Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς το LinkedIn μπορεί να χτίσει καριέρες

Τα μυστικά και τις λεπτομέρειες για ένα δυνατό προφίλ στο LinkedIn παρουσιάζει η υπεύθυνη επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο MIT. Τι προσέχουν οι κυνηγοί ταλέντων και οι εταιρείες. Η σημασία των «ποιοτικών» επαφών.

  • της Bryn Panee Burkhart
Πώς το LinkedIn μπορεί να χτίσει καριέρες

Χρησιμοποιούν τελικά οι εταιρείες το LinkedIn για να προσλάβουν πτυχιούχους MBA;

Και βέβαια ! Το πιο δημοφιλές επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής προσλήψεων για όλα τα είδη εταιρειών, από start-up μέχρι πολυεθνικές. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του LinkedIn προέρχεται από τις υπηρεσίες εύρεσης ταλέντων, που προσφέρουν σε εταιρείες και κυνηγούς ταλέντων εξειδικευμένα εργαλεία αναζήτησης για τον εντοπισμό επαγγελματιών με υψηλή κατάρτιση.

Σύμφωνα με το LinkedIn, 89 από τις 100 κορυφαίες εταιρείες στην πρόσφατη λίστα του Fortune χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτές. Εν τω μεταξύ, μικρότερες εταιρείες αγοράζουν premium συνδρομές ή μπορεί να παρακινούν εργαζομένους να ψάχνουν τις προσωπικές τους επαφές για την εύρεση πιθανών υποψηφίων.

Η κατακλείδα είναι πως με τη δημιουργία ενός προφίλ στο LinkedIn, τοποθετείτε τον εαυτό σας σε μια παγκόσμια βάση βιογραφικών και υπάρχει μια πιθανότητα να βρείτε νέες επαγγελματικές ευκαιρίες.

Τι μπορούν να κάνουν οι πτυχιούχοι MBA για να τους προσέξουν οι κυνηγοί ταλέντων;

Πρέπει να πληρείτε όλους τους όρους του LinkedIn για τη δημιουργία ενός «ολοκληρωμένου προφίλ», το οποίο περιλαμβάνει την προσθήκη μιας επαγγελματικής φωτογραφίας, έναν κύριο τίτλο (την τρέχουσα θέση εργασίας ή ένα έξυπνο σλόγκαν που να διαφημίζει τα βασικά προσόντα σας), τον τόπο διαμονής, την εργασιακή εμπειρία, την εκπαίδευση, τις βασικές δεξιότητες και τουλάχιστον 50 επαφές. Η ιστοσελίδα καθοδηγεί τους χρήστες σε αυτήν την διαδικασία.

Tα παραπάνω βήματα θα οδηγήσουν σε αυτό που το LinkedIn αποκαλεί προφίλ «Αll - Star», το οποίο είναι και το υψηλότερο επίπεδο που μπορεί να επιτύχει κανείς. Το επίπεδο του προφίλ μετριέται από ένα κυκλικό γράφημα που βρίσκεται στα δεξιά της σελίδας του προφίλ σας. Σύμφωνα με το LinkedIn, οι «All-Star» χρήστες είναι 40 φορές πιο πιθανό να εμφανιστούν στις αναζητήσεις των κυνηγών ταλέντων και η κατάταξη των αναζητήσεων γίνεται με βάση το πόσο ολοκληρωμένο είναι ένα προφίλ.

Πώς μπορώ να αυξήσω την επισκεψιμότητα στο προφίλ μου;

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το Google για να ελέγξουν πιθανούς υποψηφίους, οπότε μια αναζήτηση στο όνομα σας θα έχει αποτελέσματα. Με την προσαρμογή της διεύθυνσης LinkedIn URL με το όνομα σας, για παράδειγμα, έχετε εξασφαλίσει την βελτίωση της επισκεψιμότητας του προφίλ σας.

Μια προσαρμοσμένη διεύθυνση URL δείχνει πως είστε ένας προχωρημένος χρήστης του LinkedIn και μπορεί να χρησιμεύσει ως η ψηφιακή επαγγελματική σας κάρτα. Οι πτυχιούχοι MBA που έχουν αυτοπεποίθηση για το προφίλ τους στο LinkedIn πρέπει να το προσθέσουν στην υπογραφή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email signature), στις επαγγελματικές κάρτες και στα βιογραφικά τους. Είναι ένας έξυπνος τρόπος για να αυξήσουν τα κλικ στο προφίλ τους.

