Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Google και GoPro εφορμούν στο virtual reality!

Η εικονική πραγματικότητα γίνεται το επόμενο μεγάλο πεδίο ανταγωνισμού για τις εταιρείες αιχμής. H τεχνολογία αναμένεται να γίνει προσβάσιμη στο ευρύ κοινό ακόμα και μέχρι το τέλος του έτους.

Google και GoPro εφορμούν στο virtual reality!

H Google συνεργάζεται με την GoPro ώστε να δώσει την πρώτη μεγάλη ώθηση στην εικονική πραγματικότητα, με την ελπίδα να μετατρέψει την τεχνολογία αυτή σε προϊόν μαζικής κατανάλωσης.

Το Jump, ένα project για «σφαιρικά βίντεο», παρουσιάστηκε στο συνέδριο προγραμματιστών Ι/Ο της Google στο Σαν Φραντσίσκο, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα αυτού που η Google υπόσχεται πως θα αποτελέσει μια σειρά συνεχών επενδύσεων σε ένα τομέα που οι αναλυτές προβλέπουν πως θα μπορούσε να γίνει το επόμενο πεδίο μάχης για τους μεγάλους ιντερνετικούς ομίλους.

Η GoPro αναπτύσσει ένα σύστημα με 16 κάμερες, τοποθετημένες σε ένα κύκλο που θα κοιτά προς τα έξω, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το βίντεο θα είναι συγχρονισμένο και θα συνδυάζει τις λήψεις με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να είναι έτοιμο για εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Μόλις το υλικό από τις κάμερες αναρτάται στο «cloud», η Google θα χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να ενώσει ήχο και εικόνα σε 3D ταινίες 360 μοιρών.

Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία να παράσχει τα βίντεο αυτά στους χρήστες του Cardboard viewer, ενός headset χαμηλού κόστους που η εταιρία κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο. Κάθε smartphone τελευταίας γενιάς μπορεί να συνεργαστεί με τη συσκευή και να χρησιμοποιηθεί ως οθόνη.

Με το να δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δημιουργήσουν τα δικά τους βίντεο 360-μοιρών πιο εύκολα, η Google ελπίζει ότι θα βρειγια την εικονική πραγματικότητα μια δίοδο προς της μαζική αγορά σε μια εποχή που οι προσπάθειες από τη Facebook και τη Sony στοχεύουν στους gamers και στους καταναλωτές πρώτης γραμμής.

Οι αναλυτές λένε ότι η τεχνολογία virtual reality, μαζί με το ξαδερφάκι της, την επαυξημένη πραγματικότητα, έχει τη δυνατότητα να επεκταθεί πέρα από τα video games και τη βιομηχανία διασκέδασης σε τομείς όπως οι τηλεπικοινωνίες και το εμπόριο. Το σετ ακουστικών Cardboard, το οποίο κοστίζει $25 ή λιγότερο, προσφέρει μια άμεσα προσιτή εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, αν και με πιο περιορισμένες εφαρμογές και χαμηλότερης ποιότητας γραφικά από ό,τι το Rift της Oculus (Facebook) ή το Project Morpheus της Sony.

H Google και οι συνεργάτες της έχουν πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο Cardboard από τότε που το ακουστικό παρουσιάστηκε ως ένα παράπλευρο σχέδιο της εταιρίας στο περσινό I/O, ξεπερνώντας τις 500.000 πωλήσεις που είχε σημειώσει μέχρι τις αρχές του έτους. Υπάρχουν σχεδόν 1.000 συμβατές εφαρμογές διαθέσιμες στο Google Play.

Η ανάληψη του καινούριου σχεδίου Jump με την GoPro ώθησε την εταιρεία να κάνει το Cardboard σχέδιο πρώτης προτεραιτότητας, όπως ανέφερε ο Clay Bavor, αντιπρόεδρος της Google στον τομέα προϊόντων, κι ο οποίος επιβλέπει τις πρωτοβουλίες της εταιρείας για την εικονική πραγματικότητα, καθώς και άλλες εφαρμογές, όπως τα Gmail και Drive, την υπηρεσία cloud της εταιρείας.

"Ο στόχος μας από την αρχή, από τη στιγμή που καταλάβαμε τι θα μπορούσε να κάνει αυτή η συσκευή, ήταν να την κάνουμε προσβάσιμη, φθηνή, προσιτή και εύκολη για οποιονδήποτε έχει ένα smartphone», δήλωσε ο κ Bavor στους Financial Times. «Ποτέ δεν περιμεναμε το Cardboard να γίνει τόσο μεγάλη υπόθεση όσο είναι σήμερα».

Η Google θα κυκλοφορήσει αυτή την εβδομάδα μια νέα έκδοση του Cardboard που θα υποστηρίζει τηλέφωνα με μεγαλύτερες οθόνες. Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει μια έκδοση της εφαρμογής του Cardboard για Apple iOS, επιτρέποντας στους προγραμματιστές εφαρμογών VR να χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία για την ανάπτυξη εφαρμογών τόσο για το iPhone όσο και για συσκευές Android. Η κίνηση αυτή είναι σημάδι ότι η Google παρακολουθεί στενά εκείνους τους τομείς που η ίδια η Apple δεν έχει ακόμη καλύψει.

