Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Οι -πιστευτές- διαφημίσεις των τραπεζών

Οι πολιτικοί γνωρίζουν εδώ και αιώνες ότι ο κόσμος "καταπίνει" τα μεγάλα ψέματα ευκολότερα από τα μικρά. Το ίδιο και οι τράπεζες, αν κρίνουμε από τις αμερικανικές διαφημιστικές τους εκστρατείες.

  • Lex
Οι -πιστευτές- διαφημίσεις των τραπεζών
Οι πολιτικοί γνωρίζουν εδώ και αιώνες ότι ο κόσμος "καταπίνει" τα μεγάλα ψέματα ευκολότερα από τα μικρά. Η σύγχρονη ψυχολογία αποκαλεί την τάση των ανθρώπων να διατηρούν εσφαλμένες εντυπώσεις, παρά τις περί του αντιθέτου ενδείξεις, "υποσυνείδητη δικαίωση". Οι εταιρίες γνωρίζουν πάρα πολύ καλά πόσο τεράστιο είναι το κίνητρο της αυτοδικαίωσης.

Γι’ αυτό και όλες οι τσίχλες κάνουν καλό στα δόντια και όλες οι μεγάλες πετρελαϊκές είναι πράσινες. Αν το ψέμα ήταν μικρότερο, πιθανότατα όλοι θα γελούσαν με αυτό.

Στη μετά την κρίση εποχή οι εμπορικές τράπεζες βάζουν τα δυνατά τους να δικαιώσουν τις προ της κρίσης απόψεις. Η νέα διαφημιστική εκστρατεία της Merrill Lynch Wealth Management επικεντρώνεται στο ότι θέλει να μας "help2achieve", να μας βοηθήσει να τα καταφέρουμε. Κι ας είχε η Merrill απομειώσεις 56 δισ. δολ., κι ας έχει σταματήσει να υπάρχει, κι ας έχει πάρει κεφάλαια διάσωσης 70 δισ. δολ. η εταιρία που την αγόρασε. Η τράπεζα θέλει να βοηθήσει τους πελάτες της "να παραμείνουν ενημερωμένοι για τις αγορές".

Παράλληλα, η πιο πρόσφατη φράση-κλισέ στις διαφημίσεις της Citigroup, που ανήκει πλέον στο κράτος και είχε απομειώσει 112 δισ. δολ., καταλήγει: "Γι’ αυτό ας φερθούμε έξυπνα".

Το ότι δεν ντρέπονται οι τράπεζες να προβάλουν τέτοιες διαφημίσεις είναι το πιο πρόσφατο δείγμα ότι πιστεύουν πως τα πράγματα επιστρέφουν στην ομαλότητα. Η καμπάνια της Merrill θα μπορούσε να προέρχεται από οποιαδήποτε εποχή - αν εξαιρέσουμε την υπόσχεση ότι θα βοηθήσει τους πελάτες "να ξαναχτίσουν" αντί "να χτίσουν" τα χαρτοφυλάκιά τους.

Αλλά ποιος θα μπορούσε να κατηγορήσει τις τράπεζες που θέλουν να αφήσουν πίσω τους τα δυσάρεστα; Εκείνο που δεν είναι κατανοητό είναι η αποδοχή του κοινού. Πολύς κόσμος είδε την αξία του συνταξιοδοτικού του προγράμματος να κόβεται στο μισό μέσα σε έναν χρόνο.

Η πραγματικά ιδιοφυής σκέψη των εμπορικών τραπεζών και της διαχείρισης κεφαλαίων, οπότε, είναι ότι καταφέρνουν να συντηρούν τον μύθο πως είναι οι μόνοι που μπορούν να διαχειριστούν τα χρήματα του κόσμου.
© The Financial Times Limited 2009. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v