Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 7 2015

Ποιοι θα μοιραστούν τις προμήθειες της ΔΕΗ στα υγρά καύσιμα

Ποιοι θα μοιραστούν τις προμήθειες της ΔΕΗ στα υγρά καύσιμα

Χωρίς καμία έκπληξη και μοιρασμένες ανάμεσα στους παραδοσιακούς προμηθευτές της ΔΕΗ και σε τρίτο διεθνή παίκτη, είναι για το 2015 οι προμήθειες υγρών καυσίμων της επιχείρησης, αξίας αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού που κατακύρωσε το δ.σ. της ΔEΗ, τις προμήθειες σε μαζούτ θα μοιραστούν η Μότορ Oιλ και η Shell. Η δεύτερη θα εφοδιάσει τις ποσότητες που θα αποθηκεύονται στις δεξαμενές της ΔEΗ στον ΑΗΣ Λαυρίου, οι οποίες αναβαθμίζονται σε κέντρο διαμετακόμισης καυσίμων, ενώ η ελληνική εταιρεία θα προμηθεύει τοπ μαζούτ για τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής σε Κρήτη (Λινοπεράματα και Αθερινόλακκος) και Ρόδο.

Τις προμήθειες πετρελαίου ντίζελ τις ανέλαβαν η ΕΚΟ, εμπορική θυγατρική των ΕΛ.ΠΕ., και η Μότορ Όιλ. Η πρώτη θα τροφοδοτεί τις μονάδες όλων των νησιών που χρησιμοποιούν το καύσιμο αυτό, με εξαίρεση τον ΑΗΣ Χανίων (μονάδα συνδυασμένου κύκλου), τον οποίο θα τροφοδοτεί η Μότορ Όιλ.

Για την εκτίμηση των μεγεθών της προμήθειας να σημειώσουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι μονάδες της ΔEΗ στην Κρήτη κατανάλωσαν 209.000 τόνους μαζούτ και 54.756 χιλιόλιτρα πετρελαίου ντίζελ. Της Ρόδου 56.097 τόνους μαζούτ και 9.772 χιλιόλιτρα ντίζελ, ενώ τα υπόλοιπα νησιά 126.316 τόνους μαζούτ και 30.490 χιλιόλιτρα ντίζελ.

Συνολικά η ΔΕΗ το πρώτο εξάμηνο του έτους κατανάλωσε για τις μονάδες των νησιών 391.453 τόνους μαζούτ και 95.019 χιλιόλιτρα ντίζελ. Με τα δεδομένα αυτά, λίγο πάνω από το διπλάσιο (λόγω τουριστικής σεζόν το δεύτερο εξάμηνο) των ποσοτήτων του πρώτου εξαμήνου (λόγω τουριστικής αιχμής τον Ιούλιο και τον Αύγουστο), θα πρέπει να υπολογίζεται η συνολική ετήσια ποσότητα υγρών καυσίμων που απορροφά η ΔEΗ για τις ανάγκες των νησιών.

Με την ευκαιρία να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια οι προμήθειες μαζούτ για τον ΑΗΣ Λαυρίου κατακυρώνονται σε διεθνείς traders όπως η Vitol και η Trafigura, καθώς οι ελληνικές εταιρείες το καύσιμο αυτό το αξιοποιούν ως πρώτη ύλη για τις μονάδες cracking των διυλιστηρίων τους.

Ετσι η διαθεσιμότητά του είναι περιορισμένη...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v