Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΒΕΘ: Απαισιόδοξοι 3 στους 10 επιχειρηματίες

Απαισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου τους εμφανίζονται 3 στους 10 επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκη, με το μεγαλύτερο ποσοστό απαισιοδοξίας να καταγράφεται στην ένδυση/υπόδηση.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΒΕΘ: Απαισιόδοξοι 3 στους 10 επιχειρηματίες
Απαισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου τους εμφανίζονται 3 στους 10 επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκη, με το μεγαλύτερο ποσοστό απαισιοδοξίας να καταγράφεται στην ένδυση/υπόδηση καθώς το 44,7% απαντά ότι δε βλέπει μέλλον στον κλάδο του.
 
Παρά πάντως τα υψηλά ποσοστά απαισιοδοξίας, το 56,7% των βιοτεχνών απαντά ότι αν μπορούσε να επιλέξει θα ακολουθούσε το ίδιο επάγγελμα, ενώ 7 στους 10 δηλώνει ότι παρά την οικονομική κρίση, δεν σκέφτηκε να αλλάξει επάγγελμα.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα με θέμα «Το παρόν και το μέλλον της βιοτεχνίας στο νομό Θεσσαλονίκης - Οι προοπτικές των κλάδων του ΒΕΘ» που διεξήγαγε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), που διενεργήθηκε την περίοδο 10 - 17 Ιουνίου και στην οποία συμμετείχαν 1.083 επιχειρήσεις- μέλη του ΒΕΘ και 505 καταναλωτές.

Από την έρευνα προέκυψε ότι στη μέση της ζωής της βρίσκεται η πλειονότητα των κλάδων της βιοτεχνίας στη Θεσσαλονίκη, καθώς … διάγει, κατά μέσο όρο, το 20ο έτος της ηλικίας της. Την ίδια ώρα ένας στους δύο βιοτέχνες, ήτοι 49,8%, λέει ότι η επιχείρηση του δεν θα έχει διάδοχη κατάσταση ενώ επτά στους δέκα εκτιμούν ότι στο επάγγελμα τους υπάρχει κορεσμός.

Νεότερες εμφανίζονται οι επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από την έρευνα, που ασχολούνται με τον κλάδο των εκδόσεων (17 έτη ζωής) ενώ γηραιότερες είναι οι επιχειρήσεις του κλάδου των επίπλων (23 έτη) με τις επιχειρήσεις της ένδυσης/ υπόδησης και κατασκευής ηλεκτρικών μηχανών να ακολουθούν κατά πόδας, με τα χρόνια ζωής τους να αγγίζουν τα 21 έτη.

Πέντε στους δέκα βιοτέχνες απαντούν ότι δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση στις επιχειρήσεις τους. Το ποσοστό αυξάνεται στην περίπτωση όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της ένδυσης/υπόδησης καθώς επτά στους δέκα απαντούν ότι δεν θα υπάρξει συνεχιστής για τις επιχειρήσεις τους.

Καλύτερη φαίνεται να είναι η κατάσταση για όσους ασχολούνται με τον κλάδο της κατασκευής διαφόρων μηχανών καθώς το 45,1% αυτών απαντά ότι υπάρχει διάδοχη κατάσταση και ακολουθεί ο κλάδος των συνεργείων με 44,2%.

Για κορεσμό, στο χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται, μιλά η μερίδα του λέοντος (72,4%) των βιοτεχνών που πήραν μέρος στην έρευνα. Εντονότερο είναι το πρόβλημα στον κλάδο του επίπλου καθώς 8 στους 10 κάνουν λόγο για κορεσμό.

Ακολουθούν οι διάφορες υπηρεσίες (77,7%) και έπονται η ένδυση –υπόδηση με 73,3% και η διατροφή με 72,3%. Στην ερώτηση ‘πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον του κλάδου σας’ το 27,3% απαντά καθόλου, το 35,6% λίγο, το 31,6% πολύ ενώ μόλις το 4,7% απαντά πολύ.

Το μεγαλύτερο ποσοστό απαισιοδοξίας καταγράφεται στην ένδυση/υπόδηση καθώς το 44,7% απαντά ότι δε βλέπει μέλλον στον κλάδο του. Το 38% όσων δραστηριοποιούνται στον κλάδο του επίπλου απαντά ότι δεν είναι αισιόδοξο για το μέλλον και ακολουθεί ο κλάδος της κατασκευής ηλεκτρικών μηχανών (33,3%).

