Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Tι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες Volkswagen

Aπαντήσεις στα ερωτήματα που απασχολούν τους ιδοκτήτες VW μετά το σκάνδαλο, δίνουν οι Financial Times. Ποια είναι τα μοντέλα που επηρεάζονται, το πιθανό κόστος επισκευής και ο αντίκτυπος για την αξία μεταπώλησης. Οι επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και στις επιδόσεις.

  • του Mark Odell
Tι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες Volkswagen

Η Volkswagen, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, παραδέχτηκε ότι τοποθέτησε λογισμικό σε μηχανές ντίζελ για να παραποιήσει τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπής ρύπων. Στις ΗΠΑ, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) έχει απαιτήσει την ανάκληση 500.000 αυτοκινήτων VW.

Ωστόσο, ο Γερμανός κατασκευαστής έχει αποκαλύψει ότι το ζήτημα μπορεί να αφορά περίπου 11 εκατ. από τα οχήματά του παγκοσμίως και έχει αφήσει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ για να καλύψει πιθανά κόστη. Αν είσαι κάτοχος VW ή Audi, αυτά είναι που πρέπει να γνωρίζεις.

ΕΡ: Εχω πετρελαιοκίνητο Volkswagen. Πώς επηρεάζει το αυτοκίνητό μου το σκάνδαλο;

ΑΠ: Δεν επηρεάζονται όλα τα μοντέλα ντίζελ. Η ΕPA υποστηρίζει ότι στις ΗΠΑ αφορά πέντε μοντέλα που κατασκευάστηκαν μετά το 2009 και έχουν δίλιτρους τουρμποντίζελ κινητήρες. Όλοι είναι κινητήρες TDI (Turbocharged Direct Injection).

Eίναι εκδόσεις των μοντέλων Jetta, Beetle, Golf, Passat και Audi A3:

• Jetta (κατασκευής 2009-2015)
• Jetta SportWagen (2009-2014)
• Beetle (2012-2015)
• Beetle Convertible (2012-2015)
• Audi A3 (2010-2015)
• Golf (2010-2015)
• Golf SportWagen (2015)
• Passat (2012-2015)

ΕΡ: Τι πρέπει να κάνω αν έχω ένα από τα αυτοκίνητα της λίστας;

ΑΠ: Προς το παρόν, τίποτα. Στις ΗΠΑ, οι αρχές έχουν δώσει στη VW διορία έως και ένα χρόνο για να σχεδιάσει ένα επιδιορθωτικό σύστημα για τα 482.000 επηρεαζόμενα αυτοκίνητα, ώστε να πληρούν τα κριτήρια για τους ρύπους. Όταν οι αρχές ικανοποιηθούν από την πρόταση της εταιρείας, οι ιδιοκτήτες πρέπει να αναμένουν μια ειδοποίηση για ανάκληση των οχημάτων τους.

Εκτός από τις ΗΠΑ, η VW έχει παραδεχτεί ότι περίπου 11 εκατ. οχήματα μπορεί να επηρεάζονται σε όλο τον κόσμο, αλλά τα όρια για την εκπομπή ρύπων διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οπότε οι υπόλοιπες ρυθμιστικές αρχές πρέπει να εξετάσουν αν η VW παραβίασε εθνικούς ή ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Οι ιδιοκτήτες σε άλλα μέρη του κόσμου θα πρέπει να περιμένουν το αποτέλεσμα των ερευνών των ρυθμιστικών τους αρχών.

ΕΡ: Μια ειδοποίηση για ανάκληση σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι ασφαλή για οδήγηση;

ΑΠ: Όχι, τα αυτοκίνητα είναι απολύτως ασφαλή.

ΕΡ: Πόσο θα κοστίσει η επισκευή τους;

ΑΠ: Όλο το κόστος θα το επωμιστεί η VW, για αυτό τον λόγο ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία ότι θα βάλει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο, για να καλύψει το κόστος του σκανδάλου.

ΕΡ: Αλλά θα βγω χαμένος αν έχω ένα από τα αυτοκίνητα αυτά;

ΑΠ: Αν υποθέσουμε ότι η VW βρει ένα σύστημα επιδιόρθωσης που έχει αποτέλεσμα, είναι πιθανό να υπάρξουν επιπτώσεις στις επιδόσεις του αυτοκινήτου σου. Αν η επιδιόρθωση του λογισμικού μειώνει τις εκπομπές ρύπων, τότε ενδέχεται να επηρεαστεί η επιτάχυνση, ή η κατανάλωση καυσίμου, ή και τα δύο. Σε διαφορετική περίπτωση, αν υπάρξει μια φυσική αλλαγή στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τότε μπορεί να αυξηθεί το βάρος του οχήματος και να οδηγήσει υψηλότερα την κατανάλωση.

Υπάρχουν υφιστάμενα συστήματα σε ορισμένα μοντέλα VW που χρησιμοποιούν ουρία για να μειώσουν την εκπομπή του επίμαχου αερίου -του διοξειδίου του αζώτου. Αλλά η προσθήκη μιας δεξαμενής ουρίας και ενός συστήματος έγχυσης σε όλα τα επηρεαζόμενα μοντέλα θα αύξανε το κόστος.

Η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων προφανώς θα σήμαινε ότι το κόστος για τη χρήση του αυτοκινήτου σου θα αυξανόταν.

EΡ: Πώς θα επηρεάσει την αξία του οχήματός μου;

ΑΠ: Η αξία μεταπώλησης των επηρεαζόμενων οχημάτων μπορεί να μειωθεί. Είναι επίσης πιθανό οι ιδιοκτήτες στις ΗΠΑ να δυσκολευτούν να βρουν αγοραστές προτού επιδιορθωθούν τα οχήματα.

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v