ΟΤΕ: "Σκούρο" το β΄ εξάμηνο

Η οικονομική κρίση, οι νέοι φόροι και ο πόλεμος τιμών στην κινητή απειλούν τα έσοδα και τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους - "Άνθρακες" το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.

  • του Στέφανου Κοτζαμάνη
ΟΤΕ: Σκούρο το β΄ εξάμηνο
Η οικονομική κρίση, οι νέοι φόροι και ο πόλεμος τιμών στην κινητή απειλούν τα έσοδα και τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους - "Άνθρακες" το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.

Ένα δύσκολο β΄ εξάμηνο αναμένει τον ΟΤΕ μέσα στο 2009, καθώς η κρίση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να πλήττει σημαντικά και τον "αμυντικό" κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Στελέχη της αγοράς θεωρούν κρίσιμο παράγοντα το πόσο θα διαρκέσει η οικονομική ύφεση, συμπληρώνοντας ότι (διεθνώς) αν η περίοδος της κρίσης υπερβεί το δωδεκάμηνο τότε επηρεάζονται δυσμενώς και τα telecoms.

Από τη μία πλευρά τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι ιδιώτες πελάτες επιδιώκουν λόγω της κρίσης χαμηλά τιμολόγια, ενώ παράλληλα σε ό,τι αφορά τις εταιρίες ξεκίνησε από την αρχή του έτους ένας πόλεμος τιμών στην κινητή τηλεφωνία, που ωστόσο άρχισε από τον ανταγωνισμό, όμως θέλει τον ΟΤΕ να προσαρμόζεται άμεσα προκειμένου να μην απολέσει μερίδια αγοράς.

Η κινητή τηλεφωνία επίσης, στην οποία ο Οργανισμός πόνταρε πολλά, θα πληγεί και από τα πρόσφατα κυβερνητικά μέτρα, τα οποία θα επιβαρύνουν με πρόσθετους φόρους τον κλάδο, σε μια προσπάθεια "μαζέματος" του δημοσιονομικού ελλείμματος.

"Ήταν άστοχα τα μέτρα", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΟΤΕ κ. Π. Βουρλούμης, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε και για το πλαίσιο στη σταθερή τηλεφωνία, λέγοντας ότι "η ρυθμιστική αρχή δεν μας επιτρέπει να βγάλουμε προϊόντα, μας απαγορεύει να πουλάμε φθηνά και μας υποχρεώνει να δίνουμε φθηνά τα ULL στους ανταγωνιστές μας".

Πέραν αυτών όμως, ο Οργανισμός έχει να αντιμετωπίσει και άλλα προβλήματα, όπως: 

* Τις οφειλές του Δημοσίου που πλέον μπορεί μεν να μην υπερβαίνουν τα 60 εκατ. ευρώ, αλλά στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται και μεγέθη που έχουν μπει σε διαδικασία ρύθμισης. 

* Τις καθυστερήσεις οφειλών από τους άλλους εναλλακτικούς παρόχους. "Στην πιάτσα μας, πρόβλημα πληρωμών έχουν όλοι" δήλωσε ο κ. Βουρλούμης και το management του Οργανισμού υποστηρίζει ότι εισπράττουμε τα λεφτά μας με καθυστέρηση γύρω στις 50 - 55 μέρες και συνήθως αφού έχουν προηγηθεί εξώδικα. Επίσης, ο πρόεδρος του ΟΤΕ συμπλήρωσε: "Επί του παρόντος, δεν φαίνεται να έχουμε λόγο να τραβήξουμε την πρίζα, όμως δεν θα διστάσουμε να το πράξουμε αν χρειαστεί". Επιπλέον αναφέρθηκε βεβαίως και στα 85 εκατ. ευρώ ζημίες τα οποία "έγραψε" πέρυσι ο ΟΤΕ εξαιτίας των οφειλών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων που πτώχευσαν (Altec Telecoms, Lannet και Teledome).

Τέλος, στις ελληνικές καλένδες φαίνεται να παραπέμπεται το θέμα της εθελουσίας εξόδου του υπερβάλλοντος προσωπικού στον ΟΤΕ, καθώς ούτε οι απαιτούμενες νομικές ρυθμίσεις αλλά ούτε και η συναίνεση με τους συνδικαλιστές υπάρχουν, με αποτέλεσμα οι όποιες προσπάθειες της διοίκησης να περιορίζονται σε "θύλακες εργαζομένων" που θα μπορούσαν μεμονωμένα να αποδεχτούν τα κίνητρα και να αποχωρήσουν.

Το θετικό στοιχείο για τον ΟΤΕ είναι οι συνέργιες που προκύπτουν (μέχρι τώρα κυρίως στο μέτωπο των προμηθειών) από τη στρατηγική συνεργασία του Οργανισμού με την Deutsche Telekom.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v