Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί δεν πρέπει να... διαβάλλετε την εταιρεία σας

Με ποιο τρόπο πρέπει οι εργαζόμενοι να «προφυλάσσουν» την επιχείρησή τους. Η αξία της φήμης μιας εταιρείας και τα οφέλη που απολαμβάνει το δυναμικό της. Ο ρόλος των manager.

Γιατί δεν πρέπει να... διαβάλλετε την εταιρεία σας

Ο Μάϊκλ Πάρκερ, κορυφαίος σύμβουλος μάρκετινγκ και πολύ πρωτότυπος ομιλητής, θέτει ένα σοβαρό πρόβλημα: αυτό της γνώμης που έχουν οι εργαζόμενοι, και κυρίως τα στελέχη, για την εταιρεία που τούς απασχολεί.

Γράφει, λοιπόν:

«Όλοι θέλουμε να είμαστε περήφανοι για την εταιρεία στην οποία εργαζόμαστε. Το κύρος της ενισχύει την φήμη μας, μάς κάνει να φαινόμαστε καλοί, να νοιώθουμε καλά και μας δίνει πρόσβαση στους καλύτερους ανθρώπους του χώρου. Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να δουλεύουμε σε εταιρείες με φήμη και κύρος. Αν εργάζεστε σε κάποια από αυτές, κατά πάσα πιθανότητα το κάνετε εξ αιτίας των όσων μπορεί η εταιρεία να κάνει για εσάς.

Αλλά δεν είναι όλοι τόσο τυχεροί ώστε να μπορούν να δουλεύουν στην εταιρεία που αυτή την εποχή έχει το πάνω χέρι στην αγορά. Έτσι, και παίρνοντας ως δεδομένο ότι η εταιρεία σας δεν στελεχώνεται από ηλίθιους, τί θα κάνετε για να την μετατρέψετε στην εταιρεία της χρονιάς;

Αρχίστε εκθειάζοντάς την. Αρχίστε σκεπτόμενοι και φερόμενοι ως νικητές. Αυτό θα ανακόψει την φθορά. Θα σταματήσει την αρνητική σκέψη και την ηττοπάθεια.

Αν ανακαλύψετε ανθρώπους που διαβάλλουν την εταιρεία σας, βάλτε τους στην θέση τους, μιλήστε σε άλλους για αυτούς. Αν τα κακόβουλα σχόλια επιμένουν, «επιτεθείτε» σε όποιον μιλάει υποτιμητικά για την εταιρεία για την οποία εργάζεστε. Ο κόσμος θα πάρει το μήνυμα –μάλλον γρήγορα, παρά αργά. Μην περιμένετε από τα διευθυντικά στελέχη να ηγηθούν της εκστρατείας. Η δική τους δουλειά είναι να ηγούνται της εταιρείας.

Αποφασίστε να κάνετε την εταιρεία σας μεγάλη. Τουλάχιστον, αποφασίστε να κάνετε την διαφορά.

Η φήμη μίας εταιρείας βασίζεται συνήθως σε έναν ή δύο μεγάλους πελάτες. Διαλέξτε το πεδίο πάνω στο οποίο θα πραγματοποιήσετε την «επίθεσή» σας. Συνειδητοποιήστε ότι η φήμη των εταιρειών συνήθως επίσης βασίζεται σε έναν ή δύο ανθρώπους. Στοχεύστε στο να γίνετε αυτός ο ένας, ή ο ένας από τους δύο.

Έχετε διανύσει την μισή διαδρομή: έχετε πάρει την απόφαση να το κάνετε. Τώρα, το μόνο που έχετε στα χέρια σας είναι το μυαλό, το ταλέντο και τα κότσια σας. Είστε μόνοι σας. Απλώς κάντε το –καλύτερα από τους άλλους.

Με πια απλά λόγια, ελληνιστί θα λέγαμε: μην φτύνετε εκεί που τρώτε ψωμί».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v