Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η μάχη της Β' Αθήνας

Σπαζοκεφαλιά διαστάσεων για τα κομματικά επιτελεία εμφανίζεται να είναι η πρόταση για «σπάσιμο» των Περιφερειών Β' Αθήνας και Αττικής, που φέρεται να εξετάζει η κυβέρνηση. Το πώς και το γιατί… ακολουθεί.

Η μάχη της Β Αθήνας

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Καραμπόλες, που μπορεί να σημάνουν την απόκτηση ακόμη μίας έδρας από την Περιφέρεια… Αχαΐας, ενδεχόμενο εκλογικό ναυάγιο πρωτοκλασάτων στελεχών των κυριοτέρων κομμάτων ή και τη διερεύνηση διακομματικής συναίνεσης στα θολά νερά της τρέχουσας πολιτικής έντασης, δημιουργεί η πρόταση για το «σπάσιμο» των περιφερειών Β' Αθήνας και Αττικής, την οποία φέρεται να εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυριακάτικης «Αυγής».

Εάν, δε, επιχειρηθεί η αλλαγή των διοικητικών ορίων αυτών των δύο περιφερειών να ενσωματωθεί σε μία νέα προσπάθεια τροποποίησης του εκλογικού νόμου προς ένα ακόμη πιο αναλογικό μοντέλο, όπως συζητείται, τότε οι… καραμπόλες δεν θα έχουν αριθμό.

Όπως και εάν έχει πάντως αυτή η υπόθεση, το «άκουσμά» της και μόνον οδηγεί σε αλλαγή τής ατζέντας, με το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών να παραμένει ισχυρό, παρά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις του από την κυβέρνηση και με τα κομματικά επιτελεία να οδηγούνται σε κάθε είδους υπολογισμούς.

Συγκεκριμένα, αν και η σχετική πρόταση εμφανίζεται να παραμένει υπό μελέτη από τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα, η δημοσιοποίησή της σημειώνεται, πρώτον, στον απόηχο του αιτήματος για τη διενέργεια πρόωρων εκλογών το οποίο διετύπωσε εγγράφως προς τον πρόεδρο της Βουλής, Ν. Βούτση, η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φ. Γεννηματά -«εναρμονιζόμενη» έτσι με το «πάγιο» αίτημα της ΝΔ- και δεύτερον, ενώ τόσο η ΝΔ, όσο και το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και το ΚΚΕ έχουν ενστερνισθεί κατά το παρελθόν την ανάγκη για «σπάσιμο» αυτών των δύο μεγάλων περιφερειών.

Υπό αυτό το πρίσμα, η στάση των κυριοτέρων κομμάτων της αντιπολίτευσης, σε περίπτωση που αυτή η πρόταση έρθει με τη μορφή σχεδίου νόμου στη Βουλή, θα εξαρτηθεί είτε από την απόφασή τους να μη συμπλεύσουν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χάριν αντιπολιτευτικής τακτικής, είτε από το σκεπτικό τού να την υπερψηφίσουν χάριν της υλοποίησης ενός αιτήματος, υπέρ του οποίου είχαν ταχθεί παλαιότερα και τα ίδια.

Η υπόθεση, δε, περιπλέκεται ακόμη περισσότερο σε ό,τι αφορά στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία που απαιτείται ώστε το σχετικό νομοθέτημα να ισχύσει από την επόμενη εκλογική αναμέτρηση.

Αν και η κρατούσα νομική άποψη θέλει αυτό το νομοθέτημα να απαιτεί υπερψήφιση από ενισχυμένη πλειοψηφία των 2/3 του συνόλου των βουλευτών (δηλαδή διακόσιους), κατά τη γνωστή συνταγματική επιταγή για τυχόν αλλαγές του εκλογικού νόμου, έγκριτοι νομικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζεται παρά απλή πλειοψηφία (150+1), δεδομένου ότι δεν αφορά αλλαγή του εκλογικού νόμου αλλά των διοικητικών ορίων των Περιφερειών.

Μία συζήτηση, βεβαίως, που περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από μία πιθανή ανακατανομή των εδρών, οι οποίες για τη Β' Αθήνας αριθμούν τις 44 και για την Αττικής (πρώην υπόλοιπο) τις 15, καθώς σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις μπορεί να υπάρξει αύξηση των εδρών σε τρίτες περιφέρειες, όπως αυτή της… Αχαΐας.

Τέλος, εάν όντως προωθηθεί η πρόταση για το «σπάσιμο» αυτών των δύο περιφερειών, αλλάζει και το «μίγμα» των ψηφοφόρων προς το οποίο θα απευθυνθούν οι 59 βουλευτές που εκλέγονται σήμερα από αυτές, όπως -ενδεχομένως- και η «ρητορική» τους, δεδομένης της γεωγραφικής έκτασης και διαφορετικής πληθυσμιακής σύνθεσης που έχουν η Β' Αθήνας και η Αττικής.

Αρκούν όλα αυτά για να μας… βγάλουν -έστω πρόσκαιρα- από τη συζήτηση του αφηγήματος περί «καθαρής εξόδου από τα μνημόνια» ή θα χρειαστεί τυχόν νέα κυβερνητική «πρωτοβουλία»;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v