Το "τεστ της γιαγιάς" και οι e-ρουφιάνοι!

Η παρουσίαση ακατάλληλων λεπτομερειών στο Internet μπορεί να στοιχίσει ακόμα και τη δουλειά σας. Μερικές συμβουλές για το πώς να κρύψετε από τους υποψήφιους εργοδότες το... ένοχο (διαδικτυακό) παρελθόν σας.

  • Rhymer Rigby
Το τεστ της γιαγιάς και οι e-ρουφιάνοι!
Μπορεί να είναι πολλοί αυτοί που βρέθηκαν σε δύσκολη θέση μετά την παρουσίαση ακατάλληλων λεπτομερειών για το άτομό τους στο Διαδίκτυο, όμως ο κόσμος δεν βάζει μυαλό.

Πρόσφατα είχαμε την περίπτωση του Sir John Sawers, του νέου επικεφαλής της ΜΙ6, και του λογαριασμού της συζύγου του στο Facebook. Κάποιες λεπτομέρειες που μάθαμε για τον νέο επικεφαλής των πρακτόρων ήταν αβλαβείς (για παράδειγμα ότι φοράει Speedos), άλλες όχι τόσο (όπως η διεύθυνση κατοικίας του και οι λεπτομέρειες για φίλους και συγγενείς του).

Δεν είναι ο μόνος. Η λίστα είναι μεγάλη και περιλαμβάνει από ρεπουμπλικανούς που κάνουν ρατσιστικά σχόλια, μέχρι τραπεζίτες οι οποίοι βρίζουν τα αφεντικά τους.

"Όλοι γνωρίζουν πως πολλές εταιρίες ψάχνουν στο Facebook όταν εξετάζουν κάποιον υποψήφιο εργαζόμενο", λέει η κ. Charlotte Butterfield, διευθύντρια της εταιρίας εύρεσης εργασίας για νομικούς Law Absolut. "Είναι μια μορφή επιμέλειας και το προφίλ σου στο Facebook σε γενικές γραμμές θα πρέπει να είναι το ίδιο με εκείνο του ατόμου που παρουσιάζεις σε μία συνέντευξη".

Η κ. Jenny Ungless, career coach της Monster, δηλώνει ότι όλα θα πρέπει να περνάνε από το "τεστ της γιαγιάς". "Αν δεν θα το έλεγες στη γιαγιά σου, τότε μην το βάζεις στο Internet".

Ωστόσο, οι ιστοσελίδες social networking δίνουν ψευδή αίσθηση οικειότητας και πολύ συχνά ο κόσμος παρουσιάζει διάφορα πράγματα χωρίς πρώτα να το σκεφτεί. Έτσι, αν πρόκειται να αναζητήσετε μία νέα θέση εργασίας, τι μπορείτε να κάνετε για να καθαρίσετε τη διαδικτυακή σας παρουσία;

Αρχίστε πληκτρολογώντας το όνομά σας σε μια μηχανή αναζήτησης και δείτε τις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της. Λίγοι είναι οι πιθανοί εργοδότες που θα κοιτάξουν πέρα από αυτό.

Υπάρχει ιεραρχία όσον αφορά σε αυτά που δεν θα πρέπει να παρουσιάσετε. "Πρώτα στη λίστα είναι τα υποτιμητικά σχόλια για τους τωρινούς ή τους προηγούμενους εργοδότες", σύμφωνα με τον κ. Sal Remtulla, της Risk Advisory Group. Δεύτερα έρχονται τα ρατσιστικά ή σεξιστικά σχόλια και οι αναφορές σε παράνομες δραστηριότητες. Αυτά που αφορούν στα "άγρια" πάρτι και σε νόμιμες μεν, ανάρμοστες δε, δραστηριότητες έρχονται τρίτα στη λίστα.

Όσοι ανησυχούν, ίσως θελήσουν να κοιτάξουν τις ρυθμίσεις του λογαριασμού τους στο Facebook. Υπάρχουν αρκετές που σας επιτρέπουν να διαχειριστείτε διάφορες παραμέτρους, από τις βασικές πληροφορίες, μέχρι τα tags στις φωτογραφίες και τα σχόλια που έχετε αναρτήσει. "Μπορεί να θελήσετε να αλλάξετε τα privacy settings έτσι ώστε μόνο οι φίλοι να μπορούν να δουν το προφίλ σας", σύμφωνα με την κ. Corinne Mills, διευθύντρια της Personal Career Management. "Παρ' όλα αυτά, μπορεί πολλά άλλα να εμφανίζονται. Αν κάποιος έχει βάλει μια ημίγυμνη φωτογραφία σας μπορείτε να του ζητήσετε να την αφαιρέσει, αλλά τίποτα περισσότερο".

Ιστοσελίδες όπως το YouTube σας επιτρέπουν να διαγράψετε σχόλια που εύχεστε να μην είχατε κάνει. Όμως υπάρχουν πολλές όπου τα σχόλιά σας θα παραμείνουν για πάντα. Μπορείτε να ζητήσετε από τον ιδιοκτήτη του site να τα διαγράψει, όμως οι όροι και οι προϋποθέσεις σημαίνουν ότι ο συγκεκριμένος δεν έχει καμία υποχρέωση να το κάνει.

Σύμφωνα με την κ. Ungless, άλλη μία στρατηγική είναι να παρουσιάσετε περισσότερο θετικό υλικό για εσάς, έτσι ώστε να αντισταθμίσετε τις λιγότερο… κολακευτικές πληροφορίες: "Αν ένας υποψήφιος εργοδότης ψάξει για πληροφορίες αναφορικά με εσάς στο Google, μπορείτε να κάνετε αρκετά πράγματα για να αυξήσετε εκείνες που θα βρει. Για παράδειγμα, αν γίνετε μέλος ιστοσελίδων όπως το LinkedIn, γράφετε σε blog για τη δουλειά και συνεισφέρετε άρθρα σε διάφορα fora, αυτά σύντομα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης".

Ακόμα κι αν υπάρχει αρνητικού περιεχομένου αποτέλεσμα αναζήτησης, το οποίο δεν μπορείτε να διαγράψετε, η κ. Ungless σημειώνει ότι "τουλάχιστον μπορείτε να είστε προετοιμασμένοι -  και μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι εργοδότες είναι λογικοί και θα συγχωρήσουν αυτήν την περίεργη φωτογραφία από το πάρτι".

Ο κ. Jakob Nielsen, ειδήμων στον τομέα της χρήσης ΙΤ, θεωρεί ότι ακόμα και η λογική συμπεριφορά δεν εγγυάται την αποφυγή προβλημάτων στο μέλλον. "Ένα πρόβλημα είναι ότι είναι αδύνατον να καθοριστεί τι θα θεωρείται μελλοντικά αποδεκτή συμπεριφορά", επισημαίνει.

Στο μεταξύ, υπάρχει μία ομάδα ατόμων που δεν χρειάζεται να ανησυχεί. Με περίπου 80 εκατομμύρια αποτελέσματα αναζήτησης στο Google, οι John Smith αυτού του κόσμου μπορούν να παρουσιάσουν ό,τι θέλουν… ατιμωρητί.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v