Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aπαντήσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν οι μεγαλοεπενδυτές

Με πάνω από 600 δισ. σε περιουσιακά στοιχεία, οι επενδυτές απαιτούν λεπτομέρειες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τις εκπομπές ρύπων. Το πρόσφατο σκάνδαλο «καταβροχθίζει» τη VW, που έχει υποβαθμιστεί και αντιμετωπίζει τεράστια έξοδα λόγω της απάτης.

  • των Chris Bryant και Ben Bland
Aπαντήσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν οι μεγαλοεπενδυτές

Επενδυτές με δισεκατομμύρια σε περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση απαιτούν περισσότερες πληροφορίες από κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, σχετικά με το lobbying για τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Δεκαοκτώ επενδυτικοί όμιλοι, με περισσότερες από 600 δισ. στερλίνες σε περιουσιακά στοιχεία υπό διαχείριση, γράφουν σε κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένων των Volkswagen και General Motors, ζητώντας τους να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το lobbying τους.

Η ShareAction, ο όμιλος που ασχολείται με τα δικαιώματα των επενδυτών και ο οποίος οργανώνει αυτή την πρωτοβουλία, τόνισε: «Οι ιδιοκτήτες των εταιριών ανησυχούν όλο και περισσότερο πως ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας καταστρέφει την αξία των μετόχων».

Οι επενδυτικοί όμιλοι θέλουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους κινδύνους που ενέχουν, το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων των οχημάτων ντίζελ της VW και τη σχέση αυτοκινητοβιομηχανίας και ρυθμιστών, η οποία κάποιοι επενδυτές επισημαίνουν πως είναι «πολύ στενή για να είναι υγιής».

Οι επιστολές αποστέλλονται σε ομίλους, περιλαμβανομένων των Volkswagen, BMW, Honda, Daimler, General Motors, Ford, Fiat, Peugeot και Toyota, σχετικά με τη θέση lobbying που παίρνουν απέναντι στη νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων που αυτή τη στιγμή συζητείται σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη.

Οι επενδυτικοί όμιλοι περιλαμβάνουν τους AXA Investment Managers, Second Swedish National Pension Fund, Environment Agency Pension Fund και WHEB Group.

Στο μεταξύ, τα προβλήματα της Volkswagen αυξήθηκαν τη Δευτέρα, καθώς υποβαθμίστηκε από έναν οργανισμό αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας και η Κίνα ξεκίνησε έρευνα σχετικά με το σκάνδαλο των εκπομπών που «καταβροχθίζει» τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Standard & Poor's επικαλέστηκε αυτό που ονόμασε «υλικές ατέλειες» στη διαχείριση και διακυβέρνηση της VW, για την απόφασή του να μειώσει τη μακροπρόθεσμη αξιολόγηση της VW από Α σε Α-. Επιπλέον, άσκησε κριτική στους εσωτερικούς ελέγχους της αυτοκινητοβιομηχανίας ως «ανεπαρκείς», αφού απέτυχαν στο να προλάβουν ή να εντοπίσουν τη χειραγώγηση των δοκιμών εκπομπών.

Ο S&P προειδοποίησε πως μπορεί να μειώσει τη μακροπρόθεσμη εκτίμησή του για τη VW μέχρι και δύο ακόμη μονάδες, μόλις εκείνη ολοκληρώσει μία πλήρη αξιολόγηση των επιπτώσεων του σκανδάλου.

Οι μειώσεις στην αξιολόγηση απειλούν να επιδεινώσουν την κατάσταση της VW, αυξάνοντας τα κόστη δανεισμού και την ανταγωνιστικότητα της μεγάλης χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων και των επιχειρήσεων χρηματοδότησης αυτοκινήτων.

Προειδοποιώντας την περασμένη εβδομάδα πως η VW πρέπει να «πετσοκόψει» τα κόστη προκειμένου να πληρώσει για το σκάνδαλο, ο Matthias Müller, ο νέος διευθύνων σύμβουλος, τόνισε πως η διατήρηση μιας καλής αξιολόγησης αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.

Οι Moody's και Fitch έχουν επίσης προειδοποιήσει την αυτοκινητοβιομηχανία πως βρίσκεται σε αυξημένο κίνδυνο μίας υποβάθμισης, μετά την παραδοχή της VW πως ενσωμάτωσε σε 11 εκατομμύρια οχήματα λογισμικό που μπορεί να δείχνει χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου στις εργαστηριακές δοκιμές.

Η VW έχει βάλει στην άκρη 6,5 δισ. ευρώ για να καλύψει το κόστος των επισκευών των οχημάτων, αλλά το συνολικό κόστος των επισκευών, των αποζημιώσεων, των δικαστικών διαδικασιών και των προστίμων μπορεί να είναι «πολύ μεγαλύτερο» από αυτό το ποσό, φοβάται ο S&P.

