Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η κομμουνιστική Κίνα εκπαιδεύει τα παιδιά της να παράγουν πλούτο

Υποχρεωτικό το μάθημα στα σχολεία με στόχο την παραγωγή πλούτου. Πώς αποδαιμονοποίησε τον δυτικό τρόπο ανάπτυξης. Τα πρώτα θετικά δείγματα στην Ελλάδα. Γράφει ο Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος.

Η κομμουνιστική Κίνα εκπαιδεύει τα παιδιά της να παράγουν πλούτο

Πιστή στην περίφημη ρήση του Ντένγκ Σιαοπίνγκ ότι το χρώμα της γάτας δεν ενδιαφέρει, αν αυτή πιάνει ποντίκια, η κινέζικη ηγεσία του ΚΚ Κίνας, θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική τη διδασκαλία της επιχειρηματικότητας στα σχολεία.

Η δε επιχείρηση, αντί να βάλλεται και να δαιμονοποιείται, στους Κινέζους μαθητές παρουσιάζεται ως χώρος δημιουργίας και προσωπικής αυτοολοκλήρωσης.

Το κινέζικο ΚΚ ναι μεν το ενδιαφέρει η μονιμοποίηση του στην εξουσία, η οποία ξεπέρασε ήδη τα 75 χρόνια, πλην όμως βασική προϋπόθεση γι’ αυτό, είναι το κινέζικο κατά κεφαλήν εισόδημα το 2049 (που το κόμμα θα συμπληρώσει 100 χρόνια στην εξουσία) να είναι στο ίδιο επίπεδο με το αντίστοιχο στον δυτικό κόσμο. «Η πρακτική είναι το μοναδικό κριτήριο για την Αλήθεια», υποστηρίζει το ΚΚ Κίνας και όλα τα υπόλοιπα τα θεωρεί παραμύθια για… ανόητους». Οι Κινέζοι μαθητές από πολύ νωρίς διδάσκονται ότι για να υπάρχει μια ισχυρή και ευημερούσα Κίνα κάθε πολίτης πρέπει να δημιουργεί και να παράγει πλούτο για το κοινό καλό», λέει η σύμβουλος επιχειρηματικότητας Λι Ζιν, που έχει δική της επιχείρηση στη Σαγκάη.

«Η επιχειρηματικότητα, τονίζει ο νομπελίστας της Ειρήνης Μωχαμάντ Γιουνούς, προσφέρει ευκαιρίες εξόδου από τη φτώχεια και ανάδειξης της προσωπικότητας. Μια κοινωνία έτσι, πρέπει να δίνει στον καθένα τη δυνατότητα να βγει από την κατάσταση αυτή...».

Μέσα λοιπόν σε αυτό το νέο ιδεολογικό περιβάλλον που αναπτύσσεται σε χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία εσχάτως και άλλες, οργανώσεις και φορείς στον ευρύτερο ασιατικό χώρο αντιλαμβάνονται πλέον ότι μόνον αν δημιουργηθούν «οικονομίες της δημιουργίας» θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις μεγάλες αλλαγές που κυριαρχούν στον κόσμο μας.

Η εξέλιξη αυτή τα τελευταία χρόνια έχει αφυπνίσει και αρκετές δυτικές χώρες, στις οποίες η επιχειρηματικότητα σταδιακά δεν θεωρείται όνειδος και αισχροκερδής δραστηριότητα εκμετάλλευσης εργαζομένων και καταναλωτών.

Σημαντικός προβάλει έτσι ο ρόλος οργανώσεων όπως η Junior Achievement (JA), που προωθεί το επιχειρηματικό πνεύμα και τις πρωτοβουλίες που αυτό το τελευταίο υπαγορεύει. Κατά την Ελίζα Παυλίδη, υπεύθυνη Εκπαίδευσης στην JA Greece, υπάρχουν νέοι στην Ελλάδα που με όπλο τους την επιχειρηματικότητα πετυχαίνουν να υλοποιούν τα όνειρά τους και να δημιουργούν καινοτομίες.

