Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το management της... κριτικής και η απόδοση των εργαζομένων

Η άσκηση κριτικής στα μέλη του προσωπικού μιας επιχείρησης είναι ένα από τα δυσκολότερα έργα που αντιμετωπίζουν ανώτερα και ανώτατα στελέχη της. Ωστόσο, αν η κριτική αυτή ασκείται με επιτυχία, συμβάλλει στην άνοδο της απόδοσης των εργαζομένων.

Το management της... κριτικής και η απόδοση των εργαζομένων

«Το μάνατζμεντ της κατσάδας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, ενίοτε είναι απαραίτητο. Και, όταν ασκείται σωστά, μπορεί να συμβάλει και στην άνοδο της απόδοσης των εργαζομένων, με παράλληλες ευνοϊκές επιπτώσεις στη συνολική παραγωγικότητα». Αυτά τόνισε ο σύμβουλος επιχειρήσεων Τόμας Γουάιτ, προσθέτοντας ότι αρκετοί μάνατζερ φοβούνται να ασκήσουν κριτική, διότι πιστεύουν ότι ο υφιστάμενός τους θα παρερμηνεύσει τα λεγόμενά τους και θα τα εκλάβει ως προσβολή, αντί για δική του αδυναμία.

Από την άλλη πλευρά, ο Μάικλ Νόρρις, καθηγητής ανθρωπίνων σχέσεων, υπογραμμίζει ότι η απροθυμία των μάνατζερ στην άσκηση κριτικής έχει τη ρίζα της στην αντίληψή τους ότι η κριτική τους δεν είναι ορθή. Δεν είναι λίγοι, εξάλλου, αυτοί που έχουν ενστερνισθεί τη θεωρία ότι αν δεν έχεις κάτι ευχάριστο να πεις, είναι καλύτερο να κρατήσεις το στόμα σου κλειστό.

Ορισμένοι μάνατζερ, γνωρίζοντας ότι η κριτική κάνει πολλά άτομα να υιοθετήσουν αμυντική στάση, εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην «αυτόματη» βελτίωση της απόδοσης. Όμως, σπανίως κάτι διορθώνεται από μόνο του. Άλλοι μάνατζερ, πάλι, αποφεύγουν να προβούν στην απαραίτητη κριτική, διότι επιθυμούν να είναι αρεστοί, φοβούμενοι, φαίνεται, ότι αν κριτικάρουν κάποιον, αυτός θα αποσύρει τη φιλία ή την επιδοκιμασία του.

Πρέπει να χρησιμοποιείς εποικοδομητική κριτική μαζί με τη θετική ανταπόκριση, για να μπορέσεις να βελτιώσεις την απόδοση και να τη διατηρήσεις σε υψηλά επίπεδα, σημειώνει ένας μάνατζερ σε παγκόσμια τράπεζα. Για την ακρίβεια, οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού τους οποίους ρωτήσαμε γράφοντας αυτό το άρθρο, μας είπαν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι διψούν για ανταπόκριση και θέλουν πολύ να βελτιώσουν τις τεχνικές τους. Η παράλειψη άσκησης κριτικής μπορεί να τους βλάψει, διότι τους στερεί την ευκαιρία να βελτιωθούν.

Όπως και να έχουν πάντως τα πράγματα, η άσκηση κριτικής -η οποία, βεβαίως, θα πρέπει να είναι εποικοδομητική και καλόπιστη από κάθε άποψη- προϋποθέτει τη δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος.

Πριν ένα στέλεχος μπορέσει να ασκήσει αποτελεσματική κριτική, θα πρέπει να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που να δείχνει στα μέλη του προσωπικού ότι επιδιώκει να διασφαλίσει τα δικά τους συμφέροντα. Οι μάνατζερ πρέπει να αγωνίζονται να αναπτύξουν την επαγγελματική εμπιστοσύνη και τον αμοιβαίο σεβασμό και να δείξουν ότι, τόσο οι ίδιοι όσο και η εταιρεία, νοιάζονται για τον εργαζόμενο.

Για να δημιουργήσουν θετικό κλίμα, επισημαίνει σχετικά ο Τόμας Γουάιτ, οι μάνατζερ πρέπει να ανταποκρίνονται και να παρέχουν συχνότερα θετική πληροφόρηση. Όσο πιο ενήμερος είναι ένας εργαζόμενος για το επιχειρηματικό γίγνεσθαι, τόσο πιο κοντά στην επιχείρηση φέρνει τον εαυτό του και άλλους.

Και αυτό είναι κάτι που οι σωστοί επιχειρηματίες και ηγετικοί μάνατζερ δεν πρέπει να ξεχνούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v