Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το ισχυρό ευρώ "γονατίζει" τους εξαγωγείς

Το ευρώ συνεχίζει να ενισχύεται έναντι δολαρίου και στερλίνας και οι ευρωπαϊκές εταιρίες αντιδρούν... μεταναστεύοντας στις ΗΠΑ. Με αυτή τη μεταφορά της παραγωγής προσπαθούν να προστατευτούν από το "σκληρό" ευρώ.

  • Richard Milne (Λονδίνο)
Το ισχυρό ευρώ γονατίζει τους εξαγωγείς
Η ισχύς του ευρώ αναγκάζει τις ευρωπαϊκές εταιρίες να εφαρμόσουν περισσότερο σκληρά προγράμματα μείωσης των δαπανών προκειμένου να ανταγωνιστούν τους αντιπάλους τους ανά την υφήλιο. Οι Ευρωπαίοι φοβούνται ότι όταν έρθει η ανάκαμψη η ζήτηση για τα δικά τους προϊόντα θα είναι μειωμένη λόγω της ισχύος του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος.

Το ευρώ, το οποίο έχει ενισχυθεί στο 1,40 δολάριο από 1,25 που ήταν τον Μάρτιο, καθιστά τη ζωή των ευρωπαϊκών εταιριών ιδιαίτερα δύσκολη, όπως δηλώνει στους "Financial Times" ο κ. Pier Francesco Guarguaglini, διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού αμυντικού ομίλου Finmeccanica.

Ο συγκεκριμένος δηλώνει: "Οφείλουμε να επιβιώσουμε από αυτήν την κατάσταση. Πρέπει να μειώσουμε το κόστος μας και να ενισχύσουμε την αποτελεσματικότητά μας".

Οι οικονομολόγοι ανησυχούν ότι το ισχυρό ευρώ θα είναι τιμωρία για αρκετούς ευρωπαϊκούς ομίλους -όταν υπάρξει η ανάκαμψη-, ιδιαίτερα δε για όσους στηρίζονται στις εξαγωγές.

"Σαφώς θα αποτελέσει βαρίδι για την ανάκαμψη", υπογραμμίζει η κ. Julian Callow, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ευρώπη στην Barclays Capital. Μάλιστα, τονίζει: "Οι αερομεταφορές, η αυτοκινητοβιομηχανία, ο χάλυβας, ο χημικός κλάδος, όλοι αποτιμώνται σε δολάρια. Το ισχυρό ευρώ θα τους πλήξει. Είναι μεγάλο πρόβλημα".

Ο κ. Andrew Watt, κορυφαίος ερευνητής στο European Trade Union Institute, θεωρεί περισσότερο ευάλωτες τις επιχειρήσεις στη Γερμανία και στην Ιταλία.

"Πού θα στείλουν τις εξαγωγές τους; Τι μπορούν να πράξουν για να εξέλθουν από την κρίση; Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε, καθώς το ευρώ συνεχίζει να ενισχύεται έναντι του δολαρίου και της στερλίνας."

Εταιρίες όπως η BMW και η Volkswagen έχουν χάσει δισ. ευρώ λόγω της ισχύος του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος τα τελευταία χρόνια. Εξ ανάγκης τόσο αυτές όσο και άλλες γερμανικές εταιρίες προχωρούν στη μείωση του κόστους της λειτουργίας και στην αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων τους.

Ο κ. Dieter Zetsche, επικεφαλής της Daimler, δηλώνει χαρακτηριστικά: "Η πορεία του νομίσματος είναι ένα συνεχές μάθημα για εμάς. Οφείλουμε να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Αυτό μας κρατάει σε… φόρμα".

Αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες, όπως για παράδειγμα η VW και η ThyssenKrupp, φροντίζουν να δημιουργήσουν μονάδες στις ΗΠΑ ώστε να εκμεταλλευτούν τη βοήθεια από το αμερικανικό δημόσιο.

Η EADS, ο κορυφαίος αεροναυπηγικός όμιλος της Ευρώπης, θα κατασκευάσει μία νέα μονάδα στις ΗΠΑ σε περίπτωση που κερδίσει τον διαγωνισμό για την κατασκευή ενός νέου αμερικανικού αεροσκάφους ανεφοδιασμού.

Ο κ. Guarguaglini τονίζει ότι και η Finmeccanica σχεδιάζει να ενισχύσει την παραγωγή της επί αμερικανικού εδάφους.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v