Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΛΠ-ΟΛΘ: Κόμβοι για κινεζικά containers

Στρατηγικό επενδυτή για τη δημιουργία και διαχείριση νέων τερματικών containers στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, με βάση σύμβαση διάρκειας 15-20 ετών, αναζητά η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, κ. Γιώργο Αλογοσκούφη. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2007 οι διεθνείς διαγωνισμοί από ΟΛΠ και ΟΛΘ.

της Kerin Hope στην Αθήνα

Το μικρό container terminal στο λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί πολύ κοντά στις παραγωγικές του δυνατότητες, με τα περισσότερα πλοία να περιμένουν σε ουρά για μία θέση.

Ενώ οι ελληνικές εισαγωγές εκτινάσσονται και το εμπόριο με τα νέα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Βουλγαρία και Ρουμανία ενισχύεται σταδιακά, τα σχέδια επέκτασης του λιμανιού, ύψους 450 εκατ. ευρώ, έχουν μείνει αρκετά χρόνια πίσω σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα.

Η Cosco, η κρατική ναυτιλιακή εταιρία της Κίνας που ειδικεύεται στα containers, θέλει να καταστήσει την Ελλάδα κόμβο για τις εμπορικές της δραστηριότητες στην ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Αλογοσκούφη, υπουργό Οικονομικών της Ελλάδας. Τα αγαθά που μεταφέρονται από την Ασία σε μεγάλα πλοία για containers, θα ξεφορτώνονται στα ελληνικά λιμάνια και θα μεταφορτώνονται σε μικρότερα πλοία που εμπλέκονται σε τακτικά δρομολόγια προς τη βόρεια Αφρική και τη Μαύρη Θάλασσα.

”Έχουμε μια πρωτοφανή ευκαιρία”, δήλωσε ο κ. Αλογοσκούφης σε συνέντευξή του στους ”Financial Times”. ”Η Κίνα θέλει άμεση πρόσβαση σε λιμάνια της περιοχής ενώ οι εγκαταστάσεις μας έχουν μεγάλο περιθώριο επέκτασης”.

Η Cosco έχει ήδη συζητήσει με τις ελληνικές αρχές διάφορες προτάσεις συνεργασίας, την εξαγορά μετοχικού μεριδίου στον ΟΛΠ, την ανάληψη διαχείρισης περισσότερων ελληνικών λιμανιών μέσω μιας μακροχρόνιας σύμβασης, ή την αποκλειστική ιδιοκτησία ενός νέου τερματικού container από την Cosco.

Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση δίστασε να μεταφέρει τον έλεγχο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας σε μια ξένη κρατική εταιρία. Σχεδιάζει να αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή για τη δημιουργία και διαχείριση νέων τερματικών containers στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, με βάση σύμβαση διάρκειας 15-20 ετών.

Ο κ. Αλογοσκούφης δήλωσε ότι και οι δύο εταιρίες διαχείρισης των λιμανιών θα ξεκινήσουν διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού στο πρώτο εξάμηνο του έτους, αποσκοπώντας στην ολοκλήρωση μιας συμφωνίας έως τον Δεκέμβριο. ”Δεν θα είναι συμφωνία αποκλειστικής συνεργασίας. Οι εγκαταστάσεις θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άλλες εταιρίες container” τόνισε.

Η ικανότητα διαχείρισης containers θα τριπλασιαστεί, στα περίπου 4,5 εκατ. TEU (μονάδες container μήκους 20 ποδών) στον Πειραιά και στα 3,5 εκατ. TEU στη Θεσσαλονίκη, έναντι συνολικής επένδυσης 750 εκατ. ευρώ.

Ενώ η Cosco θεωρείται φαβορί, η China Shipping μία ακόμη κρατική εταιρία container της χώρας, η Hutchison Ports από το Χονγκ Κονγκ και η DP Ports, η οποία ανήκει στο κράτος του Ντουμπάι, ενδέχεται να υποβάλουν προσφορές.

© The Financial Times Limited 2007. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v