Lex: Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου

Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα που καταγράφουν οι διεθείς αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα δεν αναμένεται να συνεχιστούν. Η ζήτηση στηρίχθηκε σε κρατικά αναπτυξιακά κίνητρα που σταδιακά αποσύρονται.

Lex: Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου
Σε έναν κόσμο αντικρουόμενων στοιχείων…, να λίγα ακόμη, αυτήν τη φορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι περισσότεροι παίκτες του κλάδου ανακοίνωσαν εντυπωσιακά αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου και αισιόδοξα προγνωστικά για τη μετέπειτα πορεία του έτους. Η Toyota, επί παραδείγματι. Παρά την ανάκληση 10 εκατομμυρίων αυτοκινήτων διεθνώς, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε σε αναβάθμιση του στόχου κερδοφορίας για το έτος κατά 10% στα 4 δισ. δολ. Στην Κίνα, όμως, που πλέον είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία BYD προχωρά σε υποβάθμιση του στόχου της για πωλήσεις κατά 25%.

Η εύκολη λύση θα ήταν να απαξιώσει κανείς την BYD θεωρώντας πως προέβη σε υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις προηγουμένως. Πρόκειται για μία εταιρία που ξεκίνησε κατασκευάζοντας μπαταρίες στην πόλη Shenzhen, στα σύνορα με το Χονγκ Κονγκ, και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι οδηγοί προτίμησαν τα αυτοκίνητά της -πωλήσεις σχεδόν μισού εκατομμυρίου οχημάτων το 2009- και οι επενδυτές τη μετοχή της. Ο κ. Warren Buffett αγόρασε το 10% του μετοχικού της κεφαλαίου το 2008. Το 2009 η χρηματιστηριακή αξία της ανερχόταν στα 25 δισ. δολ., δηλαδή σε τετραπλάσια επίπεδα από τις πωλήσεις της. Το 2009 η BYD κατέγραψε απόδοση κεφαλαίου 20% (συγκριτικά αναφέρεται ότι στις καλές περιόδους η Toyota έχει απόδοση κεφαλαίου 7%).

Η συζήτηση όμως δεν αφορά μόνο στην BYD. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία απλώς δηλώνει όσα οι άλλοι κρατούν κρυφά: Ότι η Κίνα δεν είναι τόσο διαφορετική αγορά από τις υπόλοιπες. Το ισχυρό πρώτο εξάμηνο αντικατοπτρίζει την ενίσχυση της αγοράς από κρατικά κίνητρα. Τώρα που τα κίνητρα αποσύρονται, οι πάλαι ποτέ πλεονέκτες χορηγοί δανείων εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί, οι καταναλωτές είναι λιγότερο επιδειξιομανείς και οι εκθέσεις αυτοκινήτου λιγότερο πολυσύχναστες.

Η BYD δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που αισθάνεται το πλήγμα. Αυτήν την εβδομάδα η Ford δήλωσε πως οι πωλήσεις Ιουλίου μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν συνηθίσει να μειώνουν την παραγωγή και τις τιμές τους στην Κίνα θα προσαρμοστούν εύκολα. Πάντως, τώρα που η Κίνα αντιστοιχεί σε μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου θα δυσκολευτούν να αντιμετωπίσουν τη συνεπαγόμενη μείωση του περιθωρίου κερδοφορίας.
© The Financial Times Limited 2010. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο