Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 19 2009

Αεροπορικά... ανταλλάγματα

Σε "εναέρια… κερκόπορτα στο Αιγαίο" αναφερόταν ο Εκηβόλος (στις 22 Σεπτεμβρίου) μεταφέροντας τις επισημάνσεις υψηλόβαθμων στελεχών του (τότε) κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αναφερόμασταν στη "μαζική είσοδο στον εθνικό εναέριο χώρο τουρκικών εταιριών, μέσω μη χωροθετημένου αεροδιαδρόμου Σμύρνης - Αθήνας, που σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα 'Yeni Asir' (26/11/08) αποτέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του Εμπορικού Επιμελητηρίου Σμύρνης και του ελληνικού ΥΠΕΞ" .

Προσπάθεια και επιδίωξη της στήλης ήταν η όλη προσέγγιση να περιοριστεί στο διπλωματικό και πολιτικό σκέλος της, χωρίς να εισέλθει στα ενδότερα του επιχειρηματικού χαρακτήρα της αντιπαράθεσης Aegean - MIG-Olympic Air. Και αυτό θα επιχειρήσουμε και αυτήν τη φορά, καθώς εκείνο που μας απασχολεί είναι όσα αναφέρονται κυρίως στο εξής θέμα: "Οι Τούρκοι ζήτησαν και πήραν ανταλλάγματα -  Συναίνεσαν για αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με τα Κατεχόμενα".

Σε καιρούς χαλεπούς, δύσκολους και πονηρούς συνάμα (και) για τα εθνικά θέματα της πατρίδας μας, μόλις δύο μήνες πριν αυτά συζητηθούν στα ευρωπαϊκά όργανα (Σκόπια, Τουρκία, Κυπριακό), σε αυτή τη συγκυρία που η σουηδική προεδρία πιέζει αφόρητα την ελληνική πλευρά είτε δίνοντας συγχωροχάρτι ουσιαστικά στους γείτονες είτε χαϊδεύοντάς τους, νομίζουμε πως όλα έχουν τη σημασία τους.

Στο έντυπο "Πρώτο Θέμα" της Κυριακής 18/10 (σελίδες 26 - 27) ο Μάκης Πολλάτος κάνει λόγο για "μεθόδευση Ντόρας για τον διορισμό -όπως τον αποκαλεί- της Aegean", σημειώνοντας πως η πρώην υπουργός Εξωτερικών και οι (τότε) μηχανισμοί του ΥΠΕΞ "διευκόλυναν τους Τούρκους για να ξεκινήσουν έγκαιρα οι πτήσεις". Πρωτίστως, όμως, κάνει αναφορά στον ρόλο της Pegasus, της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας που διαφημίζει απευθείας πτήσεις Αθήνα - Σμύρνη αλλά και προς την Ιστανμπούλ με προβολή που τρέχει στα λεωφορεία του... κρατικού ΟΑΣΑ, διασχίζοντας όλη την πρωτεύουσα.

Στα δρομολόγια της τουρκικής ιδιωτικής αεροπορικής προς τα Κατεχόμενα είχε αναφερθεί η στήλη στο σχόλιό της 22ας/9 και αυτό επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία που παρουσιάζει στο "Πρώτο Θέμα" ο μαχητικός συνάδελφος.

ΣΗΜ.: Στο σχόλιο της 22ας/9 αρκετοί ήταν εκείνοι που μας τηλεφώνησαν για να εκφράσουν την αντίθεσή τους, τις ενστάσεις τους "για την προσπάθεια εμπλοκής ενός εξειδικευμένου οικονομικού δικτύου -όπως είναι το euro2day- με ζητήματα διπλωματικού - πολιτικού περιεχομένου".

Σεβαστή η γνώμη τους, ενώ αντιπαρήλθαμε τις… μπηχτές λίγων για "…πατριδοκαπηλείες». Όμως των περισσότερων οι επισημάνσεις ήταν προς την ψύχραιμη κατεύθυνση, την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που δεν μπορεί να έχει αυστηρά οικονομική -οικονομίστικη- πλευρά. Κι αυτό γιατί, όπως ορθά επισήμαινε ένας φίλος, η ομηρεία της χώρας (και) μέσω του χρέους την καθιστά προφανώς πιο ευάλωτη και σε θέματα εθνικής κυριαρχίας και διπλωματικών ισορροπιών… κινούμενη άμμο των Βαλκανίων. Και από αυτήν την άποψη η ουσία του προβλήματος αυτεπιστρέφεται και με οικονομικούς όρους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v