Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 1 2011

Η Αττική Οδός και ο διακαής πόθος των μετόχων

Η Αττική Οδός και ο διακαής πόθος των μετόχων
Τη «χρυσή» ευκαιρία που παρουσιάστηκε για να πετύχουν τον στόχο τον οποίο για πρώτη φορά γνωστοποίησαν πριν από πέντε χρόνια θα επιδιώξουν πάση θυσία να εκμεταλλευτούν οι μέτοχοι της Αττικής Οδού.

Η απόφαση της κυβέρνησης να επεκτείνει χρονικά τη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου ικανοποιεί ουσιαστικά τον διακαή πόθο των ομίλων Ελλάκτωρ - J&P Άβαξ να εξασφαλίσουν για περισσότερα από τα αρχικώς προβλεπόμενα χρόνια την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και επομένως να συνεχίσουν να βάζουν στα ταμεία τους τα σημαντικότατα έσοδα που αυτή αποφέρει.

Μάλιστα, αν μπορέσουν να πείσουν το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να συνδυάσει την αύξηση της χρονικής διάρκειας για την ισχύουσα σύμβαση με την απευθείας ανάθεση των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού, οι δύο εταίροι θα τα έχουν καταφέρει περίφημα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2005 ο πρόεδρος της Αττικής Οδού και μέτοχος της Ελλάκτωρ, κ. Δημήτρης Κούτρας, είχε προτείνει με τον πιο επίσημο τρόπο (από το βήμα διεθνούς συνεδρίου που διεξαγόταν στην Αθήνα) στον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργο Σουφλιά, την ανάθεση στην κοινοπραξία του έργου των επεκτάσεων χωρίς καμία απολύτως χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου και με αντάλλαγμα τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Η πρόταση Κούτρα δεν έγινε δεκτή, ωστόσο οι μέτοχοι της Αττικής Οδού δεν την ξέχασαν. Έτσι, τώρα σχεδιάζουν να επαναφέρουν την πρόταση-«πακέτο», ελπίζοντας πως θα έχει καλύτερη τύχη.

Βέβαια, προς το παρόν το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών δεν έχει ξεκαθαρίσει με ποιον τρόπο θα γίνει η χρονική επέκταση της σύμβασης, ωστόσο θεωρείται πολύ πιθανό να υπάρξει κατ’ αρχάς διαπραγμάτευση με τους σημερινούς διαχειριστές του αυτοκινητοδρόμου. Σ’ αυτήν ακριβώς τη διαπραγμάτευση προσδοκούν οι Ελλάκτωρ - J&P Άβαξ, πιστεύοντας ότι η πρόταση την οποία θα υποβάλουν θα είναι τόσο ελκυστική για το ελληνικό δημόσιο ώστε δύσκολα θα απορριφθεί.

Για τον λόγο αυτόν, τα επιτελεία των δύο κατασκευαστικών ομίλων έχουν αρχίσει ήδη να δουλεύουν πάνω στο σχέδιο πρότασης που θα δώσουν στο υπουργείο όταν τους ζητηθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v