Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί η επιχείρηση έχει ανάγκη από όραμα

Το όραμα δίνει κοινή κατεύθυνση και κοινό σκοπό στο τμήμα μιας εταιρείας. Γιατί πρέπει να διατυπώνεται ξεκάθαρα. Πού πρέπει να εστιάσει ο manager της επιχείρησης.

Γιατί η επιχείρηση έχει ανάγκη από όραμα

Όπως η φτώχεια λένε ότι θέλει καλοπέραση, έτσι και η επιχείρηση στις δύσκολες στιγμές -και όχι μόνον- έχει ανάγκη από όραμα.

* Το όραμα δίνει κοινή κατεύθυνση και κοινό σκοπό στο τμήμα. Είναι όπως ο μαγνητικός βορράς, η εστίαση του προβολέα. Το χρειάζεσαι, διότι θα οδηγήσεις το προσωπικό σε έναν χώρο άγνωστο, χωρίς χάρτες. Η πορεία αυτή χρειάζεται λογισμό και όνειρο -το όραμα είναι το όνειρο.

* Το όραμα δεν μπορεί παρά να σε εκφράζει προσωπικά, να είσαι εσύ. Δεν οδηγεί ποτέ κανείς με όνειρα δανεικά. Ψάξε βαθιά μέσα σου να ανακαλύψεις τι πραγματικά θέλεις να αποδείξεις στον εαυτό σου και στους άλλους. Τι πραγματικά θέλεις από αυτή τη δουλειά; Τι περιμένεις; Σε τι είσαι πραγματικά καλός; Τι δυνατά και τι αδύνατα σημεία έχεις; Το όραμα δεν μπορεί παρά να εκφράζει ό,τι πιο ωραίο έχουμε μέσα μας.

* Συνδύασε την πείρα σου με τις αξίες σου. Εξέτασε με προσοχή την ιστορία του τμήματος, πώς δούλευε μέχρι σήμερα, ποια είναι τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία του.

* Μην προβάλλεις απλά το παρελθόν. Άλλο πρόβλεψη του τι θα συμβεί και άλλο όραμα. Το παρελθόν δίνει τη γνώση και την πείρα, το παρόν ανοίγει την πόρτα στην ευκαιρία και το μέλλον είναι μία πηγή φωτός, ένα σύνολο από εικόνες.

* Όσο η ανάγκη είναι η μητέρα της ανακάλυψης, τόσο η διαίσθηση είναι η μητέρα του οράματος. Γράψ' το σε μια-δυο γραμμές: π.χ. Οδηγούμε το καράβι του εκσυγχρονισμού της επιχείρησης ή Δεν παρέχουμε εκπαίδευση αλλά αυτοεκτίμηση κ.λπ.

* Πρόσεξε να εκφράζει και τους άλλους. Ψάξε να καταλάβεις ποιες είναι οι ανάγκες τους, οι ελπίδες τους, τα όνειρά τους. Άκουσε τις συμβουλές τους, μύρισε τον αέρα, διάβασε τα πρόσωπά τους και μην ξεχνάς ούτε λεπτό: όλοι ανεξαιρέτως θέλουν να κάνουν κάτι που να έχει νόημα.

* Διατύπωσέ το προκλητικά και στην κατάλληλη γι’ αυτούς γλώσσα. Χρησιμοποίησε εικόνες, σύμβολα. Να έχει λέξεις αισιοδοξίας, δράσης και κίνησης. Να εκφράζει σιγουριά και εμπιστοσύνη. Οι εργαζόμενοι έχουν έκτη αίσθηση και καταλαβαίνουν αν το εννοείς, αν είσαι πεπεισμένος ή όχι, αν το λες με την καρδιά σου ή μόνο με το στόμα. Να λες «θα κάνουμε» και όχι «ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε». Θυμήσου την ομιλία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στις 28/8/1963: «I have a dream…»

* Για να σε ακολουθήσουν, πρέπει να δείχνεις πού πας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v