«Μέσα από τη δουλειά μας στο Junior Achievement Greece», τονίζει, «ερχόμαστε σε επαφή με χιλιάδες μαθητές και φοιτητές και εκατοντάδες καθηγητές που διαπρέπουν, επιχειρούν και καινοτομούν, δουλεύουν σκληρά και καταφέρνουν να υλοποιούν τα όνειρά τους. Βλέπουμε το μεγαλείο μαθητών 15-18 ετών και τις εξαιρετικές ιδέες που έχουν και γινόμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον. Είναι ενδεικτικό και ελπιδοφόρο ότι μέσα στην πανδημία τα παιδιά από τα μαθητικά FlowOn και τη φοιτητική επιχείρηση Swim.me κατάφεραν τις μεγαλύτερες διακρίσεις στην ιστορία του οργανισμού, τη 2η και την 1η θέση αντίστοιχα πανευρωπαϊκά.

Με αυτά τα παιδιά, τον ενθουσιασμό τους, το όραμά τους και τη θέληση να πετύχουν, η χώρα μας θα μπορέσει να διαπρέψει ξανά και να μειωθεί το brain drain. Παρατηρούμε σε όλο τον κόσμο ότι οι έφηβοι έχουν αρχίσει να προβάλλονται για τα επιτεύγματα τους και όλα τα φώτα στρέφονται σε αυτούς και μαζί και οι ελπίδες όλου του κόσμου ότι κάτι καλύτερο έρχεται.

Και είναι σίγουρο ότι θα έρθει κάτι καλύτερο όσο έχουμε ενεργούς καθηγητές που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή των παιδιών μας, τα διδάσκουν, τα εκπαιδεύουν, δημιουργούν ολοκληρωμένους ενήλικες. Καθηγητές δραστήριους που υλοποιούν προγράμματα στους μαθητές τους και τους δίνουν ευκαιρίες να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και τις γνώσεις τους. Είναι σημαντικό οι μαθητές να λαμβάνουν πολλά ερεθίσματα, όχι μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία αλλά και από συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, από εθελοντές-μέντορες που να μοιράζονται μαζί τους τη δική τους πορεία, από επιτυχημένους επιχειρηματίες και start uppers. Από ανθρώπους που έχουν εμπειρίες, έχουν αποτυχίες και επιτυχίες στη ζωή τους και μπορούν να τους βοηθήσουν να χαράξουν το δικό τους μονοπάτι επιτυχίας».

«Διαπιστώνουμε», προσθέτει η κυρία Ελίζα Παυλίδη, «ότι μαθητές που έχουν ασχοληθεί με προγράμματα επιχειρηματικότητας διαπρέπουν στις σπουδές τους, λαμβάνουν υποτροφίες, εργάζονται ήδη και είναι μόλις είκοσι ετών.

Έχουμε δει απόφοιτους να φτιάχνουν τις δικές τους start ups και επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτόν πιστεύω πως η επιχειρηματικότητα πρέπει να μπει στη βασική υποχρεωτική εκπαίδευση, να μπουν σεμινάρια και μαθήματα, προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους, να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους ώστε να μπορέσουν να τα καλλιεργήσουν από νωρίς στον μέγιστο βαθμό.

Είναι αναγκαίο όλοι οι μαθητές να παρακολουθήσουν και να υλοποιήσουν προγράμματα εκτός του σχολικού προγράμματος και να αλλάξουν τις ζωές τους και μαζί με αυτούς να αλλάξει και ζωή όλων των Ελλήνων, καθώς θα ζούμε σε μια κοινωνία με αριστεία, εξαίρετες επιδόσεις, καινοτομίες, επιτυχίες και λαμπρά μυαλά, που πάντα υπήρχαν, αλλά δεν τους είχαν δοθεί οι κατάλληλες ευκαιρίες και το κατάλληλο έδαφος για να ανθίσουν.

Παρόλο που διανύουμε δύσκολους καιρούς, είμαι σίγουρη πως μέσα από όλες τις αντιξοότητες δημιουργείται ένα καλύτερο αύριο ώστε να μπορέσουμε όλοι να ατενίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία».

Πολύ ωραία όλα αυτά αλλά πόσο τα συμμερίζονται οι βαρύγδουποι κυνηγοί κεφαλών, σε Ελλάδα και Ευρώπη;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v