Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γρηγοράτος (Nexi): Ο πελάτης αναζητεί πλέον το e-commerce

Τις ριζικές αλλαγές στη νοοτροπία των εμπόρων και επαγγελματιών καταγράφει ο managing director της Nexi, Δ. Γρηγοράτος, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr. Τα αγκάθια στην οδό της ψηφιοποίησης.

Γρηγοράτος (Nexi): Ο πελάτης αναζητεί πλέον το e-commerce

Ο Έλληνας καταναλωτής οδηγεί, πλέον, με γοργούς ρυθμούς τις επιχειρήσεις να μετασχηματιστούν ψηφιακά και να μπουν δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Αυτό τονίζει, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr ο διευθύνων σύμβουλος (Managing Director) της Nexi Greece Διονύσης Γρηγοράτος.

Μιλά για τη διείσδυση του ομίλου Nexi στην ελληνική αγορά, για τα προβλήματα στον δρόμο προς την ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων αλλά και για τις ολοκληρωμένες ψηφιακές λύσεις που εφαρμόζει αλλά και ετοιμάζει η Nexi Greece στον τομέα ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα.

Σε μια πρόσφατη ομιλία σας, είπατε ότι η Nexi ενθαρρύνει τους εμπόρους να αποκτήσουν POS. Το ζήτημα αποκτά ενδιαφέρον, με δεδομένες τις πρωτοβουλίες της φορολογικής αρχής. Υπάρχει ακόμη ποσοστό εμπόρων/επαγγελματιών που αντιδρά σε αυτό;

H πρόσφατη εξαγγελία του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή για τη δημιουργία Μητρώου POS και η ένταξη όλο και περισσότερων επαγγελμάτων στην υποχρεωτικότητα της χρήσης POS τερματικών -όπως αυτοαπασχολούμενοι υδραυλικοί ή ηλεκτρολόγοι, οδηγοί ταξί, εργαζόμενοι σε περίπτερα κ.ο.κ.- διαμορφώνουν σταδιακά ένα νέο τοπίο στις ψηφιακές πληρωμές στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες εντάσσονται στο πλαίσιο του ευρύτερου εκσυγχρονισμού της Φορολογικής Διοίκησης, που θα παίξουν κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου των ψηφιακών πληρωμών αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων.

Παράλληλα όμως με το ρυθμιστικό πλαίσιο, πιστεύω ότι ο καταναλωτής παίζει καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή της νοοτροπίας των επιχειρήσεων για τη χρήση POS τερματικών. Με 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου να προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους on line, διαμορφώνεται ένας σύγχρονος αλλά και απαιτητικός καταναλωτής και πελάτης. Αναζητάει την ευκολία, την ασφάλεια και την αμεσότητα στις πληρωμές του.

Όταν δεν θα τη βρίσκει σε έναν επαγγελματία ή επιχείρηση, θα αναζητήσει εναλλακτικές. Γι' αυτό και πιστεύω ότι η δύναμη αυτή που διαθέτει ο πελάτης μπορεί να συμβάλει στην αλλαγή της στάσης εμπόρων ή επαγγελματιών που διστάζουν να υιοθετήσουν τις λύσεις των POS τερματικών και του eCommerce.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το να παραμείνει κανείς μπροστά από τις τάσεις σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο μπορεί να αποτελέσει πρόκληση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που μπορεί να μη διαθέτουν τους πόρους και την τεχνογνωσία για την υιοθέτηση νέων λύσεων. Είναι ένας τομέας στον οποίο πρέπει η πολιτεία αλλά και οι πάροχοι των ψηφιακών λύσεων να εστιάσουμε, ώστε να υποστηρίξουμε από κοινού την προσπάθεια των επιχειρήσεων να ακολουθήσουν τις τάσεις που διαμορφώνονται.

