Lex: Nokia, μην πέφτεις

Το χειρότερο που μπορεί να κάνει η Nokia είναι να πανικοβληθεί και να βιαστεί να κυκλοφορήσει ένα «υποδεέστερο» τηλέφωνο Microsoft, χαραμίζοντας την ευκαιρία "επανεφεύρεσής της".

  • Lex
Lex: Nokia, μην πέφτεις
Ακόμη και γα τα δεδομένα τής Nokia, η χθεσινή προειδοποίηση για τα κέρδη ήταν δραματική. Το λειτουργικό κέρδος στους βραχίονες συσκευών και υπηρεσιών της εταιρίας δεν θα είναι 6-9% όπως προβλεπόταν στο τρέχον τρίμηνο. Θα είναι περίπου μηδέν.

Οι επενδυτές δεν θα έπρεπε να εκπλαγούν (οι μετοχές διολίσθησαν 18% χθες και πέφτουν αισθητά και σήμερα.) Ο νέος διευθύνων σύμβουλος κ. Stephen Elop έσπρωξε την Nokia κάτω από την «φλεγόμενη πλατφόρμα» της τον Φεβρουάριο. Ανακοίνωσε ότι το παλαιό εσωτερικό λειτουργικό σύστημα smartphone έχει πεθάνει, αν και η Nokia θα παράγει μόνο ένα τηλέφωνο με το νέο σύστημα της Microsoft στα τέλη του έτους. Οπότε, δεν είναι να απορεί κανεις που οι πωλήσεις και οι τιμές smartphones πέφτουν ταχυτατα. Γιατι να αγοράσει ο καταναλωτής ή να στηρίξει ο πάροχος, μια καταδικασμένη τεχνολογία;

Το «χάσμα» του smartphone δεν είναι το μόνο πρόβλημα της Nokia: Οι ανταγωνιστές κόβοντας τις τιμές «ροκανίζουν» τα μερίδια αγοράς της στις κατηγορίες φθηνών κινητών τηλεφώνων σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα.

Ο κ. Elop θα πρέπει να νοιώθει ταραγμένος. Το μερίδιο αγοράς της Nokia έχει συρρικνωθεί κατά το ένα τρίτο από τον Σεπτέμβριο που ανέλαβε τον όμιλο –και τότε ήταν ήδη μειωμένο κατά 75% από το ζενίθ του 2007.

Οι επενδυτές δεν πρόκειται να τον ευχαριστήσουν που ήταν αισιόδοξος στις προβλέψεις του για φέτος. Ορισμένοι φοβούνται ότι η εταιρία θα χάσει τόσο μεγάλο μερίδιο αγοράς στην περίοδο της μάχης των smartphones, που θα καταλήξει σαν την Motorola και την Sony Ericsson: Πολύ μικρή για να ανακτήσει την ιστορική κερδοφορίας της, ακόμη και με τα σωστά τηλέφωνα.

Το χειρότερο όμως που μπορεί να κάνει ο κ. Elop είναι να πανικοβληθεί και να βιαστεί να κυκλοφορήσει ένα «υποδεέστερο» τηλέφωνο Microsoft, για να σταματήσει η αιμορραγία. Οι επενδυτές υποφέρουν τώρα, αλλά αν η Nokia σπαταλήσει την ευκαιρία «επανεφεύρεσής της», οι καταναλωτές μπορεί κάλλιστα να την θεωρήσουν πεθαμένη.
© The Financial Times Limited 2011. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v