Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί ο ηγέτης πρέπει να είναι και καλός ακροατής

Αν ο manager θέλει να κάνει τους άλλους να αισθάνονται καλά με την παρουσία του, πρέπει να κάνει το αυτονόητο: Απλώς να ακούει και μια άλλη άποψη. Ενδεχομένως να του φανεί εξαιρετικά χρήσιμη.

Γιατί ο ηγέτης πρέπει να είναι και καλός ακροατής

Αν είστε επικεφαλής μιας επιχείρησης ή ένας προιστάμενος πρέπει να ενδιαφέρεστε και να το... δείχνετε. Πώς θα τα καταφέρετε; Αρχίστε να δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε. Όταν οι άλλοι μάς μιλούν, πώς καταλαβαίνουν ότι δεν ακούμε; Δεν το καταλαβαίνουν.

Το αντιλαμβάνονται επειδή απλώς φαινόμαστε ότι δεν ακούμε. Αν θυμηθούμε να προσποιηθούμε ότι ενδιαφερόμαστε, όχι μόνον θα υπενθυμίσουμε στον εαυτό μας να ακούμε καλύτερα αλλά και να εκπέμψουμε μηνύματα σεβασμού για τον άνθρωπο που μάς μιλάει.

Παρακάτω θα δείτε κάποιους τρόπους όχι μόνον για να ακούτε καλύτερα, αλλά και να φαίνεται ότι ενδιαφέρεστε για τον συνομιλητή σας:

1. Μετά από έναν διάλογο με φίλους, συναδέλφους, συγγενείς, ζητήστε τους να σάς βαθμολογήσουν σε μία κλίμακα 1–10 ως προς το ενδιαφέρον σας

2. Βρείτε κάποιον με τον οποίο θα εξασκηθείτε στην επικοινωνία και γράψτε το στο βίντεο. Μετά δείτε την ταινία χωρίς ήχο, έτσι ώστε να εστιάσετε στην εξωλεκτική σας επικοινωνία. Πόσο σεβασμό και ενδιαφέρον δείχνετε;

3. Μειώστε τις παρεμβολές όταν κάποιος σάς μιλά. Όταν κατά την διάρκεια της συζήτησης απαντάτε στο τηλέφωνο, στέλνετε email ή δουλεύετε, είναι λογικό να μην δείχνετε την απαραίτητη προσοχή

4. Κάντε ερωτήσεις που επιτρέπουν στον συνομιλητή σας να καταλάβει ότι έχετε ακούσει τα όσα σάς είπε και θέλετε να μάθετε περισσότερα πράγματα. Αν και αυτή η συμβουλή φαίνεται εξαιρετικά σημαντική στην δουλειά, μπορεί να είναι το ίδιο χρήσιμη και στο σπίτι.

Αφού εφαρμόσετε τα παραπάνω, ακολουθείστε τις εξής τακτικές ακρόασης σε όλες τις διαπροσωπικές επαφές σας:

*Ακούστε

*Μην διακόπτετε

*Μην τελειώνετε τις φράσεις του συνομιλητή σας

*Μην λέτε «το ήξερα»

*Μην συμφωνείτε συνεχώς με τον άλλον. Απλώς ακούστε

*Μην χρησιμοποιείτε εκφράσεις όπως «όχι» και «ναι μεν αλλά».

*Προσπαθήστε να μειώσετε τις προσπάθειες εντυπωσιασμού με αστεία και έξυπνες ατάκες. Στόχος σας είναι να κάνετε τον άλλον να νοιώσει έτσι.

Αν τα καταφέρετε όλα αυτά, θα κάνετε τους άλλους να νομίζουν ότι είστε καταπληκτικός άνθρωπος. Και αυτό, μόνο και μόνο επειδή τους ακούτε. Θα νοιώσετε και εσείς σημαντικός, επειδή ακούσατε.

Αν θέλετε να κάνετε τους άλλους να αισθάνονται καλά με την παρουσία σας, κάντε το αυτονόητο: Aπλώς ακούστε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v