Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα ATMs σε ένα κόσμο χωρίς… μετρητά

Το μοντέλο των hi tech τραπεζικών καταστημάτων, η μείωση του προσωπικού και γιατί οι μηχανές ανάληψης μετρητών έχουν... μέλλον. Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα και το καινούργιο μπουκέτο υπηρεσιών.

Η άνοδος των κρυπτονομισμάτων και των πληρωμών μέσω κινητού δημιουργεί την αντίληψη ότι ζούμε το ηλιοβασίλεμα των κοινωνιών που στηρίζονται στα χαρτονομίσματα. Αν οδεύουμε προς ένα κόσμο χωρίς μετρητά θα γλιτώσουμε και από τα μηχανήματα ανάληψης μετρητών (ATMs);

Το ενδιαφέρον video των FT ξεκινά από την τράπεζα που πριν από 50 χρόνια εγκαταστάθηκε το πρώτο μηχάνημα αυτόματης ανάληψης μετρητών, δημιουργώντας μια επανάσταση στην λιανική τραπεζική.

Σήμερα υπάρχουν 3,8 εκατομμύρια μηχανήματα ανά το πλανήτη τα οποία μοιράζουν κάθε χρόνο χαρτονομίσματα αξίας 13,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Κάθε δευτερόλεπτο 3.100 άνθρωποι «σηκώνουν» πάνω από 400.000 δολάρια.

Όμως παρότι η χρήση μετρητών περιορίζεται σε πολλές αναπτυγμένες οικονομίες δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα ATMs. Ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί σε 4,3 εκατομμύρια ως το 2020. Προσφέρουν δε έως και 200 διαφορετικές υπηρεσίες, περιλαμβανομένης της πληρωμής λογαριασμών, τις δωρεές και την εξόφληση φόρων. Τα ATMs χρησιμοποιούνται ακόμα και από μη κυβερνητικούς οργανισμούς για τη διανομή βοήθειας σε πρόσφυγες.

Η επανάσταση έρχεται και σε άλλους τομείς της λιανικής τραπεζικής. «Hi tech» καταστήματα θα αντικαταστήσουν τα «παραδοσιακά», καθώς οι τράπεζες θέλουν να μειώσουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό.

Όπως όλα δείχνουν δηλαδή το μέλλον των συσκευών ανάληψης μετρητών έχει αποσυνδεθεί από αυτό των ίδιων των μετρητών.

© The Financial Times Limited 2018. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v