Άλλωστε, όλες οι μελέτες δείχνουν πως η αξία των εγχώριων συναλλαγών με χρήση κάρτας ξεπέρασε την αξία αναλήψεων μετρητών το 2022, ενώ η χρήση κάρτας έχει επεκταθεί και σε συναλλαγές μικρότερης αξίας. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως η Ε.Ε. προσφέρει κονδύλια μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» τα οποία αφορούν στην επιδότηση για την αναβάθμιση παλαιού τύπου τερματικών POS σε σύγχρονα, με στόχο να επωφεληθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν, επιτυγχάνοντας την ψηφιακή τους μετάβαση. Ως Nexi φροντίζουμε να επικοινωνούμε αυτή την πρωτοβουλία σε όλους μας τους πελάτες. Είμαστε εδώ ώστε να εξυπηρετήσουμε και να ανοίξουμε νέα κανάλια πληρωμών σε νέες ομάδες εμπόρων, διαμορφώνοντας από κοινού έναν ασφαλή δρόμο κοινής ανάπτυξης.

Ξεκινήσαμε κάπως ανορθόδοξα αλλά ο χρονισμός είναι σημαντικός. Ας πάμε στην επόμενη ημέρα της Nexi Greece. Ποια είναι η προϊοντική πολιτική σας και το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας στην αγορά;

Η αποστολή μας ως Όμιλος Nexi είναι να προωθήσουμε τη μετάβαση προς μία Ευρώπη χωρίς μετρητά. Ως ο μεγαλύτερος όμιλος paytech στην Ευρώπη, συνδυάζουμε τη διεθνή μας εμπειρία με τη βαθιά μας γνώση για την ελληνική αγορά, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες που διαθέτουμε, ώστε να φέρουμε άμεσα αποτελέσματα στην εγχώρια αγορά πληρωμών. Επομένως, ως Nexi Greece επιδιώκουμε να παίξουμε καθοριστικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας μας και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας ψηφιακών πληρωμών χωρίς μετρητά.

Διαθέτουμε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, με πρωταρχικό στόχο μας να απαντάμε στις ανάγκες κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριοποίησης, προκειμένου να δέχονται πληρωμές εντός και εκτός αυτής, καθώς και πληρωμές εν κινήσει. Στεκόμαστε δίπλα στις επιχειρήσεις- πελάτες μας, προσφέροντας επιλογές που διακρίνονται για τον ευέλικτο και καινοτόμο χαρακτήρα τους. Αυτό που μας ξεχωρίζει, είναι η έμφαση που δίνουμε στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας των υπηρεσιών μας, εφαρμόζοντας βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στον τομέα πληρωμών και με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς υπηρεσίες ασφαλείας. Επιπλέον, παραμένουμε οι μόνοι εκκαθαριστές πληρωμών που προσφέρουν τη δυνατότητα πληρωμών από όλα τα σχήματα καρτών.

Η τεχνογνωσία μας και η εμπιστοσύνη των πελατών μας αντικατοπτρίζονται στα στοιχεία των τελευταίων δύο ετών, βάσει των οποίων είμαστε ο πρώτος εκκαθαριστής πληρωμών στην Ελλάδα, ενώ είμαστε κυρίαρχοι στον τομέα του Τουρισμού.

Με ποιο τρόπο επενδύει ο όμιλος Νexi στην ελληνική αγορά; Τι ύψους επενδύσεις προγραμματίζει ο όμιλος Nexi στην ελληνική αγορά την επόμενη διετία;

Ως ηγέτης στις ψηφιακές πληρωμές, παραμένουμε προσηλωμένοι στην υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου μας σε δεξιότητες και τεχνολογία, σε ένα πλάνο που έχει ως στόχο την ανάπτυξη εξελιγμένων προϊόντων και υπηρεσιών για τις ψηφιακές πληρωμές.

Οργανικό κομμάτι του επενδυτικού αυτού πλάνου αποτελεί το Κέντρο Αριστείας που δημιουργήσαμε στην Αθήνα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Ομίλου Nexi, σε όλη την Ευρώπη, μέσα από τη δημιουργία state-of-art προϊόντων και υπηρεσιών made in Greece.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τεχνολογικό hub που εστιάζει στον κλάδο παροχής υπηρεσιών issuing, χρησιμοποιώντας τη στρατηγική πλατφόρμα Powercard της HPS, για όλο τον Όμιλο Nexi και απευθύνεται σε B2B πελάτες, όπως τράπεζες και ιδρύματα πληρωμών. Πέρα όμως από το πιο λειτουργικό σκέλος, η συγκεκριμένη επένδυση είναι για εμάς στρατηγικής σημασίας, καθώς φιλοδοξεί να αποτελέσει μια σημαντική δεξαμενή καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, σηματοδοτώντας έτσι και την εμπιστοσύνη μας στο εγχώριο ταλέντο αλλά και τις απεριόριστες δυνατότητες που αυτό διαθέτει.

