Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η μεγάλη κυβερνο-πρόκληση της Μαύρης Παρασκευής

Η σπουδαιότερη ημέρα για το αμερικανικό λιανεμπόριο, η Μαύρη Παρασκευή, προβλέπεται να δημιουργήσει φέτος έσοδα ρεκόρ, αλλά και πιθανά μεγάλα προβλήματα από κυβερνο-παραβιάσεις δεδομένων των καταναλωτών. Τα προβλεπόμενα μεγέθη και οι φόβοι.

  • της Elizabeth Paton (Νέα Υόρκη)
Η μεγάλη κυβερνο-πρόκληση της Μαύρης Παρασκευής

Oι Αμερικανοί έμποροι ελπίζουν να αποφύγουν τους απρόσκλητους επισκέπτες την Ημέρα των Ευχαριστιών. Μετά από μια χρονιά γεμάτη παραβιάσεις από χάκερς, οι εταιρίες πιέζονται να προστατεύσουν τους καταναλωτές τους, τόσο online όσο και στα ταμεία, καθώς προετοιμάζονται για την «Μαύρη Παρασκευή», την σπουδαιότερη ημέρα για το αμερικανικό λιανεμπόριο.

Οι online πωλήσεις προβλέπεται να σπάσουν ρεκόρ εφέτος, με αυξημένο αριθμό καταναλωτών να στρέφονται στα κινητά τηλέφωνά τους για να κάνουν έρευνα και να αγοράσουν εμπορεύματα καθώς ξεκινά η εορταστική περίοδος.

Η ένωση του κλάδου, National Retail Federation, εκτιμά ότι οι πωλήσεις τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο θα αυξηθούν φέτος κατά 4,1% στα 617 δισ. δολάρια, τα υψηλότερα επίπεδα τριών ετών. Οι online πωλήσεις μέσω διαδικτύου προβλέπεται να φτάσουν τα 61 δισ. δολ. με άνοδο 16% από το 2013, με τις πωλήσεις μέσω συσκευών κινητής τηλεφωνίας να απαρτίζουν το 13% των συνολικών πωλήσεων.

Όμως παράλληλα με τους αυξημένους όγκους πωλήσεων, έρχονται και οι αυξημένοι φόβοι για κυβερνο-επιθέσεις. Μεγάλες αλυσίδες όπως οι Staples, Michaels, Kmart και Neiman Marcus έχουν υποστεί σοβαρές παραβιάσεις τον τελευταίο χρόνο, ενώ την περσινή Μαύρη Παρασκευή η αλυσίδα Target υπέστη καταστροφική επίθεση όπου κλάπηκαν πληροφορίες 70 εκατομμυρίων κατόχων καρτών.

Ο Robert Siciliano της εταιρίας ερευνών ασφαλείας McAfee πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος online κίνδυνος για τους καταναλωτές είναι οι απάτες μέσω email, οι ψεύτικες προσφορές σε social media αλλά και οι στοχευμένες εμπορικές απάτες που πραγματοποιούνται στο πραγματικό εμπόριο.

Πολλοί καταναλωτές προτιμούν να χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για τα ψώνια τους παρά χρεωστικές, γιατί οι εταιρίες όπως η MasterCard και η Visa καλύπτουν το κόστος της απάτης στις πιστωτικές.

Αλλά η βιομηχανία πιστωτικών καρτών πιέζει το λιανεμπόριο να αλλάξει την τεχνολογία των πιστωτικών καρτών και να μεταβεί στην «έξυπνη» τεχνολογία "chip-and-pin" που είναι ευρέως διαδεδομένη στην Ευρώπη αλλά έχει περιορισμένη εφαρμογή στις ΗΠΑ. Ως τον επόμενο Οκτώβριο, όσοι έμποροι των ΗΠΑ δεν έχουν στραφεί στις «έξυπνες κάρτες» θα είναι υπεύθυνοι για όποια απάτη.

Μια άλλη τάση που φαίνεται στον ορίζοντα και θα προστατεύσει εμπόρους και καταναλωτές, είναι η αύξηση στην χρήση υπηρεσιών πληρωμών μεσω κινητού όπως το Apple Pay και το CurrentC, που χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα (δακτυλικό αποτύπωμα ή καρδιακούς χτύπους, για παράδειγμα), τα οποία δεν αποθηκεύονται στα συστήματα των λιανεμπόρων και δεν είναι προσβάσιμα στους χάκερς.

Για την ώρα όμως, και σίγουρα για την φετινή Μαύρη Παρασκευή, η εφαρμογή συναλλαγών αυτού του είδους είναι περιορισμένη και το αμερικανικό λιανεμπόριο παραμένει έκθετο στις κυβερνο-επιθέσεις.

© The Financial Times Limited 2014. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v