ενδεικτικά, έχουμε κατορθώσει να μειώσουμε κατά 46% την κατανάλωση του νερού και κατά 15% της ηλεκτρικής ενέργειας, κατά 12% τις εκπομπές αερίων ρύπων και κατά 72% τις παραγόμενες ποσότητες πλαστικού προς ανακύκλωση. Τέλος, κάθε χρόνο διαθέτουμε χιλιάδες χυμούς σε ιδρύματα, συλλόγους, σχολεία, οργανισμούς και τοπικές κοινωνίες ανά την Ελλάδα, ανταποκρινόμενοι σε όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες.

Δώστε μας εικόνα των οικονομικών σας μεγεθών για την χρήση του 2016 αλλά και τις αντίστοιχες εκτιμήσεις για το 2017. (Πωλήσεις, Κέρδη, Ίδια κεφάλαια, Συνολικός Δανεισμός).

Οι πωλήσεις μας για το οικονομικό έτος 2016 είναι της τάξης των 40 εκατομμυρίων ευρώ εξασφαλίζοντάς μας μια ικανοποιητική κερδοφορία. Για το 2017 αναμένουμε βελτίωση των οικονομικών μας μεγεθών και μένοντας προσηλωμένοι στους στόχους μας, συνεχίζουμε να πραγματοποιούμε επενδύσεις για τη περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας μας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v