Πονοκέφαλο στα στελέχη του ακτοπλοϊκού κλάδου έχει προκαλέσει η αναμενόμενη άνοδος του πετρελαϊκού κόστους κατά περίπου 20%-30% από το επόμενο έτος, λόγω της χρήσης του νέου ναυτιλιακού καυσίμου με σαφώς χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
Το ενδεχόμενο απορρόφησης από τις ίδιες τις εταιρείες μιας τόσο μεγάλης επιβάρυνσης ούτε καν συζητείται, οπότε μονόδρομος φαίνεται να είναι μια σημαντική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, με τον λογαριασμό τελικά να τον πληρώνουν οι επιβάτες και κυρίως οι νησιώτες.
Η πρόταση πάντως που έχει κατατεθεί, είναι να μειώσει η κυβέρνηση τον ΦΠΑ στα ναυτιλιακά καύσιμα από το 24% που ισχύει σήμερα και έτσι να απορροφήσει το δημόσιο το αυξημένο κόστος. Μια λύση παρόμοια, δηλαδή, με αυτή που υιοθετήθηκε πρόσφατα στην περίπτωση της ΔEH.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της πρότασης, η προστασία του περιβάλλοντος από τη χρήση των νέων καυσίμων αφορά όλους τους Έλληνες και όχι μόνο τους νησιώτες που θα κληθούν να σηκώσουν στις πλάτες τους και αυτό το κόστος.
Είναι παράλογο, άλλωστε, να γίνεται από τη μια πλευρά κουβέντα στην πολιτική σκηνή για «μεταφορικό ισοδύναμο» και από την άλλη, να αυξάνεται σημαντικά το κόστος για τους νησιώτες…