Ποιες άλλες πληροφορίες πρέπει να προσθέσω στο προφίλ μου;

Το τμήμα της περίληψης (summary) στο προφίλ δίνει στους πτυχιούχους MBA μια μεγάλη ευκαιρία να παρουσιάσουν ένα «elevator pitch» και να δείξουν άμεσα τα ταλέντα τους. Τους συμβουλεύω να συντάξουν την περίληψη απατώντας σε τρεις ερωτήσεις:

*Ποιος είμαι σαν επαγγελματίας;

*Ποια είναι τα δυνατά μου σημεία και οι τομείς που έχω εμπειρία;

*Πως μπορώ να προσθέσω αξία στην επόμενη εργασία και στην εταιρεία μου;

Η διαδικασία αυτή απαιτεί ενδελεχή σκέψη για το πώς θα αναδείξετε τα δυνατά σας σημεία και την αξία σας σε ένα ευρύ κοινό. Αλλά οι κυνηγοί ταλέντων μου λένε πως μια καλή περίληψη τους παρακινεί να συνεχίσουν να διαβάσουν ένα προφίλ και έχω δει αρκετούς πτυχιούχους MBA να κερδίζουν μεγάλη ώθηση μετά την σύνταξη μιας καλής και συνοπτικής περίληψης. 

Σας συμβουλεύω να την γράψετε σε πρώτο πρόσωπο. Είναι πολύ πιο εύκολο να μιλήσετε για τον εαυτό σας και τις επιτυχίες σας με αυτόν τον τρόπο και οι κυνηγοί ταλέντων το βρίσκουν πολύ πιο ενδιαφέρον. Να κρατήσετε έναν επαγγελματικό και ταυτόχρονα προσωπικό ύφος, ώστε ο αναγνώστης να αποκτήσει μια εικόνα για την προσωπικότητα και το χαρακτήρα σας. 

Πώς μπορώ να δικτυωθώ στο LinkedIn για να διευκολύνω την αναζήτηση εργασίας;

Οι επαφές με συμφοιτητές είναι πολύ ισχυρές και τα σχετικά εργαλεία του LinkedIn τις διευκολύνουν. Ψάξτε στο σχολείο σας και φιλτράρετε αποτελέσματα με βάση λέξεις-κλειδιά, εταιρείες, γεωγραφικές τοποθεσίες και άλλα κριτήρια. Αυτός είναι ένα ιδανικός τρόπος για να ανακαλύψετε και να συνδεθείτε με συμφοιτητές που εργάζονται σε εταιρείες ή θέσεις που σας ενδιαφέρουν. Έχω εργαστεί με διάφορους πτυχιούχους MBA που έχουν χρησιμοποιήσει το εργαλείο αυτό για να συνδεθούν με μια εταιρεία και να λάβουν πληροφορίες για εργασιακές ευκαιρίες πριν δημοσιευτούν. 

Πρέπει να έχω όσο το δυνατόν περισσότερες συνδέσεις στο LinkedIn;

Προτείνω να συνδέεστε μόνο με ανθρώπους που γνωρίζετε, καθώς η ποιότητα των συνδέσεων σας έχει μεγαλύτερη σημασία από τον ποσότητα. Γιατί; Η δύναμη του LinkedIn βρίσκεται στην αύξηση και στην απόκτηση πρόσβασης στις επαφές δεύτερου-βαθμού, τις επαφές των πρώτου-βαθμού επαφών σας. Γνωρίζω πολλούς πτυχιούχους MBA που έχουν αυξήσει με επιτυχία τις επαφές δεύτερου βαθμού για να προχωρήσουν στην αναζήτηση εργασίας. Σας συμβουλεύω να καθαρίσετε την λίστα των επαφών σας και να διαγράψετε ανθρώπους που δεν αναγνωρίζετε ή εμπιστεύεστε.

Όταν προσκαλείτε κάποιον να συνδεθεί μαζί σας, να του στέλνετε πάντα ένα προσωπικό μήνυμα. Μπορεί να είναι τόσο απλό όπως «Γεια σου Χ, μου άρεσε η συνομιλία μας στο Υ συνέδριο την περασμένη εβδομάδα. Ελπίζω να διατηρήσουμε επαφή και ενημέρωσε με αν μπορώ να σε βοηθήσω σε κάτι». Η δημιουργία ενός ποιοτικού δικτύου, σημαίνει πως καταβάλετε προσπάθεια να συνδεθείτε με ανθρώπους σε μια προσωπική βάση. Επίσης το να ξοδέψετε λίγο χρόνο για να ενημερώσετε μια δυνητική επαφή πως είστε σε θέση να την βοηθήσετε, έχει μεγάλη σημασία καθώς η δικτύωση δεν είναι ένα ατομικό παιχνίδι.

*Η Bryn Panee Burkhart είναι υπεύθυνη επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο MIT Sloan School of Management.

© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v