Οι Έλληνες δείχνουν απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, τουλάχιστον η πλειονότητα… Είμαστε έτοιμοι να πληρώνουμε μόνο μέσω του κινητού; Κερδίζει έδαφος το SoftPOS;

Η εξοικείωση των Ελλήνων με την πληρωμή μέσω κινητού τηλεφώνου αποτελεί μια διαδικασία που εξελίσσεται ιδιαίτερα γρήγορα. Βλέπουμε όλο και περισσότερους χρήστες smartphones να αποδέχονται την τεχνολογία αυτή και να υιοθετούν τις ψηφιακές μεθόδους πληρωμής, όπως είναι οι ψηφιακές κάρτες και τα ψηφιακά πορτοφόλια. Πρόσφατα στοιχεία μάς δείχνουν πως ένα 15-16% προτιμάει τη χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών μέσω κινητού, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό του 15% χρησιμοποιεί ψηφιακά πορτοφόλια.

Φυσικά, ο ρυθμός αυτής της μετάβασης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις ηλικιακές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές διαφορές -πιστεύω, όμως πως όσο οι νέες γενιές υιοθετούν εναλλακτικούς τρόπους ψηφιακών πληρωμών μέσω κινητού, τόσο η υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων θα ενισχύεται.

Στο πλαίσιο αυτό, λανσάραμε την καινοτόμα εφαρμογή Nexi SoftPOS, που ανταποκρίνεται απόλυτα στην ανάγκη της αγοράς για ασφάλεια, ταχύτητα και ευκολία στις συναλλαγές. Το Nexi SoftPOS είναι μία εφαρμογή που επιτρέπει τις ανέπαφες πληρωμές σε Android συστήματα, χωρίς την ανάγκη αγοράς πρόσθετου εξοπλισμού, και είναι εδώ για να βοηθήσει τους επαγγελματίες που επιθυμούν την αποφυγή χρήσης επιπλέον συσκευών, και την απόλυτη ευελιξία στην αποδοχή πληρωμών on the move, όπως είναι οι οδηγοί ταξί, οι τεχνικοί, κ.α.

Τα πρώτα στοιχεία μας δείχνουν ότι η ανταπόκριση είναι μεγάλη, γεγονός που αναδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εφαρμογής. Μίας εφαρμογής που τους εξασφαλίζει αναβάθμιση της σχέσης τους με τους πελάτες τους αλλά και ευκαιρίες ανάπτυξης και αύξησης της κερδοφορίας τους.

Τα e-shops αποτελούν σημαντικό εργαλείο για το εμπόριο. Είναι έτοιμες οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν το εν λόγω κανάλι πώλησης; Έχουν εξειδικευμένο προσωπικό;

Όπως προανέφερα, η υιοθέτηση της ψηφιοποίησης των πληρωμών για μία επιχείρηση απαιτεί ένα καλό επίπεδο τεχνολογικής παιδείας αλλά και πόρους, ώστε οι επιχειρήσεις να διαθέτουν τις σωστές υποδομές που διασφαλίζουν βέλτιστες, ασφαλείς, εύκολες, γρήγορες και απρόσκοπτες διαδικτυακές συναλλαγές.

Σήμερα, όλο και περισσότεροι έμποροι κατανοούν τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία στις επιχειρήσεις τους και αντιλαμβάνονται τον ρόλο που μπορεί να παίξει το e-commerce στην επίτευξη των επιχειρηματικών τους στόχων. Με δεδομένο πως 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, η επέκταση μιας επιχείρησης online προσφέρει σημαντική ευκαιρία προς αξιοποίηση. Είναι γεγονός ότι η επιτυχημένη λειτουργία μίας e-commerce πλατφόρμας μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για τους εμπόρους και ιδιαίτερα στις μέρες μας, υπάρχουν λύσεις που απλοποιούν τη διαδικασία που επιτρέπει σε έναν έμπορο να θέσει σε λειτουργία το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα.