Παρά πάντως τα υψηλά ποσοστά απαισιοδοξίας, το 56,7% των βιοτεχνών απαντά ότι αν μπορούσε να επιλέξει θα ακολουθούσε το ίδιο επάγγελμα. Ανθεκτικό, εμφανίζεται το 72,6% των συμμετεχόντων στην έρευνα καθώς απαντά ότι, παρά την οικονομική κρίση, δεν σκέφτηκε να αλλάξει επάγγελμα.

Συντριπτικό είναι το ποσοστό (87,1%) για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον κλάδο της διατροφής, οι οποίες απαντούν ότι δεν σκέφτηκαν να αλλάξουν επάγγελμα λόγω της κρίσης. Διαφορετική είναι η εικόνα στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης καθώς τέσσερις στους δέκα απαντούν ότι σκέφτηκαν την αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού.

Βαθμός κορεσμού

Χαμηλότερος δείχνει να είναι ο κορεσμός των βιοτεχνιών στην Καλαμαριά καθώς ανά 128 κατοίκους αντιστοιχεί μία επιχείρηση ενώ στις Συκιές ανά 98 κατοίκους. Διαφορετική είναι η εικόνα στον Εχέδωρο καθώς για κάθε 17 κατοίκους αντιστοιχεί μία επιχείρηση. Υψηλά είναι τα ποσοστά κορεσμού και στην Ευκαρπία καθώς ανά 18 κατοίκους αντιστοιχεί μία επιχείρηση. «Παρθένος» χώρος για την ένδυση αποδεικνύεται η περιοχή της Καλλιθέας καθώς υπάρχουν μόλις 10 βιοτεχνίες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο, ενώ 1.148 επιχειρήσεις του κλάδου δραστηριοποιούνται στην Θεσσαλονίκη και ακολουθεί η Σταυρούπολη με 141 βιοτεχνίες.

Τι λένε οι καταναλωτές

Για υψηλό κορεσμό στο χώρο των κομμωτηρίων κάνει λόγο το 64% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα. Μάλιστα ο μεγαλύτερος κορεσμός (83,3%) καταγράφεται στη Δυτική Θεσσαλονίκη και ακολουθεί η κεντρική Θεσσαλονίκη με 77,1%.

Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα που έχουν οι καταναλωτές αναφορικά με τους ηλεκτρολόγους καθώς το 72% αυτών απαντά ότι δεν υπάρχουν στην περιοχή του. Εντονότερο είναι το πρόβλημα στην δυτική Θεσσαλονίκη καθώς το 81,7% των καταναλωτών που κατοικούν στην εν λόγω περιοχή απαντούν ότι αδυνατούν να βρουν ηλεκτρολόγους.

Σχεδόν αντίστοιχη είναι η κατάσταση για τους υδραυλικούς με το 74% των ερωτηθέντων να απαντά ότι δεν υπάρχουν υδραυλικοί στην περιοχή του. Κορεσμός καταγράφεται αναφορικά με τα αρτοποιεία καθώς το 71% των καταναλωτών δηλώνει ότι υπάρχουν στην περιοχή του.

Χαμηλότερο είναι τα ποσοστό για τα ζαχαροπλαστεία καθώς το 60% των συμμετεχόντων απαντά ότι υπάρχουν ζαχαροπλαστεία με την κεντρική Θεσσαλονίκη να κρατά τα σκήπτρα (77,1%).

Κάθε άλλο παρά κορεσμένος είναι σύμφωνα με τους καταναλωτές ο χώρος των συνεργείων. Όπως λεει το 65% δεν υπάρχουν συνεργεία στην περιοχή του. Εντονότερο είναι το πρόβλημα στην ανατολική Θεσσαλονίκη με 71,3%. Το 79% των καταναλωτών απαντά ότι δεν υπάρχουν στην περιοχή του επιχειρήσεις επίπλων - κουφωμάτων.

Εννέα στους δέκα καταναλωτές απαντά ότι στην περιοχή του δεν υπάρχουν βιοτεχνίες – φασόν, με τη μεγαλύτερη έλλειψη να καταγράφεται στην ανατολική πλευρά της πόλης καθώς το 94,1% όσων διαμένουν στην περιοχή λεει ότι δεν υπάρχουν οι εν λόγω βιοτεχνίες.

Το θετικό είναι ότι το 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα απαντά ότι εμπιστεύεται τα καταστήματα της περιοχής του, που δραστηριοποιούνται στους προαναφερθέντες κλάδους.
 
Ο μεγαλύτερος βαθμός εμπιστοσύνης καταγράφεται στην κεντρική Θεσσαλονίκη καθώς το 97,1% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι απευθύνεται στα μαγαζιά της περιοχής του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v