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Προστασίας Περιβάλλοντος της Κίνας ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως «ανησυχεί ιδιαίτερα» σχετικά με το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων. Ωστόσο, πρόσθεσε πως μία αρχική έρευνα αποκάλυψε ότι μόλις 1.900 αυτοκίνητα της VW που έχουν εισαχθεί, περιλαμβάνουν τις συσκευές που σχεδιάστηκαν προκειμένου να ξεγελάσουν τα tests.

Τόνισε πως τα οχήματα που η VW παρήγαγε τοπικά, τα οποία αντιστοιχούν στον μεγάλο όγκο των πωλήσεών της στη μεγαλύτερη ενιαία αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν έχουν επηρεαστεί.

Η VW επεσήμανε τη Δευτέρα πως ανακαλεί 1.950 οχήματα ντίζελ που έχουν εισαχθεί στην Κίνα, προκειμένου να «επιδιορθώσει το λογισμικό των κινητήρων».

«Μετά την εσωτερική αξιολόγηση, η Volkswagen τώρα εργάζεται με πλήρη ταχύτητα επάνω σε μία τεχνική λύση», τόνισε, προσθέτοντας πως «όλα τα οχήματα είναι τεχνικά ασφαλή και αξιόπιστα στον δρόμο».

Η γερμανική εταιρία αυτοκινήτων βρίσκεται εν μέσω μίας παγκόσμιας ανάκλησης 11 εκατ. αυτοκινήτων, στα οποία ενσωματώθηκε παράνομο λογισμικό προκειμένου να ξεγελαστούν οι δοκιμές εκπομπών που γίνονται από τους ρυθμιστές.

Η VW βυθίστηκε στην κρίση στις 18 Σεπτεμβρίου, όταν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος, η αμερικανική ρυθμιστική αρχή, αποκάλυψε πως η εταιρία είχε εγκαταστήσει λογισμικό στα οχήματα ντίζελ, το οποίο είχε σχεδιαστεί ώστε να δείχνει χαμηλότερες εκπομπές επιβλαβών οξειδίων του αζώτου στις εργαστηριακές δοκιμές.

Ενώ το ντίζελ χρησιμοποιείται ευρέως στην Κίνα για την κίνηση των φορτηγών, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα κινούνται με βενζίνη.

Ο Bill Russo, διευθύνων σύμβουλος της Gao Feng Advisory, συμβούλου διαχείρισης, υπογράμμισε πως επιπρόσθετα στις ανησυχίες των καταναλωτών, η VW θα έρθει αντιμέτωπη και με περαιτέρω εξονυχιστικό έλεγχο από την κινεζική ρυθμιστική αρχή.

Ωστόσο, ο John Zeng, αναλυτής στην LMC Automotive στη Σανγκάη, υποστήριξε πως αναμένει η VW να «έχει κάποια θέματα στις δημόσιες σχέσεις», αλλά όχι μεγάλο υλικό αντίκτυπο, δεδομένου ότι οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ στην Κίνα είναι πολύ χαμηλές.

Πρόσθεσε πως η VW θα προστατευθεί από εκρήξεις στη φήμη της, γιατί η παραγωγή και οι πωλήσεις της αποτελούν αντικείμενο διαχείρισης κοινοπραξιών με τις SAIC και FAW, δύο κρατικές εταιρίες οχημάτων.

Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η VW έχει μεγαλόπνοα σχέδια να τονώσει την παραγωγή στην Κίνα. Επενδύει 18 δισ. ευρώ μεταξύ 2014 και 2018 για να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα των δύο κοινοπραξιών της, από 3,1 εκατ. οχήματα τον χρόνο, σε περισσότερα από 4 εκατ.

Η Janet Wilson, αναλύτρια στη Macquarie Securities στο Χονγκ Κονγκ, επεσήμανε πως η VW τώρα πράγματι αντιμετώπισε μία επιπρόσθετη πρόκληση στην Κίνα, έχοντας λάβει έγκριση από την κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει το μερίδιό της σε μία από τις κοινοπραξίες της, από 40 σε 50%.

«Θα χρειαστεί να το χρηματοδοτήσει σε μία περίοδο κατά την οποία έχει αναλάβει μία μαζική παγκόσμια ανάκληση, καθώς και την πληρωμή μεγάλων προστίμων», τόνισε.

Η VW ανέφερε τη Δευτέρα πως επιθυμεί να «απολογηθεί ειλικρινά» στους πελάτες της και πως θα κάνει τα «πάντα που είναι ανθρωπίνως δυνατά για να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη και να φροντίσει σχετικά με κάθε ανησυχία», σημειώνοντας πως «η Volkswagen είναι σπίτι της στην Κίνα εδώ και παραπάνω από 30 χρόνια».

© The Financial Times Limited 2015. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v