Ισχυρή ανάκαμψη στον κλάδο των containers

Σημαντική ενίσχυση του όγκου μεταφοράς containers και εκτίναξη των ναύλων καταγράφεται στα αποτελέσματα των τριών μεγάλων "παικτών" του κλάδου, μετά την κάθετη πτώση του 2009.

  • Robert Wright
Ισχυρή ανάκαμψη στον κλάδο των containers
Ο όγκος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που θεωρείται και δείκτης-βαρόμετρο της παγκόσμιας οικονομίας, ενισχύεται σημαντικά φέτος ξεπερνώντας ακόμη και τα επίπεδα-ρεκόρ του 2008.
Δύο από τις πλέον σημαντικές εταιρίες στον κλάδο των containers -η δανέζικη AP Moller Maersk και η DP World του Ντουμπάι- την Τετάρτη έδωσαν νέες αποδείξεις για την ανάκαμψη της ναυτιλιακής μεταφοράς containers.

Η ανάκαμψη, που στηρίζεται από τη διακίνηση προϊόντων προς και από τις αναδυόμενες οικονομίες, είναι τόσο ισχυρή που οι αναλυτές δηλώνουν ότι έχουν εκπλαγεί.

Η Maersk, ιδιοκτήτρια εταιρία της Maersk Line, ανακοίνωσε πως ο όγκος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλων αποστάσεων ενισχύθηκε κατά 13% το πρώτο εξάμηνο του έτους, συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο εξάμηνο. Η μεταφορά προϊόντων ανάμεσα στην Ασία και στην βόρεια Αμερική παρουσίασε άνοδο 11%, ενώ προς και από τη Λατινική Αμερική ενισχύθηκε κατά 18%.

Η DP World ανακοίνωσε πως η μεταφορά containers προς και από τα λιμάνια της αυξήθηκε σε ποσοστό 7% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε ετήσια βάση. Τα τμήματα της Αυστραλίας και της βόρειας και νότιας Αμερικής ανακοίνωσαν ενίσχυση του όγκου δραστηριοτήτων κατά 31% σε ετήσια βάση.

Λίγες μέρες νωρίτερα, η Neptune Orient Lines της Σιγκαπούρης ανακοίνωσε αύξηση του όγκου δραστηριοτήτων στο οικονομικό έτος που έληξε στις 23 Ιουλίου κατά 35% σε ετήσια βάση.

Η ανάκαμψη του όγκου μεταφοράς containers ήταν τόσο απροσδόκητη που η Maersk όπως και άλλες εταιρίες αναγκάστηκαν να απολογηθούν στους πελάτες τους για την εξάντληση των containers, καθώς είχαν παραγγείλει πολύ λιγότερα από όσα απαιτούνταν τελικά για την αυξημένη ζήτηση.

Η άνοδος του όγκου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οδήγησε και σε αύξηση των ναύλων ανά container και κατά συνέπεια της κερδοφορίας των ναυτιλιακών. Η Maersk δήλωσε πως ο ναύλος για τα containers 40 ποδιών ενισχύθηκε το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 30% σε ετήσια βάση, ενώ η Neptune Orient Lines κατέγραψε αύξηση αποτελεσμάτων σε ποσοστό 15%.

Η Maersk προβλέπει εκτίναξη των κερδών της για το 2010 σε επίπεδα ανώτερα των 4 δισ. δολ. και κοντά στο ρεκόρ των 4,69 δισ. δολ. που είχε καταγράψει το 2004. Παρ' όλα αυτά, ο κ. Nils Andersen, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, δηλώνει πως υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης της κερδοφορίας και των ναύλων ανά container, μετά τη βουτιά του 2009.
"Οι συνθήκες είναι καλές, αν και όχι εντυπωσιακές. Τον προηγούμενο χρόνο πάντως, οι συνθήκες ήταν εντυπωσιακά κακές", δήλωσε.
 
Τόσο η Maersk όσο και η DP World προειδοποιούν, ωστόσο, ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν κινδύνους από το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας, αν και επισημαίνουν πως ακόμη δεν έχουν διαπιστώσει ενδείξεις επιβράδυνσης.
 
"Εάν επιδεινωθούν οι συνθήκες για την παγκόσμια οικονομία, τότε θα υπάρξει αντίκτυπος στις ναυτιλιακές εταιρίες εμπορευματοκιβωτίων", δήλωσε ο κ. Andersen.

Επισημαίνεται ότι η φετινή ανάκαμψη έπεται της κάθετης πτώσης της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο όγκος των δραστηριοτήτων μειώθηκε περισσότερο από 10%, που οδήγησε και σε βουτιά των ναύλων, με αποτέλεσμα αρκετές ναυτιλιακές εταιρίες να χρειαστούν πακέτα στήριξης από τους μετόχους τους ή τις εθνικές κυβερνήσεις.
© The Financial Times Limited 2010. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v