Ως Nexi, έχουμε δημιουργήσει την πλατφόρμα Nexi e-Commerce, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές από όλα τα σχήματα καρτών, με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, ακόμα και με τη χρήση του IRIS, βελτιώνοντας την προσβασιμότητα και την εξυπηρέτηση και πάντα με τη μέγιστη ασφάλεια στις συναλλαγές.

Προς αυτή την κατεύθυνση και πιστοί στη φιλοσοφία μας να προσφέρουμε απλές, εύκολες αλλά και ασφαλείς λύσεις, στα άμεσα πλάνα μας βρίσκεται η εισαγωγή τεχνογνωσίας από τον όμιλο Nexi, η οποία θα περιλαμβάνει ανταγωνιστικές δυνατότητες για την ελληνική αγορά.

Μερικές μόνο από αυτές τις δυνατότητες θα είναι ακόμα περισσότερα «είδη» online πληρωμών, με αποδοχή πληρωμών από τα μεγαλύτερα σχήματα, από κάρτες έως πορτοφόλια και άλλους τρόπους εναλλακτικών πληρωμών. Πάντα, με τη μεγαλύτερη ευκολία, ενσωματώνοντας την τελευταία τεχνολογία και τις πιο σύγχρονες υποδομές, όπως είναι το One Click Payment -αλλά και, φυσικά, ασφάλεια, χάρη στα εξελιγμένα πρωτόκολλα ασφάλειας και την προσθήκη του 3D secure. Στόχος μας είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν ένα νέο εργαλείο που θα τις υποστηρίξει σε αυτή τη μετάβαση.

Η Nexi Greece προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στις επιχειρήσεις; Είτε πρόκειται για έναν επαγγελματία είτε μια μεγάλη επιχείρηση;

Στη Nexi Greece, σχεδιάζουμε προϊόντα και λύσεις που «απαντούν» σε κάθε μικρή και μεγάλη ανάγκη του επιχειρηματία, ανεξάρτητα με το εάν η επιχείρησή του είναι μεγάλου ή μικρού μεγέθους -και φυσικά προσαρμοσμένα στον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται.

Σκοπός μας είναι πάντα το customer success και γι’ αυτό τον λόγο φροντίζουμε να προσφέρουμε λύσεις που είναι ολοκληρωμένες, έχοντας ταυτόχρονα εξαιρετικά μεγάλες δυνατότητες προσαρμογής και εξατομίκευσης στις ξεχωριστές ανάγκες κάθε μικρής και μεγάλης επιχείρησης. Έχουμε πλήρη εικόνα για το ποιες είναι οι ανάγκες των διαφόρων segments, στο σύνολό τους, και, ταυτόχρονα, ποιες είναι οι ιδιαίτερες «αγωνίες» των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στην αγορά. Γι’ αυτό και στεκόμαστε δίπλα τους, έχοντας ως κύρια προτεραιότητά μας να κάνουμε τη ζωή τους καλύτερη, παρέχοντάς τους τις βέλτιστες και πλέον ασφαλείς λύσεις που ανταποκρίνονται με τον αποτελεσματικότερο τρόπο στις ανάγκες τους.

Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα σε σχέση με αυτό, είναι, όπως προαναφέραμε, η δημιουργία του Nexi Soft-POS, ένα προϊόν που δημιουργήσαμε έχοντας στο μυαλό μας τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών. Το Nexi Soft-POS αποτελεί μια εφαρμογή που επιτρέπει τις ανέπαφες πληρωμές σε Android συστήματα, χωρίς την ανάγκη αγοράς πρόσθετου εξοπλισμού, διευκολύνοντας, έτσι, εμπράκτως τον επαγγελματία και μειώνοντας, παράλληλα, τα κόστη μιας μικρής επιχείρησης.

Στην ίδια λογική, της ευελιξίας και της ευκολίας στις πληρωμές, και με γνώμονα τις ανάγκες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, λανσάραμε το Nexi SmartPOS® Mini, που είναι ένα μικρό, ελαφρύ και φορητό τερματικό, στο μέγεθος ενός κινητού τηλεφώνου.

