Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τέλος εποχής των "δεινοσαύρων" λιανικής

Η απόφαση της γερμανικής Arcandor να πτωχεύσει εμπλούτισε τα επιχειρήματα όλων αυτών που πιστεύουν ότι η εποχή των «δεινοσαύρων» του λιανικού εμπορίου στη Γερμανία, πλησιάζει στο τέλος της.

Τέλος εποχής των δεινοσαύρων λιανικής
Η απόφαση της Arcandor να πτωχεύσει εμπλούτισε τα επιχειρήματα όσων πιστεύουν ότι τελειώνει η εποχή των «δεινοσαύρων» στον κλάδο λιανικού εμπορίου της Γερμανίας.

Από τότε που οι τράπεζες άρχισαν να συγκρατούν τον δανεισμό εξαιτίας της πιστωτικής αποστράγγισης, περίπου 500 από τα 643 department stores που ανήκουν στις πέντε κορυφαίες αλυσίδες λιανεμπορίου του έθνους, έχουν πέσει στα χέρια των διαχειριστών.

Η γερμανική αλυσίδα Woolworth, με περίπου 300 υποκαταστήματα, αιτήθηκε υπαγωγή σε καθεστώς χρεοκοπίας την Άνοιξη, όπως και η Hertie, με 72 καταστήματα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η EHI Retail Institute. Την Τρίτη, η μεγαλύτερη αλυσίδα, η Karstadt που ανήκει στην Arcandor, με τα 127 καταστήματά της και τα 4 δισ. ευρώ σε ετήσιες πωλήσεις, εντάχθηκε επίσης στους πτωχευμένους ομίλους.

Ο Marco Atzberg, αναλυτής της EHI, δήλωσε: «Οι Γερμανοί απλά δεν ψωνίζουν όπως πριν από 20 χρόνια… Στον κόσμο εξακολουθεί να αρέσει η ιδέα να βρίσκουν όλα όσα θέλουν κάτω από μια στέγη –αλλά σε ένα εμπορικό κέντρο με ειδικευμένα καταστήματα αλυσίδων λιανικής, αυτά τα καταστήματα δυσκολεύονται να δώσουν το καλύτερό τους.»

Η ένωση λιανεμπορίου HDE προβλέπει ότι ο χώρος που καταλαμβάνει το λιανικό εμπόριο συνολικά στην Γερμανία θα αυξηθεί από 117 εκατ. τετ. μέτρα το 2006 στα 122 τετ. μέτρα τον επόμενο χρόνο, καθώς ανοίγουν νέα εμπορικά κέντρα σε πόλεις και επαρχίες.

Ο Γερμανός καταναλωτής εδώ και αρκετά χρόνια, προτιμά να αποταμιεύει παρά να δαπανά και απευθύνεται σε αλυσίδες προσφορών -κατ’αρχήν στα τρόφιμα και όλο και περισσότερο στα ρούχα.

Ο Josef Auer, οικονομολόγος της Deutsche Bank Research, δηλώνει: «Στην αγορά εμφανίστηκε μια πόλωση τα τελευταία χρόνια, ανάμεσα στο ακριβό, εξειδικευμένο λιανεμπόριο και τις αλυσίδες προσφορών, όπως η Aldi… Δεν υπάρχει πλέον μεγάλη ζήτηση για τα παραδοσιακά πολυκαταστήματα, που πωλούν τα πάντα στον καταναλωτή σε μεσαίας κλίμακας τιμές.»
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v