Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 27 2012

Autohellas: Τα «θαύματα» επαναλαμβάνονται;

Autohellas: Τα «θαύματα» επαναλαμβάνονται;
Η Autohellas συγκαταλέγεται στις μετοχές εκείνες που δεν «έγδυσαν» τους μετόχους τους, κρίνοντας τουλάχιστον σε μακροπρόθεσμη βάση.

Κάνοντας μία μόνο αύξηση κεφαλαίου ύψους 33 εκατ. ευρώ το 1999, προχώρησε σε επιστροφή κεφαλαίου 47 εκατ. ευρώ το 2008 και σχεδόν κάθε χρόνο (εξαίρεση πέρυσι) προχωρεί στη διανομή μερίσματος. Μάλιστα, το φετινό μέρισμα ανέρχεται σε 0,15 ευρώ ανά μετοχή και αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση κοντά στο 10%.

Μέχρι τώρα, επίσης, έχει αμυνθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά απέναντι στην κρίση, παρά τη σημαντική υποχώρηση στη ζήτηση που παρουσιάζει η αγορά της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων και τη βαθιά κρίση στον χώρο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (μεταπώληση χρησιμοποιημένων οχημάτων).

Μέχρι σήμερα, απαντά στην κρίση με συνεχή επέκταση στις χώρες της ΝΑ. Ευρώπης και στο εσωτερικό μέσα από αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου της. Η ενοικίαση δηλαδή παλαιότερων αυτοκινήτων όχι μόνο ανταποκρίνεται στο αίτημα της αγοράς (λόγω της κατάστασης) για χαμηλότερα τιμήματα, αλλά επίσης προσφέρει προστιθέμενη αξία στον κλάδο των συνεργείων και, τέλος, μειώνει τον αριθμό των οχημάτων της που βγαίνουν προς πώληση. Η δυσκολία σήμερα εντοπίζεται κυρίως στα πολυτελή αυτοκίνητα, όπου όμως το θετικό για την Autohellas είναι ότι στον τομέα αυτόν της αγοράς δεν έχει τοποθετημένο πάνω από το 8% του συνολικού της στόλου.

Το ζητούμενο βέβαια για τη μετοχή είναι αν η πολύ υψηλή κερδοφορία-«θαύμα» του 2011 (13,36 εκατ. ευρώ) είναι διατηρήσιμη στο μέλλον, λόγω και των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Το μόνο βέβαιο είναι πως το 2012 δεν ξεκίνησε καλά, με τις τουριστικές κρατήσεις να είναι μειωμένες (επηρεάζεται αρνητικά ο κλάδος του Rent A Car) και με τη ζήτηση για μακροχρόνια μίσθωση να παρουσιάζει και νέα κάμψη.

Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως για την Autohellas είναι η σημαντική εξάρτηση του κλάδου της από τον τραπεζικό δανεισμό, καθώς το τέλος του 2011 βρήκε τον εισηγμένο όμιλο με τραπεζικές υποχρεώσεις 220 εκατ. ευρώ και με μετρητά 90 εκατ. ευρώ. Και όσο κι αν οι δείκτες ρευστότητας παραμένουν σε καλά επίπεδα, όλα δείχνουν πως αν δεν αλλάξει η κατάσταση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας το κόστος χρηματοδότησης της Autohellas μπορεί να αυξηθεί δραματικά (ακόμη υπάρχουν μακροχρόνιες δανειακές συμβάσεις με χαμηλά επιτόκια).

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, υπάρχουν και τα 90 εκατ. ευρώ, που κάτω από προϋποθέσεις θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε επενδύσεις προκειμένου ο όμιλος να εκμεταλλευθεί την κρίση.

Ήδη το μνημόνιο κάνει λόγο για ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων και η διοίκηση της Autohellas θα εξέταζε τη συμμετοχή της σε κοινοπρακτικά σχήματα που διεκδικούσαν κάποια αεροδρόμια.

Επιπλέον, ευκαιρίες θα μπορούσαν να προκύψουν από την απελευθέρωση κάποιων κλειστών επαγγελμάτων, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η τοποθέτηση -ύψους 4,5 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα- στην εταιρεία Sportsland, η οποία σχετίζεται με τη δραστηριότητα του real estate και θα μπορούσε να αποφέρει κέρδη ή υπεραξίες σε μακροπρόθεσμη βάση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v