Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι 10 «εντολές» για σωστή διαχείριση του… απρόβλεπτου

Μέθοδοι και τεχνικές ώστε ο επικεφαλής μιας επιχείρησης να μπορέσει να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε κάποιο απρόβλεπτο γεγονός. Γιατί πρέπει να επικεντρώνεται στη δημοφιλία της εταιρείας του.

Οι 10 «εντολές» για σωστή διαχείριση του… απρόβλεπτου

Σε οποιαδήποτε περίπτωση κρίσης ή κάποιου άλλου ασυνήθιστου γεγονότος που θα πρέπει να επικοινωνήσετε με ξεχωριστό τρόπο, καλόν είναι ως manager να θυμάστε τα παρακάτω σαν οδηγό στην συμπεριφορά σας:

*Να θυμάστε ότι, συνήθως, έχετε να κάνετε με αντιλήψεις και προκαταλήψεις του κοινού

*Να απαντάτε στην συγκίνηση και στο συναίσθημα με το ίδιο νόμισμα. Μην πολεμάτε συναισθηματικούς πολέμους με λογικά όπλα. Απαντήστε στην λογική με λογική

*Προσπαθήστε να αποκτήσετε τον έλεγχο του συμβάντος. Αντιδράστε με ευελιξία και υπευθυνότητα

*Να είστε πάντα ντόμπρος. Κερδίζετε πολλά βασιζόμενοι στην ειλικρίνεια

*Ανακατέψτε τον διευθύνοντα σύμβουλο ή τον διευθυντή, αν το περιστατικό είναι σοβαρό. Το κοινό αισθάνεται καλύτερα όταν ακούει αξιολογήσεις λ.χ. μιας ζημιάς από το στόμα του κατ’ εξοχήν αρμόδιου.

Και τώρα, μελετήστε κάποιες γνωστές περιπτώσεις κρίσεων και τα αποτελέσματά τους. Επίσης, έχετε κατά νουν ότι βρισκόμαστε σε μία εποχή στην οποία, για τα λαϊκίστικα ΜΜΕ και για ορισμένες αδίστακτες κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις είναι σχετικά εύκολοι στόχοι, διότι σε αρκετές χώρες καλλιεργείται ο φθόνος εναντίον τους, με αποτέλεσμα να θεωρούνται εύκολα οι αποδιοπομπαίοι τράγοι. Στην κατάσταση αυτή συνέβαλαν, βεβαίως, και ορισμένα σκάνδαλα τα οποία υπερδιογκώθηκαν, πλήττοντας ευρύτερα την επιχειρηματική εικόνα. Συνεπώς, είναι ζωτικό να κάνετε πιο δημοφιλή την εταιρεία σας.

Γι’ αυτό και παραθέτουμε μερικές ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή, με στόχο η εταιρεία σας να αποκτήσει μεγαλύτερη αναγνώριση μέσα στο περιβάλλον που κινείται και δραστηριοποιείται:

*Συνδέστε την φήμη σας με κάποιο αξιοσημείωτο νέο που εγγυημένα απασχολεί τον τύπο και το κοινό. Π.χ. συμμετάσχετε σε αντικαπνιστική εκστρατεία –αν, φυσικά, δεν είστε καπνοβιομηχανία…

*Αναγκάστε το κοινό να προσέξει το μήνυμά σας, λ.χ. δίνοντας βραβεία για εξέχοντα επιτεύγματα στον χώρο της βιομηχανίας

*Να γίνετε αυθεντία σε κάποιο θέμα. Μετά, περιοδικά στέλνετε πληροφορίες στο κοινό που σάς ενδιαφέρει

*Δώστε δημοσιότητα σε κάποιο «αστέρι» της εταιρείας. Αν το πρόσωπο αυτό καταφέρει να γίνει προσωπικότητα πρώτου μεγέθους, αυτό ωφελεί άμεσα και την εταιρεία. Ο Τζακ Γουέλτς και η GE είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα

*Κάντε κάποια έρευνα και γνωστοποιείστε τα αποτελέσματά της. Αν είναι μία έρευνα σε επίπεδο βιομηχανικού τομέα, θα είναι πολύτιμη για τους καταναλωτές και θα τοποθετήσει την εταιρεία σας σε ηγετική θέση

*Οργανώστε ειδικά γεγονότα, τα οποία τραβούν την προσοχή του τύπου, ειδικά του ραδιοτηλεοπτικού. Οι χορηγίες είναι ένα αποτελεσματικό μέσον προς την σωστή κατεύθυνση, αρκεί να έχουν επιλεγεί με σωστά κριτήρια

*Προσφέρετε υποτροφίες σε αριστούχους μαθητές ή χρηματοδοτείστε κάποια κοινωφελή ερευνητική προσπάθεια, κυρίως στον κλάδο της υγείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v