Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Start Ups: Γέμισε ο τόπος από... μέντορες!

Κάθε γνώμη μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη στους νέους επιχειρηματίες, αλλά πρέπει να αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα. Η πληθώρα... συμβουλάτορων και τα καταδικασμένα σε αποτυχία projects. Γράφει ο Χάρης Μακρυνιώτης.

  • του Χ. Μακρυνιώτη*
Start Ups: Γέμισε ο τόπος από... μέντορες!

Γεμίσαμε μέντορες. Μέχρι τρία χρόνια πριν δεν ξέραμε καν τι σημαίνει η λέξη (και ακόμη δηλαδή). Στην Ελλάδα της τρέντι επιχειρηματικότητας και της άνοιξης των "Start Ups" ξαφνικά οι μέντορες είναι περισσότεροι από αυτούς που δέχονται τις συμβουλές τους. Και συχνά λιγότερο ικανοί.

Αποτυχημένοι επιχειρηματίες, παρακμασμένοι σύμβουλοι επιχειρήσεων και τυχοδιώκτες επαγγελματίες κάθε είδους αυτοανακηρύσσονται έξπερτς και δίνουν τα φώτα τους στη νέα φουρνιά των εκκολαπτόμενων Ελλήνων εντρεπρενέρς. Οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους γίνονται μέντορες πριν καν εισρεύσει το πρώτο ευρώ στα ταμεία της εταιρίας τους.

Στη δίψα της χώρας να δημιουργήσει νέα σαξές στόρις, εταιρίες που ακόμη αναζητούν το μοντέλο ανάπτυξής τους αναδεικνύονται σε απόλυτα επιχειρηματικά πρότυπα. Νέοι επιχειρηματίες που ακόμη ψάχνουν τον δρόμο τους αναπτύσσουν αλαζονικές συμπεριφορές και νοοτροπία που θα ανατρίχιαζε και τον μακαρίτη Τζομπς.

Θα μου πείτε: Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι κάποια χρήσιμη εμπειρία να διηγηθούν που να είναι πιθανώς χρήσιμη σε έναν νέο; Σίγουρα ναι. Κάθε γνώση μπορεί να είναι ωφέλιμη. Ειδικά όταν αφορά κάποιο συγκεκριμένο θέμα, έναν επιτυχημένο (ή αποτυχημένο) γύρο χρηματοδότησης, μια επιτυχημένη (ή αποτυχημένη) προσπάθεια για διεθνή επέκταση.

Αρκεί να εκφράζεται έτσι: Ως μια γνώμη, από τις πολλές που υπάρχουν εκεί έξω (και απ' όσο θυμάμαι, αντιστοιχούν σε τουλάχιστον μία ανά άτομο) και όχι ως θέσφατο.

Πλέον, άρχισαν να πέφτουν και τα πρώτα δημόσια χρήματα στο σύστημα και είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσουν ακόμη περισσότερους επαγγελματίες μέντορες και συμβουλάτορες.

Δυστυχώς, η ζημιά δε θα προέλθει μόνο από τους πόρους που δε θα πιάσουν τόπο.

Τα περισσότερα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα στατιστικά δεν πετυχαίνουν έτσι κι αλλιώς. Δε χρειάζεται να αυξάνουμε τις πιθανότητες αποτυχίας τους, φουσκώνοντας τα μυαλά των νέων επιχειρηματιών με αλαζονεία και μπερδεμένα μηνύματα, ή φορτώνοντάς τους την ευθύνη να αλλάξουν σε μία νύχτα την καμένη γη που οι προηγούμενοι άφησαν.

Έχουν αρκετές δικές τους προκλήσεις να λύσουν προτού μπορέσουν να ασχοληθούν με το δικό μας κόμπλεξ να το παίξουμε παντογνώστες.

 

* Ο κ. Χ. Μακρυνιώτης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Endeavor Greece


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v