Αντίστοιχα, και με σεβασμό στον έμπορο που δείχνει την προτίμησή του σε πιο «κλασικές» μεθόδους πληρωμής, έχουμε λανσάρει το φορητό Nexi SmartPOS® με εκτυπωτή, το οποίο διαθέτει σύνδεση Wi-Fi και ενσωματωμένη κάρτα SIM, συνδυάζοντας τεχνολογία και ευελιξία. Και, βεβαίως, δεν ξεχνάμε το Nexi POS, μια «παραδοσιακή» αλλά και σύγχρονη λύση για ασφαλείς, απρόσκοπτες, ανέπαφες συναλλαγές με όλες τις κάρτες.

Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι στη Nexi, μία από τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας μας είναι να βρισκόμαστε στο πλευρό των εμπόρων και να συμβάλλουμε, έμπρακτα, στην εξέλιξή τους. Με αυτό το σκεπτικό δημιουργήσαμε το Nexi eMerchants, το νέο, δωρεάν Portal παρακολούθησης συναλλαγών, που παρέχει real-time απεικόνιση και σύγκριση των συναλλαγών για φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα - κάνοντας εύκολη την καθημερινότητα των επιχειρήσεων και βοηθώντας τις να αναπτύσσονται διαρκώς.

Είναι προηγμένο τεχνολογικά το ελληνικό τραπεζικό σύστημα; Τι θα συμβουλεύατε τον CEO μια ελληνικής τράπεζας όσον αφορά το ψηφιακό κομμάτι;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, αλλάζοντας σημαντικά την «παραδοσιακή» τραπεζική. Ενδεικτικό αυτού, πως, σύμφωνα και με στοιχεία διεθνούς μελέτης που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Deloitte, οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας, έχοντας καταφέρει να βρουν την ισορροπία μεταξύ του φυσικού δικτύου καταστημάτων που είναι απαραίτητο και των ψηφιακών εναλλακτικών δικτύων. Συνολικά, η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται, μαζί με τη Γερμανία και την Ιταλία, σε ένα επίπεδο χρήσης ψηφιακής τραπεζικής λίγο πάνω από το 50%, ποσοστό το οποίο δεν απέχει πολύ από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία και η Ισπανία, που είναι κοντά στο 68%.

Είναι πλέον σαφές πως το εγχώριο τραπεζικό σύστημα οδεύει δυναμικά στην επόμενη ημέρα και αυτό, πέρα από σημείο των καιρών, είναι κάτι που θα τους επιτρέψει αφενός να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και αφετέρου να αποκρούσουν τους επίδοξους ανταγωνιστές, τόσο από τον χρηματοοικονομικό, όσο κυρίως από τους λοιπούς τεχνολογικούς κλάδους. Τα τελευταία χρόνια, είδαμε να εμφανίζονται αρκετές start-up στον κλάδο του FinTech που μέσα σε μικρό διάστημα εξελίχθηκαν σε challenger banks.

Με αυτό ως δεδομένο, και με το ευρύτερο πεδίο να αλλάζει με εξαιρετική ταχύτητα από μέρα σε μέρα, είναι σημαντικό να συνεχίσουν να επενδύουν στη δημιουργία νέων ψηφιακών τραπεζικών προϊόντων, προκειμένου να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές, ανταποκρινόμενες στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις και τις δυνατότητες της πελατειακής τους βάσης.

Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμα: να είναι «ανοιχτές» σε νέες τεχνολογίες -η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, για παράδειγμα, αποτελεί έναν παράγοντα μετασχηματισμού στον κλάδο των τραπεζών, ο οποίος αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το μέλλον τους- αλλά και σε νέες συμπράξεις. Και όταν λέω συμπράξεις, εννοώ συνεργασίες με fintech και ψηφιακές πλατφόρμες που στην πορεία ψηφιακού μετασχηματισμού του χρηματοπιστωτικού συστήματος, κρίνονται ξεχωριστής σημασίας.

Στη Nexi, η πλούσια εμπειρία μας και οι μακροχρόνιες σχέσεις που διατηρούμε με τις τράπεζες που συνεργαζόμαστε, μας έχουν επιτρέψει να μπορούμε να λειτουργούμε ως σύμβουλοι στους πελάτες μας και να υλοποιούμε αποτελεσματικά το πλάνο του Ψηφιακού τους Μετασχηματισμού σε κάθε του στάδιο. Θέλουμε και μπορούμε να βρισκόμαστε δίπλα τους σε ένα έργο τόσο ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξή τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v