Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Σταματημένο τρένο» η κυβέρνηση στην Ειδομένη

Μέσω του λιμανιού Κόπερ στη Σλοβενία διακινούνται τα προϊόντα της Hewlett-Packard, που χρησιμοποιούσε ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη τον Πειραιά. Παραμένει το μπλόκο στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ειδομένη, ενώ η κυβέρνηση αδρανεί. Τεράστιες ζημιές σε μεταφορείς-εξαγωγείς.

«Σταματημένο τρένο» η κυβέρνηση στην Ειδομένη

Με το σιδηροδρομικό δίκτυο να παραμένει μπλοκαρισμένο στο ύψος της Ειδομένης, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να παραπέμπει στο... Ταμείο Ιδωτικοποιήσεων (βασικό μέτοχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και τους μεταφορείς να έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά, η κατάσταση θυμίζει πλέον τραγέλαφο.

Μάλιστα, οι πρώτες επιπτώσεις γίνονται αισθητές στον Πειραιά, λίγες ημέρες πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ, καθώς τα φορτία της αμερικανικής Hewlett-Packard (HP) οδεύουν προς την Ευρώπη μέσω Σλοβενίας. 

Το λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία αποτελεί πλέον την πύλη εισόδου του αμερικανικού κολοσσού, που δεν μπορεί να περιμένει πότε θα ανοίξει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μολονότι οι Κινέζοι της Cosco εξακολουθούν να στηρίζουν τον Πειραιά, οι Αμερικανοί αποφάσισαν να στραφούν προς το Κόπερ, ώστε να φτάνουν εγκαίρως τα προϊόντα της HP στην Κεντρική Ευρώπη.

Όπως είχε γράψει προ ημερών το Euro2day.gr, αρκετά στελέχη της αγοράς μεταφορών στοιχημάτιζαν πως το μπλόκο του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ειδομένη θα οδηγήσει στο «σπάσιμο» συμβολαίων μεταφοράς προϊόντων μέσω Πειραιά προς την Ευρώπη. Τώρα φαίνεται πως κερδίζουν το στοίχημα, με πρώτη απώλεια (προσωρινή, ελπίζουν στην αγορά) την HP, η έλευση της οποίας είχε διαφημιστεί δεόντως. Σημειώνεται πως αντίστοιχα «χρυσά» συμβόλαια έχουν υπογραφεί και με άλλες πολυεθνικές όπως η Sony.

Ταυτόχρονα, ο αποκλεισμός των εξαγωγών μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου έχει προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα και σε ελληνικές εταιρείες, οι οποίες βλέπουν τα προϊόντα τους να περιμένουν επί... εβδομάδες στα σύνορα με τα Σκόπια. Ακόμα πιο δυσάρεστο είναι το γεγονός ότι ουδείς γνωρίζει πότε θα ανοίξει η σιδηροδρομική γραμμή. 

Ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα δημιουργούνται σε βιομηχανίες οι οποίες περιμένουν πρώτες ύλες από το εξωτερικό και τα βαγόνια έχουν σταματήσει εδώ και δύο εβδομάδες στην πλευρά των Σκοπίων. Για παράδειγμα, εγκλωβισμένοι παραμένουν περίπου 700 τόνοι υδροχλωρικού και θειικού οξέος για βιομηχανίες όπως η Coca Cola 3E, η Αθηναϊκή Ζυθοποίια, αλλά και η ΔΕΗ και η ΕΥΔΑΠ.

Τεράστιες παραγγελίες ξυλείας, χαρτιού κ.λπ. έχουν επίσης εγκλωβιστεί στα σύνορα.

Υπενθυμίζεται πως στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γ. Μουζάλας είχε υποστηρίξει πως η επίλυση του προβλήματος είναι θέμα 4-5 ημερών. Η προθεσμία τριών ημερών που είχε δοθεί γραπτώς την περασμένη Πέμπτη στους μετανάστες εξέπνευσε την Κυριακή και μόνο μερικές εκατοντάδες ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση να επιβιβαστούν στα λεωφορεία ώστε να επιστρέψουν στην Αθήνα.

Την Τρίτη ο πρόεδρος του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας υποστήριξε πως το πρόβλημα θα επιλυθεί εντός των προσεχών ημερών. Ο ίδιος τόνισε πως το κύμα των μεταναστών δεν έχει μόνο αρνητικά, αλλά και θετικά για την Ελλάδα τα οποία μπορεί κάποιος να αντιληφθεί όσα συμβαίνουν σε γειτονικές χώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v