Μετά την αγορά από το Facebook της Oculus για $2 δισ. τα τελευταία χρόνια, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας συνωστίζονται στο χώρο προκειμένου να εξασφαλίσουν μια καλύτερη θέση στην αναδυόμενη αγορά της εικονικής πραγματικότητας. Η Oculus ενέτεινε μάλιστα τις προσπάθειές της αυτή την εβδομάδα με την απόκτηση της Surreal Vision, μιας βρετανικής εταιρείας start-up που περιγράφεται ως «μία από τις κορυφαίες ομάδες υπολογιστικής οπτικής στον κόσμο, με κέντρο βάρους τη δημιουργία 3D σκηνών σε πραγματικό χρόνο ".

Ορισμένες μάλιστα εταιρείες έχουν αναπτύξει συσκευές επαυξημένης πραγματικότητας. Η Microsoft έχει δρομολογήσει το Hololens τον Ιανουάριο ενώ η Magic Leap της Google σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια πρώιμη έκδοση του δικού της headset επαυξημένης πραγματικότητας μέσα στο έτος.

«Πιστεύουμε ότι η... απληστία, ο φόβος και η δύναμη να αλλάξουν τον κόσμο θα είναι τα βασικά κίνητρα πίσω από την ανάπτυξη των Virtual Reality και Augmented Reality τεχνολογιών», έγραψε ο Ben Schachter, αναλυτής της Macquarie Capital, σε μια μικρή ανακοίνωση. «Για όσους πραγματικά πιστεύουν ότι οι τεχνολογίες VR και AR θα αποτελέσουν την επόμενη πλατφόρμα ανάπτυξης, το διακύβευμα είναι τόσο υψηλό, που θα επενδύσουν πολλά και θα κινηθούν γρήγορα».

Ωστόσο, η Google, το Facebook, η Samsung και άλλοι, αντιμετωπίζουν όλοι τους το πρόβλημα της κότας και του αυγού: πρέπει να πείσουν προγραμματιστές και κινηματογραφιστές να δημιουργήσουν προϊόντα VR, τη στιγμή που μόνο ένας σχετικά μικρός αριθμός ανθρώπων μπορεί να τα απολαύσει. Η Oculus δήλωσε μάλιστα αυτή την εβδομάδα ότι το συνολικό κόστος του πρώτου σετ ακουστικών της, του Rift, καθώς κι ενός προσωπικού υπολογιστή ικανού για να το υποστηρίξει είναι περίπου $ 1.500.

Πρόκεται για μια αρκετά υψηλότερη τιμή από αυτή που ήλπιζαν πολλοί στην κοινότητα των προγραμματιστών-VR και θα μπορούσε να περιορίσει τις αρχικές πωλήσεις σε σκληροπυρηνικούς gamers. Η Google και η GoPro ελπίζουν όμως ότι το Jump θα λύσει αυτό το πρόβλημα, καθιστώντας ευκολότερο σε ένα ευρύτερο φάσμα δημιουργών βίντεο να καταγράψει βίντεο σε 3D.

Η κάμερα και τα συνοδευτικά εργαλεία επεξεργασίας-cloud θα διατίθενται μεταξύ άλλων και σε ορισμένους δημιουργούς βίντεο του YouTube, καθώς και σε άλλους επαγγελματίες κινηματογραφιστές τον Ιούλιο, με την ευρύτερη διαθεσιμότητα της κάμερας και των αναγκαίων πόρων cloud-computing να αναμένεται φέτος ή στις αρχές του 2016. Η κάμερα είναι πιθανό να κοστίσει αρκετές χιλιάδες δολάρια, αν και καμία επίσημη τιμολόγηση δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί από την GoPro.

«Είμαστε σίγουρα ενθουσιασμένοι με την εικονική πραγματικότητα - πιστεύουμε ότι είναι πραγματικά έτοιμη να μεταμορφώσει ολόκληρες βιομηχανίες», δήλωσε ο CJ Prober, ο αντιπρόεδρος της GoPro στο τμήμα λογισμικού και υπηρεσιών.

Η GoPro αγόρασε πρόσφατα την Kolor, μια καινούρια γαλλική εταιρία που επικεντρώνεται σε λογισμικό για σφαιρικά βίντεο. Ταυτόχρονα με τους επαγγελματίες που η GoPro ελπίζει ότι θα προσελκύσει το σύστημα Jump, η GoPro ελπίζει και στο ενδιαφέρον του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού με ένα πιο προσιτό set up με έξι κάμερες, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά φέτος.

Παρά όμως τις μεγάλες υποσχέσεις της Google, η εταιρία δεν αναμένει ο κλάδος να είναι αμέσως κερδοφόρος. Ο κ Bavor δήλωσε ότι θέλει πρώτα να επικεντρωθεί στην «ποιότητα της εμπειρίας» και αργότερα να δει πώς αυτό θα μετατραπεί σε κέρδος. «To Jump και το Cardboard αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου», είπε.

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v