Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η πιο μεγάλη «πρόκληση» για ένα manager

O προιστάμενος πρέπει να εμπνεύσει τους συνεργάτες του και να τους προσφέρει κίνητρα. Το πέρασμα από την ομάδα που κάνει... αγγαρεία στην ομάδα που υπεραποδίδει εξαρτάται (σχεδόν) ολοκληρωτικά από τον επικεφαλής.

Η πιο μεγάλη «πρόκληση» για ένα manager

Διευθύνεις ανθρώπους που πληρώνονται για να κάνουν μια δουλειά. Αλλά αν γι αυτούς είναι μια «δουλειά και τίποτα παραπάνω», δεν πρόκειται να τους κάνεις να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Αν έρχονται στην δουλειά και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να πάνε σπίτι τους όσο νωρίτερα μπορούν, τότε η απόδοσή τους θα είναι μειωμένη κι εσύ θα αποτύχεις οικτρά.

Αν, όμως, έρχονται στην δουλειά για να αντλήσουν ευχαρίστηση και να την αγαπήσουν, να πιέσουν τον εαυτό τους, να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις και να εμπνευστούν, τότε έχεις πολλές πιθανότητες να τους κάνεις να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Το πέρασμα από την ομάδα που κάνει αγγαρεία στην ομάδα που υπεραποδίδει εξαρτάται ολοκληρωτικά από σένα και είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο και ενδιαφέρον έργο για τον επικεφαλής.

Εσύ πρέπει να εμπνεύσεις τους συνεργάτες σου, να τους καθοδηγήσεις, να τους προσφέρεις κίνητρα, να τους φέρεις αντιμέτωπους με νέες προκλήσεις και να τους κάνεις να αγαπήσουν την δουλειά τους.

Μέχρι εδώ όλα καλά. Θέλεις να αντιμετωπίζεις νέες προκλήσεις, έτσι δεν είναι; Το καλό είναι ότι το να κάνεις τα μέλη μιας ομάδας να αγαπήσουν την δουλειά τους είναι μάλλον εύκολη υπόθεση. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να τους πείσεις να δείξουν ενδιαφέρον γι αυτήν, να αντιληφθούν την σημασία της, την επίδρασή της στην ζωή των άλλων, το γεγονός ότι συμβάλλει στην ικανοποίηση των συνανθρώπων τους. Να τους πείσεις ότι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό, ότι συμβάλλει στην καλυτέρευση της κοινωνίας και δεν γεμίζει απλώς τα πορτοφόλια των ιδιοκτητών και των μετόχων της εταιρείας ή αυξάνει τις αποδοχές του διευθυντή τους.

Είναι ευκολότερο να κάνεις κάτι τέτοιο αν είσαι προϊσταμένη σε ένα νοσοκομείο παρά αν είσαι επικεφαλής μιας ομάδας διαφημιστών. Αλλά αν το καλοσκεφτείς, κάθε δουλειά έχει την αξία της και κάθε εργαζόμενος μπορεί να είναι περήφανος για την δουλειά του. Ιδού η απόδειξη: Για παράδειγμα, όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση βοηθούν τις επιχειρήσεις –ακόμα και τις μικρές– να αποκτήσουν πρόσβαση στην αγορά. Με τον τρόπο αυτόν ξυπνούν το ενδιαφέρον των αγοραστών για πράγματα τα οποία πραγματικά χρειάζονται. Δίνουν σε μια εφημερίδα ή σε ένα περιοδικό, που «ζουν» από τις διαφημίσεις, την δυνατότητα να επιβιώσουν και να προσφέρουν στους αναγνώστες τους πληροφορίες και ευχαρίστηση.

Κάνε τους λοιπόν να νοιαστούν για την δουλειά τους, μια και αυτό δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση. Έτσι κι αλλιώς, όλοι οι άνθρωποι θέλουν να νοιώθουν ότι αξίζουν και ότι είναι χρήσιμοι. Οι κυνικοί θα πουν ότι αυτά είναι ανοησίες, αλλά είναι αλήθεια και μάλιστα σημαντική.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ασχοληθείς ουσιαστικά με κάθε υπάλληλό σου και να βρεις όλα εκείνα τα στοιχεία που θα τον κάνουν να αγαπήσει την δουλειά του –την υπευθυνότητα, την φροντίδα και το ενδιαφέρον. Αν καταφέρεις να τα βγάλεις στην επιφάνεια, τότε οι συνεργάτες σου θα σε ακολουθούν για πάντα –και μάλιστα χωρίς καν να το καταλάβεις.

Μόνο που πρέπει να πείσεις πρώτα τον εαυτό σου για όλα αυτά και μετά να προσπαθήσεις να τα εφαρμόσεις στην ομάδα σου. Πιστεύεις πράγματι ότι αυτό που κάνεις είναι σημαντικό; Αν δεν είσαι σίγουρος, ψάξε καλύτερα, δες μέσα σου και βρες έναν τρόπο να νοιάζεσαι.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v